wciornastek, kto go zwalczy

1. Data: 2004-05-19 18:19:08

Temat: wciornastek, kto go zwalczy
Od: "Ania " <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

moje rośliny zaatakował wciornastek, kto potrafi go zwalczyć ? Ja juz nie mam
siły, wypróbowałam wszystko

2. Data: 2004-05-20 17:09:39

Temat: Re: wciornastek, kto go zwalczy
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Ania " <k...@g...pl> wrote in message

> moje ro?liny zaatakował wciornastek, kto potrafi go zwalczyć ? Ja juz nie
mam
> siły, wypróbowałam wszystko

Mozesz chemicznie (preparaty kupisz w kwiaciarni).
Mozesz tez recznie je niszczyc. Mozesz sprobowac zmyc je silnym strumieniem
wody.
Na wciornastki, o ile pamietam, stosuje sie tez niebieskie tabliczki lepowe.
Mozesz tez naslac na nie jakies drapiezniki (owady drapiezne).
U mnie nie sa az tak liczne (zle ze w ogole sa). Okresowo niszcze je
recznie. Jesli robi sie to regularnie, mozna z czasem pozbyc sie ich
ostatecznie.

Pozdrawiam,
Bpjea

3. Data: 2004-05-20 18:19:58

Od: "Ania " <k...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bpjea <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> napisał(a):

> [...]

> wody.
> Na wciornastki, o ile pamietam, stosuje sie tez niebieskie tabliczki lepowe

ba, żeby to było takie proste.środków chemicznych z kwiaciarni i sklepu
ogrodniczego wypróbowałam wiele i ..... nic. Najsilniejszy "target" też nie
pomógł. Pół biedy, jak te robale widać gołym okiem, ale na 2 roślinkach mam
tylko srebrzyste i białe plamki - robali nie widać a rośliny zaczynają
zamierać. A może to nie wciornastek ? ale jak nie on, to co ???? Tracę głowę !

Ania

4. Data: 2004-05-20 18:36:23

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:c8isse$8hm$1@inews.gazeta.pl Ania
<k...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> [...]
> ale na 2 roślinkach mam tylko srebrzyste i białe plamki - robali nie
> widać a rośliny zaczynają zamierać. A może to nie wciornastek ? ale

Hejka. Jadnym słowem do zakochania jeden krok, w czym pomoże Ci
(choć nie koniecznie Twoim roślinom) zwiększenie dawki targetu. ;-)
Spróbuj Bi-58 Nowy i nie trać wiary. :-)
Pozdrawiam najsilniej Ja...cki

5. Data: 2004-05-20 20:40:30

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> ogrodniczego wypróbowałam wiele i ..... nic. Najsilniejszy "target" też
nie
> pomógł. Pół biedy, jak te robale widać gołym okiem, ale na 2 roślinkach
mam

Target to firma a nie preparat :)

Elfir

6. Data: 2004-05-22 14:37:02

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Ania " <k...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message

> [...] mam
> tylko srebrzyste i białe plamki - robali nie widać a rośliny zaczynają
> zamierać.

Te plamki z reguly wskazuja na wciornastki. Jesli nie widac owadow
doroslych, moga byc ich larwy (wygladaja podobnie ale sa prawie
przezroczyste). Larwy te siedza w malych grupkach od spodu lisci. Zobaczyc
je mozna, chociaz z trudem. Gdy odpowiednio ukierunkujesz swiatlo, widac je
lepiej.
Musisz regularnie sprawdzac rosliny w poszukiwaniu szkodnikow. Od opryskow
chemicznych gina latwo. Znacznie trudniej pozbyc sie tarcznikow czy
welnowcow.

Pozdrawiam,
Bpjea

Dlaczego fuksje nie kwitna?
Opryski profilaktyczne
robale atakuja !!
Ratunku !! Clematis - zwijające się listki
stronki