winorośla na północy PL

1. Data: 2004-06-25 13:00:27

Temat: winorośla na północy PL
Od: "krycha" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak udają się Wam winogrona w okolicach Gdyni?
Mój brat, który posadził winorośle 20 km na południowy zachód od Gdyni,
twierdzi, że te tereny nie nadają się do uprawiania tych
roślinek, jeżeli ktoś liczy na owoce.
On ma tylko jednoroczne łozy i liście, które odrastają
od dołu rośliny po corocznych przemarznięciach
i zazdrości mi moich corocznych winogron.
Czy ktoś z okolic Gdyni je owoce winorośli z własnej uprawy?

pozdrawiam Krycha

2. Data: 2004-06-25 21:37:29

Temat: Re: winorośla na północy PL
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"krycha" <k...@g...pl> wrote in message

> On ma tylko jednoroczne łozy i liście, które odrastają
> od dołu rośliny po corocznych przemarznięciach [...]

Moze wybral niewlasciwa odmiane dla swoich terenow.
Chociaz w temacie winorosli znawca nie jestem, mysle jednak, ze Vitis
labrusca (w odmianach) nie powinna u niego przemarzac i owocowac bedzie.

Pozdrawiam,
Bpjea

3. Data: 2004-06-25 23:19:12

Temat: Odp: winorośla na północy PL
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik krycha <k...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:0...@d...zkz.com.pl...
> Mój brat, który posadził winorośle 20 km na południowy zachód od Gdyni,
> twierdzi, że te tereny nie nadają się do uprawiania tych
> roślinek, jeżeli ktoś liczy na owoce.

Źle twierdzi. Tam jest zupełnie znośny klimat. Dla winorośli pewnie lepszy
niz Lubelszczyzna. Wiem o winnicy koło Malborka. Ale także koło Białegostoku
i... koło Suwałk!!! A to już blisko koła podbiegunowego :-)))
Poradź bratu by zajrzał na www.winogrona.org co pozwoli mu uniknąć błędów i
miec owoce. :-)))
Pozdrawiam ;-)
Janusz