winorośl

1. Data: 2007-10-05 07:23:43

Temat: winorośl
Od: "ewa" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo proszę, poradźcie świeżej działkowiczce. Dwa tygodnie temu posadziłam
winorośl kupioną w markecie, w doniczkach, Agat Doński i Iza Zaliwska.
Czytałam, że przed zimą należy je położyć i przykryć ziemią. Kiedy, już
teraz? Mam także pytanie, czy całe zakryć, nie uschną bez światła?

Dużo się też mówi o przycinaniu, stąd pytanie: Kiedy po raz pierwszy
powinnam je przycinać?
Z góry dziękuję za odpowiedź.

2. Data: 2007-10-07 06:32:59

Temat: Re: winorośl
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ewa" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> światła?
>
> Dużo się też mówi o przycinaniu, stąd pytanie: Kiedy po raz pierwszy

Przed zimą. Na 2 oczka.
I na zimę zasyp je kopczykami ziemi.
A przez zimę poczytaj sobie porady dla początkujących na stronie
www.winogrona.org
Pozdrawiam :-)
Janusz

3. Data: 2007-10-18 18:50:17

Od: "Ktoś" <j...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Przed zimą. Na 2 oczka.
> I na zimę zasyp je kopczykami ziemi.
> A przez zimę poczytaj sobie porady dla początkujących na stronie

Niestety Agat Doński to jedna z najmniej smacznych odmian za to odporna na
wiele "chorób"
Iza to stara wszystkim dobrze znana odmiana.
Pozdr.
Janusz

4. Data: 2007-10-22 07:07:27

Od: Darek Pakosz <d...@d...abc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 18 Oct 2007, "Ktoś" wrote:

> [...]

> wiele "chorób"
> Iza to stara wszystkim dobrze znana odmiana.

Drogi Januszu,

znow podejrzewam Cie, ze nie wiesz co piszesz.
Zrob eksperyment. Wpusc do winnicy postronne osoby w porze gdy Agat jest
prawie dojrzaly a Iza juz calkowicie dojrzala (pod koniec sierpnia). I jak
myslisz co zostanie objedzone a co nie?
Oczywiscie Agat a na Ize nikt nie spojrzy.
Powiedz mi na jakiej podstawie twierdzisz, ze Agat to jedna z "najmniej
smacznych odmian". Moze zalatuje labruscą, moze ma galaretowaty miąższ, a
moze nie jest slodki?

Pozdrawiam,

D.P.

5. Data: 2007-10-22 08:04:59

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Powiedz mi na jakiej podstawie twierdzisz, ze Agat to jedna z "najmniej
> smacznych odmian".

Uważam,że Agat to jedna za lepszych odmian.Dość wczesny,owoce duże, skórka
gruba ale krucha,słodycz wystarczajaca.
Pozdrawiam.Mirzan

6. Data: 2007-10-22 10:52:51

Od: "Aaron" <s...@p...qdnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Darek Pakosz" wrote ...

> znow podejrzewam Cie, ze nie wiesz co piszesz.

Chmm, ja bym nie ruszał Janusza, coś o malinach mu napisz jak chcesz
być strasznie złośliwy i to wystarczy :)

> Wpusc do winnicy postronne osoby w porze gdy Agat
> jest prawie dojrzaly a Iza juz calkowicie dojrzala (pod
> koniec sierpnia).

Nie wiem jakim cudem Iza miałaby wytrzymać do końca sierpnie, kiedy u
mnie znika pod koniec lipca (tak było w tym roku). Przejrzała Iza jest
niedobra, najlepsza jest jak jeszcze ma lekki posmak kwaskowy czyli na
przełomie lipca/sierpnia, wtedy nie jedzie labruchą i jest pycha :) -
przejrzała jest za słodka i za bardzo czuć lisa :(
A prawie dojrzały Agat też jest dobry, prawie tak dobry jak prawie
dojrzała Iza Zaliwska :)
Z winogronowym pozdrowieniem,
A.

7. Data: 2007-10-22 11:20:22

Od: "mitzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wiem jakim cudem Iza miałaby wytrzymać do końca sierpnie, kiedy u
> mnie znika pod koniec lipca

U mnie,na ciepłym Dolnym Śląsku,Iza zaczeła dojrzewać po połowie
sierpnia.
Pozdrawiam.mirzan

8. Data: 2007-10-22 17:04:36

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aaron pisze:
> "Darek Pakosz" wrote ...
>
> Chmm, [...]

Pisz jednak "hmm".
;-)
pozdr. Jerzy

9. Data: 2007-10-22 17:27:36

Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aaron" <s...@p...qdnet.pl> napisał w wiadomości
> "Darek Pakosz" wrote ...

> Chmm, ja bym nie ruszał Janusza, coś o malinach mu napisz jak chcesz
> być strasznie złośliwy i to wystarczy :)
(...)

To raczej nie ten Janusz, o którym myślisz.
Ten o którym myślisz sam poradził mi w Skierniewicach, w 2001 roku, kupić tę
odmianę.
Nieprawdą jest, że Agat jest odporny na choroby.
W tym roku tak go zaatakował mączniak właściwy, że większość gron wylądowała
w kontenerze na odpady.

Pozdrawiam Krycha.

10. Data: 2007-10-22 18:01:04

Od: s...@s...pl (Smal Tadeusz) szukaj wiadomości tego autora

>Nieprawdą jest, że Agat jest odporny na choroby.
>W tym roku tak go zaatakował mączniak właściwy, że większość gron
>wylądowała w kontenerze na odpady.
:)
Ty masz jakies wyjatkowo wredne mączniaki atakujace przede wszystkim
odmiany uwazane za odporniejsze i bezproblemowe w uprawie
:)
z pozdrowieniami

lekarstwo na maczniak właściwy
Ceartostigma willmottianum
Nasiona lilii candidum
Radykalne cięcie ligustra
Chcesz zarobić na nowe akcesoria komputerowe?