w szpitalu bez mamy?

1. Data: 2003-06-30 13:39:15

Temat: w szpitalu bez mamy?
Od: "Tomasz Zaród" <t...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Córeczka (3,5 roku) ma miec w środę suwany 3. migdałek.
Dziś dowiedziałam się, że jesli na oddziale jest "pełno", to mamy, z braku
miejsca, nie mogą zostawać z dziećmi. .
A na oddziale pełno własnie....
Pytanie do Was: czy sa jakieś podstawy prawne, które zezwalają "wywalić"
mamę z oddziału między 21.00 a 6.00?
Karta praw pacjenta, którą poleciły mi przeczytać pielęgniarki (dość miłe)
nic konkretnego nie mówi.
W dodatku na tym oddziale mamy nie moga jeść, pić i korzystać z odzdziałowej
kuchni, żeby zrobic sobie cos do picia.
Dzwoniłam do rzeczniczki kasy chorych ale powiedziała enigmatycznie, że jest
tylko "zalecenie", aby mamy były raczej przy dzieciach.
Widziałam dziś na badaniach, córeczka że kurczowo trzymała mnie za rekę i
reagowała płaczem, kiedy sie oddalałam. Nie chce jej zostawiać samej.
Proszę o info na temat jakichś przepisów lub zaleceń "w temacie".
Ola

2. Data: 2003-07-01 11:16:44

Temat: Re: w szpitalu bez mamy?
Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Zaród" <t...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> A na oddziale pełno własnie....
> Pytanie do Was: czy sa jakieś podstawy prawne, które zezwalają "wywalić"

Zdaje się, że nie ma podstaw prawny ani na tak ani na nie. Są tylko
zalecenia oraz sumienie. Które z jednej strony mówi, że małe dziecko nie
powinno zostac samo. Ale z drugiej strony mówi tez, że lepiej przyjąć na
oddział jeszcze jedno potrzebujące dziecko niz mamę skoro jednego z drugim
pogodzić sie nie da. Niestety póki opiekę medyczną będziemy mieli na takim
poziomie jak mamy, z takimi wyborami musimy sie liczyć.

J.

3. Data: 2003-07-01 11:28:21

Od: "AsiaS" <a...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P."
> Użytkownik "Tomasz Zaród"

> Zdaje się, że nie ma podstaw prawny ani na tak ani na nie.

Są - dwie uzupełniające się, niestety ta niekorzystna stoi wyżej w hierarchii.
W ustawie o zakładach opieki zdrowotnej:
"5. W przypadku zagrożenia epidemicznego lub ze względu na warunki przebywania
innych osób chorych w szpitalu kierownik zakładu opieki zdrowotnej lub
upoważniony lekarz może ograniczyć prawo pacjenta do kontaktu osobistego z
osobami z zewnątrz, w tym do sprawowania opieki przez osoby określone w ust. 3
pkt 1.

http://mp.pl/prawo/show.php?aid=9897&PHPSESSID=B51FE
1F3FC5447F8917A52E4959FCFD5
"