wciornastki?

1. Data: 2001-08-03 01:07:51

Temat: wciornastki?
Od: "Ines" <i...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam szanownych grupowiczow!
Pisze po raz pierwszy, choc czytuje grupe (co prawda nie zybt regularnie) od
kilku miesiecy. Otoz mam problem, ktory ciagle sie nawraca: jakies czarne
szkodniczki przypominajace kreseczki, potrafiace skakac, pozostawiajace po
sobie skrecone pozolkle liscie z czarnymi kropkami (jak ziarenka maku, tylko
jeszcze mniejsze i bardziej czarne) atakuja mi wybrane gatunki roslin
doniczkowych.
Najbardziej lubia trzykrotke, ale ostatnio w zwiazku z brakiem owej (zostala
przez nich zniszczona i nadawala sie tylko do wyrzucenia) przerzucili sie na
zrosliche,cissusa i jukke (chyba zle napisalam), a nawet ich widzialam na
fiolkach afrykanskich. Powiedziano mi w kwiaciarni, ze to wciornaski i
sprzedano do opryskiwania preparat Target. Problem w tym, ze juz to
stosowalam i choc pomaga, ale nie nadlugo, bo problem ten mam juz od kilku
lat...
Jestem zmeczona bezskuteczna walka i nie wiem, czy poprostu nie bede musiala
zrezygnowac z uprawiania niektorych roslin w swoim domu.
Moze ktos zna jakis bardziej skuteczny sposob walki z nimi?
Sedecznie pozdrawiam
Ines

2. Data: 2001-08-03 05:59:24

Temat: Re: wciornastki?
Od: "Anula" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ines<i...@p...fm> napisała w wiadomości >
> [...]
> zrezygnowac z uprawiania niektorych roslin w swoim domu.
> Moze ktos zna jakis bardziej skuteczny sposob walki z nimi?

Eee, może nie trzeba tak od razu rezygnować. U mnie w przypadku szkodników w
domu pomagają zazwyczaj pałeczki nawozowo-owadobójcze (do nabycia np. w
kwiaciarniach). Po jednej w każdą doniczkę i problem znika. Zdecydowanie
przyjemniejsza forma walki niż opryskiwanie.
Powodzenia, pozdrawiam,
Anula

3. Data: 2001-08-03 07:20:43

Od: "Agnieszka Balcerak" <a...@v...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wciornastki są okropne, ale można im dać radę. Preparaty chemiczne nie
zniszczą jaj, więc trzeba powtórzyć pryskanie po dwóch tygodniach. Mnie się
udawało z preparatem Insectum. Najlepiej po oprysku nałożyć na roślinę worek
foliowy.

Agnieszka B.-W.

Kostka brukowa
szybko rosnace pnacza