wiara boga a psychika

1. Data: 2001-05-30 15:46:31

Temat: wiara boga a psychika
Od: "Ludwika" <b...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

mam takie pytanie odnosnie wiary w boga i atreizmu
ostatnio ktos powiedzial na grupie psr, ze brak wiary w boga prowadzi do
barbarzynstwa i upodabnia ludzi do malp
czy sa jakies psychologiczne przeslanki ku temu ?

1. Data: 2001-05-30 17:01:53

Temat: Re: wiara boga a psychika
Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 30 May 2001, Ludwika wrote:

> mam takie pytanie odnosnie wiary w boga i atreizmu

Arteizmu? Może artetyzmu? NTG, spróbuj pl.sci.medycyna ;)

> ostatnio ktos powiedzial na grupie psr, ze brak wiary w boga prowadzi do
> barbarzynstwa i upodabnia ludzi do malp

Ciekawe czy ów ktoś potrafi wskazać jakie ludy pierwotne - czy w każdym
razie uważane za 'barbarzyńskie' - praktykowały ateizm. Z drugiej strony
częstokroć jako barbarzyńcy zachowywali się właśnie teiści.

--
GSN

1. Data: 2001-05-30 17:47:33

Od: "cekanofil" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ten ktoś przesadził. Znam niewierzących, którzy są dalej od
barbarzyństwa i małp niż większość biskupów. Pewnie chodzi o resztę. Ona
chyba dzieli się na dwie części.: tych, którzy są ateistami tak długo, że
już nie pamiętają swojego stanu nieateistycznego, jeżeli taki był, oraz
ateistow w miarę świeżych. Pierwsi stają się barbarzyncami( pewnie z powodu
braku Boga w ich życiu...- argument religijny) lub nie ( na pewno nie z
powodu braku Boga w ich życiu- argument religijny). Drudzy tak samo.
Ateizm upodabnia ludzi do małp. I ci, i ci rzeczywiście nie wierzą w
Boga.
Przesłanki? Oczywiście. Kiedy ateista dostrzega , że z powodu swojej
najważniejszej cechy ma wreszcie z kimś coś wspólnego , nie może nie
wykorzystać możliwości upodobnienia się do małp i ateistów, czy tego chce,
czy nie. Znaleźć się wreszcie w gronie jakichś bliskich, nie być wreszcie
samotnym
cekanofil

1. Data: 2001-05-30 18:07:04

Od: Liquid / AAOCG <l...@a...org> szukaj wiadomości tego autora

"Gwidon S. Naskrent" wrote:

> [...]
> razie uważane za 'barbarzyńskie' - praktykowały ateizm. Z drugiej strony
> częstokroć jako barbarzyńcy zachowywali się właśnie teiści.

W imie czesto bzdurnych wyzszych zasad narzuconych im przez boga / bogow
itd... Chociaz, przynajmniej mieli przykrywke i wytlumaczenie dla tego co
robili, bo ateisci robia co robia z wlasnej woli ;-) Moze przyklad nie
najlepszy ale jednak; wezmy sobie chociaz popatrzmy na talibow dzialajacych w
imie 'obrony wiary'.

1. Data: 2001-05-31 06:28:52

Temat: Odp: wiara boga a psychika
Od: Aleksander Nabagło <...@w...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

!
Użytkownik Ludwika <b...@s...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9f34n5$2ce$...@n...tpi.pl...
> mam takie pytanie odnosnie wiary w boga i atreizmu
> ostatnio ktos powiedzial na grupie psr, ze brak wiary w boga prowadzi do
> barbarzynstwa i upodabnia ludzi do malp
> czy sa jakies psychologiczne przeslanki ku temu ?
Dac malpie brzytwe -- co z tego wyniknie?

Mozna Twoje pytanie sformulowac tak:
Jakie sa psychologiczne przeslanki do tego,
aby ludzie powstrzymywali sie od zrobienia
czegokolwiek, co znalazlo sie w zasiegu
wyobrazni i fizycznej wykonywalnosci?

--
A.

1. Data: 2001-05-31 08:09:52

Od: "baaaa" <f...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ludwika" <b...@s...pl> wrote in message
> mam takie pytanie odnosnie wiary w boga i atreizmu
> ostatnio ktos powiedzial na grupie psr, ze brak wiary w boga prowadzi do
> barbarzynstwa i upodabnia ludzi do malp

Brak wiray w Boga upodabnia ludzi do małp?
Przecież jeli Bóg istnieje to on to uczynił ;)

j...

1. Data: 2001-05-31 08:22:48

Od: "cbnet" <c...@w...pl=NOSPAM=> szukaj wiadomości tego autora

Ludwika:
> ostatnio ktos powiedzial na grupie psr, ze brak wiary
> w boga prowadzi do barbarzynstwa i upodabnia ludzi
> do malp czy sa jakies psychologiczne przeslanki
> ku temu ?

Jest taki poglad ktory mowi ze Jezus umarl za wszystkich
ludzi ale zostal ukrzyzowany przez najbardziej ortodoksyjnych
religijnie. Ciekawe, no nie? :)

A jak to sie ma do psychologii? - napewno jakos tam sie ma. :)

Pozdrowka,
Czarek

1. Data: 2001-05-31 09:16:04

Od: "Vetch" <v...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej !

Użytkownik "Ludwika" <b...@s...pl> napisał
> mam takie pytanie odnosnie wiary w boga i atreizmu
> ostatnio ktos powiedzial na grupie psr, ze brak wiary w boga prowadzi do
> barbarzynstwa i upodabnia ludzi do malp

To stwierdzenie wydaje mi się co najmniej przesadzone ;-)

Nie będę się wypowiadał za wszystkich, więc ograniczę się do swojego
"podwórka" i postaram się pokazać jak ja to rozumiem.
Przede wszystkim, w Biblii jest napisane (co zresztą jest logiczne):
"Ci co nie znają Prawa, nie podlegają Prawu.
Prawo bowiem jest w ich sercach".
Więc to jest odpowiedź na zarzuty typu "Ludzie niecywilizowani żyją bez Boga
i są ok".
Zgadza się; jeśli nie poznali Prawa, (zasady wiary, dekalog,
błogosławieństwa) to nie podlegają mu.
Nie można więc stwierdzić że są gorszymi, czy upodabniają się do małp ;-)

Po drugie wiara to nie to samo co uczynki.
Wiara (przynajmniej chrześcijańska) zobowiązuje wierzącego do wypełniania
nakazów miłości, czyli Prawa.
"Wiara bez uczynków jest martwa".
Stawia przed człowiekiem zadanie samodoskonalenia, czynienia siebie lepszym.
To powoduje że człowiek rozwija się - czyli nie cofa ;-), więc na pewno
oddala się od małp ;-)))
Z tego też taki wniosek, że nie wystarczy wierzyć, aby być lepszym.
Trzeba też dać coś z siebie, pracować nad swoimi ułomnościami, walczyć ze
swoimi złymi skłonnościami, pożądliwościami.
Więc nie tyle brak wiary w Boga prowadzi do barbarzyństwa, co brak wiary i
chęci poznania samego siebie i doskonalenia ducha w trudzie wykonywania
Prawa.

W Biblii jest też napisane coś podobnego do tego: (nie pamiętam) "biada tym,
którzy znają Prawo, a go nie respektują."
W tym wypadku, kiedy człowiek zna już zasady Prawa Bożego, ale nie stosuje
ich, to w świetle tego Prawa dobrowolnie oddala się od autorytetu
moralności, dobroci i miłości - krzywdzi swoją duszę i zabija w sobie
człowieczeństwo.
Degradacja ducha prowadzi do nieumiejętności wyboru między dobrem a złem
oraz osłabienia poczucia moralności.
Tacy czasem mówią o sobie "jestem wierzący" - ale nawet najprostsze
przykazanie "miłuj bliźniego swego jak siebie samego" jest dla nich
niewykonalne.

--
---
Pozdrowienia

Vetch
XVid;-) Video Player:
http://vetch.magot.pl/

1. Data: 2001-05-31 09:53:46

Od: "Duch" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mozna Twoje pytanie sformulowac tak:
> Jakie sa psychologiczne przeslanki do tego,
> aby ludzie powstrzymywali sie od zrobienia
> czegokolwiek, co znalazlo sie w zasiegu
> wyobrazni i fizycznej wykonywalnosci?

Co masz ciekawego na mysli,
o co chodzi?

Przeslanki oczywiscie sa.... tez tak uwazasz?
Zdr. Duch

1. Data: 2001-05-31 09:58:10

Od: "Duch" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> mam takie pytanie odnosnie wiary w boga i atreizmu
> ostatnio ktos powiedzial na grupie psr, ze brak wiary w boga prowadzi do
> barbarzynstwa i upodabnia ludzi do malp
> czy sa jakies psychologiczne przeslanki ku temu ?

A jak sa przeslanki - stal bys sie wierzacym?
I odwrotnie - jak nie ma -> zostaniesz ateista? :-)

"Opinia psychologiczna" - ot, co kieruje swiatem :-))

Opinia
O co w tym chodzi? (nagosc)
reklama spoleczna
Pan Pani i sex