winorośl V 68047

1. Data: 2005-10-05 20:33:21

Temat: winorośl V 68047
Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aloszenkin kupiona !Ale była też między innymi V 68047.Jaki smak,
mrozoodporność , kolor , zastosowanie ? Może synonim jakiś ma?
Pozdrawiam, Barbara

2. Data: 2005-10-05 21:51:38

Temat: Re: winorośl V 68047
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara Miącz" <s...@i...te.ria.pl> napisał w wiadomości
> Aloszenkin kupiona !Ale była też między innymi V 68047.Jaki smak,
> mrozoodporność , kolor , zastosowanie ? Może synonim jakiś ma?

Jesteś pewna oznaczenia?
Nie słyszałem o takiej.
A może chodzi o nabazgrane na etykiecie i źle odczytane oznaczenie V 68042
???
A to jest prawdopodobnie kanadyjska odmiana deserowa o ciemnych owocach,
grona 300-500g, jagody 20x26mm, dojrzewa ok 20.09, mrozoodpornosć ok -25 C.
Jeżeli to jest ze szkółki Szczerbów to pewnie będzie to.
Pozdrawiam :-)
Janusz

3. Data: 2005-10-06 05:53:59

Od: Qq <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski napisał(a):
> [...]
> grona 300-500g, jagody 20x26mm, dojrzewa ok 20.09, mrozoodpornosć ok -25 C.
> Jeżeli to jest ze szkółki Szczerbów to pewnie będzie to.

A gdzie wy kupujecie jakieś takie ciekawskie wina? We Wrocławiu nie
mogę trafić na nic ponad standard sklepów CMOS...

Qq

4. Data: 2005-10-06 06:25:47

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>  A gdzie wy kupujecie jakieś takie ciekawskie wina? We Wrocławiu nie
> mogę trafić na nic ponad standard sklepów CMOS...
>
> Qq

Przy ogrodzie botanicznym nic nie mają ciekawego?
Pozdrawiam.Mirzan

5. Data: 2005-10-06 09:17:56

Od: "Agent0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Aloszenkin kupiona !

Pan Piątek z Zawady twierdzi, że choruje i odporność na mróz mała, bo -19.

Ale inni twierdzą co innego.

Ja nie mam, więc nie wiem.

Jacek

6. Data: 2005-10-06 09:37:04

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agent0700" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> Pan Piątek z Zawady twierdzi, że choruje i odporność na mróz mała, bo -19.
>
> Ale inni twierdzą co innego.
>
> Ja nie mam, więc nie wiem.

A ja mam i wiem :-)
1. nie choruje w ogóle.
2. mrozoodpornosć rzedu -25, -26 C
3. długość pierwszego grona na 2 letnim krzewie ok. 30 cm
4. smak - pycha :-)))
Pozdrawiam :-)
Janusz

7. Data: 2005-10-06 10:36:17

Od: "Agent0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A ja mam i wiem :-)

Ale Ty to jesteś pod tym względem wyjątkowy, bo ani nic Ci nie wymarza ani
nie choruje :-)

Ale u p. Barbary może być inaczej.

> 1. nie choruje w ogóle.
> 2. mrozoodpornosć rzedu -25, -26 C
> 3. długość pierwszego grona na 2 letnim krzewie ok. 30 cm
> 4. smak - pycha :-)))

Daj mi patyka!!!

W zamian mogę Ci dać Keszę-1, ale bardzo cieniuki patyczek ze zdrewniałej
sadzonki od p. Piątka.

Jak nachuchasz i nadmuchasz to Ci urośnie :-)

A tak na poważnie to myślę, że krąży wiele klonów tych samych odmian i
rzeczywiście jedna osoba może mieć dobry odporny klon, a inna słaby i
chorowity.

To widać bardzo wyraźnie, gdzie np. Heńkowi Nero się nie sprawdziło.

Pozdrawiam

Jacek

8. Data: 2005-10-06 10:47:34

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale Ty to jesteś pod tym względem wyjątkowy,

Ja jestem wyjątkowy nie tylko pod tym względem :-))))))))))

> bo ani nic Ci nie wymarza ani > nie choruje :-)

A tu jesteś w mylnym błędzie. Lista tego co mi wymarzło jest dosć długa. I
dlatego dzisiaj wiem co warto miec, a czego nie wolno się czepiac. Taki np.
Irsai Oliver - pyszniutka odmiana, ale nie u mnie. Poszedł precz. I jeszcze
parę innych... :-(

> Ale u p. Barbary może być inaczej.

Nie z Aloszenkinem :-)

> Daj mi patyka!!!

Hm...!

> W zamian mogę Ci dać Keszę-1, ale bardzo cieniuki patyczek ze zdrewniałej
> sadzonki od p. Piątka.

Dzięki. Poczekam na porządną łozę. Sadzonki robione z byle czego później
byla jak rosną.

> A tak na poważnie to myślę, że krąży wiele klonów tych samych odmian i
> rzeczywiście jedna osoba może mieć dobry odporny klon, a inna słaby i
> chorowity.

Istnieje taka teoretyczna mozliwośc... Przeprowadź badania. :-)

> To widać bardzo wyraźnie, gdzie np. Heńkowi Nero się nie sprawdziło.
A moze coś spartaczył???? :-))))
Pozdrawiam ;-)
Janusz

9. Data: 2005-10-06 11:11:07

Od: "Agent0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzięki. Poczekam na porządną łozę. Sadzonki robione z byle czego później
> byla jak rosną.

No to obiecuję, że za rok czy dwa - kiedy będziesz chciał to Ci wyślę :-)

A o co mi tu chodzi.

A no o to, że klon dobry wytrzymały jest warty posiadania i 100 razy lepiej
mieć od kogoś, gdzie jest sprawdzony, niż iść kupić w szkółce Aloszenkina od
p. Piątka, który ma wymarzający przy -19 i chorujący bardzo klon i cieszyć
się, że się ma Aloszenkina :-)

> Istnieje taka teoretyczna mozliwośc... Przeprowadź badania. :-)

Jakbyś był piękną blondynką, to bym przeprowadził badania :-)

Ale jakby tak kupić od Piątka sadzonkę i dostać od Ciebie, posadzić obok
siebie i porównywać przez kilka kolejnych lat?

> A moze coś spartaczył???? :-))))

To możliwe. Ale co? Ja tam mam 3x Nero, przyciąłem, przykryłem, odkryłem.
Rośnie.

Co tu spartaczyć?

Pozdrawiam

Jacek

10. Data: 2005-10-06 11:22:29

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To możliwe. Ale co? Ja tam mam 3x Nero, przyciąłem, przykryłem, odkryłem.
> Rośnie.
>
> Co tu spartaczyć?

Może miał 1xNero, moze nie przyciął, może nie przykrył, moze nie odkrył
:-))))
Kto wie?
Pozdrawiam :-)
Janusz