wiosenne maseczki:))

1. Data: 2003-03-17 22:11:35

Temat: wiosenne maseczki:))
Od: "kroofka" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

hej dziewczyny!

wiosna się zbliża, czas zrobić coś ze zmęczoną cerą ;D
macie jakieś domowe sposoby na fajną maseczkę? może odzywczą, regenerującą,
może nawilżającą?
wole robić maseczki osobiście niż wyciskać z tubki. nie ma to jak natura:))

ja osobiście polecam starte na tarce jabłuszko i/lub marchewke z paroma
kroplami soku z cytrynki. wlasnie sobie zrobilam, skora jest jakas taka
gladsza i ladnie napieta:)

pozdrawiam i czekam na pomysly:))
kroofka ]:8

1. Data: 2003-04-05 00:55:39

Temat: Re: wiosenne maseczki:))
Od: "Grażyna Rochmińska" <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

to kilka przepisow na kosmetyki ktore kiedys znalazlam moze ktos je wreszcie
wyprubuje :) ja zwykle robie te najprostrze na bazie jogurtu

maseczka fasolowa [liftingujaca]
blyskawicznie pojedrnia pomarszczona skore, a przyszarzalej przywraca rozowy
kolor.
filizanke bialej fasoli ugotuj do miekkosci i przecisnij przez drobne sito.
do papki dodaj stolowa lyzke oliwy z oliwek, sok z polowki cytryny i lyzke
stolowa miodu pszczelego. maseczke rozprowadz na szyi, dekolcie i ramionach,
przykryj wilgotna gaza, a po 15 min zmyj najpierw goraca, a potem zimna woda.
taka maseczka moze byc stosowana rowniez przy wrazliwej skorze.

maseczka z gruszki.
ten kosmetyk swietnie nawilzy przesuszona skore.
dojrzala srednia gruszke
pol lyzeczki miodu
lyzka gestej smietany
obrana gruszke pokroj na niewielkie kawalki i wloz do porcelanowej mieseczki.
widelcem ugniec ja na jednolita gladka paste. nastepnie dodaj miod i
smietane. pedzelkiem lub dlonmi rozprowadz maseczke na oczyszczona wczesniej
skore twarzy i szyi. po 15 min zmyj ja chlodna woda. potem przetrzyj twarz
tonikiem, a na koniec wklep krem nawilzajacy.

maseczka z banana do cery suchej i wrazliwej.
banana rozgnietamy widelcem i dodajemy odrobine twarogu, by po
zmieszaniu powstala gesta jednolita masa. nanosimy ja na skore i po 15 min
zmywamy letnia woda.

maseczka z ziemniaka do cery wrazliwej i suchej.
gotujemy dosc duzy kartofel w mundurku. rozgniatamy go widelcem dodajac
odrobine mleka i zoltko. wszystkie skladniki mieszamy i ciepla papke
nakladamy na twarz. po 20 min zmywamy maseczke - najpierw ciepla, potem zimna
woda.

rokitnik - wzmacnia kosmyki wlosow.
to ziele pomaga szczegolnie wlosom oslabionym przez trwala ondulacje
i farbowanie.
wystarczy po kazdym myciu splukac je przygotowanym wczesniej wywarem. 2 lyzki
rokitnika zalewamy szklanka wrzatq. naczynie odstawiamy na 10 min do
naciagniecia. odcedzamy a jesli wywar jest za goracy dolewamy troche zimnej
wody.

pietruszka odmlodzi dekolt.
maseczka z tej rosliny wspaniele ujedrni skore dekoltu. peczek posiekanej
pietruszki zalej szklanka cieplej wody i odstaw na 30 min. potem odcedz napar
i wymieszaj pietruszke z lyzka miodu oraz 3 lyzkami twarozq lub jogurtu.
naloz maseczke na 20 min, a nastepnie zmyj letnia woda.

osobiscie z nabialu do maseczek najczesciej uzywam jogurtu bo dodatkowo lekko
rozpuszcza obumarle komurki naskorka. zeby zminimalizowac koszty wieksze
ilosci robie sama w domu. 2 lyzki z kubeczka danoma naturalnego zalewam
litrem podgrzanego mleka byle tylko nie za cieplego zeby nie pozabijac
bakteri z jogirtu bo przeciez to wlasnie one sa najwazniejsze w calym tym
zadaniu.. czekam dzien lub poltora.. heh i mam wystarczajaca ilosc jogurtu na
zabiegi gdy jogurt jest juz zrobiony przechowuje go 2 3 dni w lodowce w
szkanym naczyniu :)

1. Data: 2003-04-05 20:18:27

Od: "aga" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grażyna Rochmińska" <b...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:b6l9ib$opg$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
na
> zabiegi gdy jogurt jest juz zrobiony przechowuje go 2 3 dni w lodowce w

http://www.gazeta.pl/usenet/

dzięki ja na pewno czegoś spróbuje :))

isabella
Ratunkuuu!