wino

1. Data: 2004-04-06 09:49:02

Temat: wino
Od: "Rene" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

zapomniałam dodać - mam jeszcze na stronie artykuł o dobroczynnej (chyba:))
działalności pitego wina:)
http://renya_k.w.interia.pl/wino_i_zdrowie.htm
Pozdrav.Rene

2. Data: 2004-04-06 11:25:38

Temat: Re: wino
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cos rownie bezsensownego jak wino wproszku mogli wymslic tlko nasi
sojusznicy.Z zachodu.Niemowiac juz otych dawkach.Takim kiliszkiem wina nie
wyleczysz kota, a to ma pomoc chlopu.Poza tym w porzadku.Ale wnaszym klimacie
winogron nie jest doskonalym surowcem na wino.Ma troche za malo cukru.Nastaw
trzeba dosladzac a to juz jest falszerstwo.Najlepsze wina owlasciwosciach-nie
moge napisac ze leczniczych,bo jak wejdzie unia tomoga mnie przymkna-wychodza
z aronii ,czeremchy,czarnej porzeczki.Na zdrowie!Mirzan

3. Data: 2004-04-06 11:43:20

Temat: Odp: wino
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik mirzan <l...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:2...@n...onet.pl...

> Ale wnaszym klimacie > winogron nie jest doskonalym surowcem na wino.

A skąd wiesz???

Ma troche za malo cukru.

22% to dla Ciebie za mało? A ile bys chcial?? :-)))

Nastaw > trzeba dosladzac a to juz jest falszerstwo.

Rzeczywiście. Jeżeli jakiś partacz dosładza to jest może nie tyle
fałszerstwo ile naruszenie ortodoksyjnych zasad.
Jednakże dosładzanie wina syropem, karmelem, nie w trakcie fermentacji, ale
przy kupażowaniu w krajach winniczych uchodzi za normę .

Najlepsze wina owlasciwosciach-nie > moge napisac ze leczniczych,bo jak
wejdzie unia tomoga mnie przymkna-wychodza > z aronii ,czeremchy,czarnej
porzeczki.

Tiaa... aroniol, czeremchol, porzeczkol.... Tylko prosze nie nazywac tego
winem. :-(

Na zdrowie!

Zdrów będziesz i sędziwego wieku doczekasz jeżeli zapamiętasz, ze wino robi
sie TYLKO z winogron.
Pozdrawiam :-)
Janusz

4. Data: 2004-04-06 11:52:55

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

mirzan wrote:
(...)

>Najlepsze wina owlasciwosciach-nie
>moge napisac ze leczniczych,bo jak wejdzie unia tomoga mnie przymkna-wychodza
>z aronii ,czeremchy,czarnej porzeczki.Na zdrowie!Mirzan

Spróbuj jeszcze z tarniny :-)

choć nie będzie to pewnie myśl złota:
Najpiękniejszą muzyką przed snem

5. Data: 2004-04-06 12:46:02

Od: "calvi" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz napisał:
> Zdrów będziesz i sędziwego wieku doczekasz jeżeli zapamiętasz, ze wino robi
> sie TYLKO z winogron.

To już zabrzmiało jak pogróżka:))

Pozdrawiam calvi

p.s. mętnie z procesu M.G.:
Sędzia: "Czy pan uderzył tego pana?"
M.G.: "Jeszcze nie..."

6. Data: 2004-04-06 13:29:22

Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To już zabrzmiało jak pogróżka:))

Bo to w podtekście znaczy, że wino z winogron, albo wpier...

Jacek

7. Data: 2004-04-06 13:48:20

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Oczywiscie,wino zinnych owocow nie ma nawet prawa tytulowac sie winem, Ale
zwracam uwage ze wino z winogron to dopiero surowiec na wino. > > Zdrów

8. Data: 2004-04-06 20:58:20

Od: "henek" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> zwracam uwage ze wino z winogron to dopiero surowiec na wino. > >

Hmm
to może nam zdradzisz z czego i jak się wino robi bo my tu głupi i myśleliśmy
że wino to z winogron właśnie.
Henek

9. Data: 2004-04-07 05:55:01

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wino mozesz zrobic z wszystkiego.Zacznij od jablek,moga tobyc,nawet
papierowki.Na butle 15l daj ok 5 kg jablek rozdrobnionych,4kg cukru-rozpusc w
wodzie-,dopelnij woda krek,rurka fermentacyjna .Pomiesiacu fermentacji wywal
owoce dopelnij woda z 1/2kg cukru i czekaj az sie wyklaruje.O dziwo z jablek
wychodza doskonale aromatyczne wina. A jabole moga wyjsc nawet z
winogron.Smacznego,na zdrowie.Mirzan> > Ale

10. Data: 2004-04-07 08:38:56

Od: "Daniel" <d...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zaraz się zacznie że: WINO ROBI SIĘ TYLKO Z WINOGRON!!

> [...]
jablek
> wychodza doskonale aromatyczne wina. A jabole moga wyjsc nawet z

A co do przepisu na nalewkę to wolę z ryżu, chociaż ostatnio wstawiłem też
ciociosana, pachnie w całej kotłowni, ciekawe jak w smaku.

pozdrawiam
Daniel

Mała stronka ze zdjęciami
[W-wa] gdzie kupic