wisnie w occie

1. Data: 2004-08-03 12:15:42

Temat: wisnie w occie
Od: "iKinga" <kingaiola(wytnij)@op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy moze ktos mi podac przepis jak to zrobic?
Wygooglalam sobie tylko jeden, ala jakos dlugo sie je robi (3 dni),
zalewasz, czekasz, zalewasz, czekasz...
A moze mozna je zrobic tak jak sliwki???

Kinga

1. Data: 2004-08-03 12:43:11

Temat: Re: wisnie w occie
Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

iKinga wrote:

> Czy moze ktos mi podac przepis jak to zrobic?
> Wygooglalam sobie tylko jeden, ala jakos dlugo sie je robi (3 dni),
> zalewasz, czekasz, zalewasz, czekasz...
> A moze mozna je zrobic tak jak sliwki???

Śliwki robi się właśnie trzy-cztery dni :-) Pewna jesteś
tych wiśni w occie? Ocet kwaśny, wiśnie kwaśne, to chyba
nie ma prawa być dobre. Może to czereśnie miały być?

choć nie będzie to pewnie myśl złota:
Najpiękniejszą muzyką przed snem

1. Data: 2004-08-03 14:57:05

Od: "iKinga" <kingaiola(wytnij)@op.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krystyna Chiger" napisala:

> Śliwki robi się właśnie trzy-cztery dni :-) Pewna jesteś
> tych wiśni w occie? Ocet kwaśny, wiśnie kwaśne, to chyba
> nie ma prawa być dobre. Może to czereśnie miały być?

Wisni jestem pewna jak najbardziej, poki co place za maly sloiczek 5 zl* i
dlatego chce zaczac robic sama.

Myslam ze na wisnie i sliwki sa jakies jednodniowe przepisy ;)

kinga

* sklepy Bomi, czeresnie tez sa, ale to nie TO

1. Data: 2004-08-03 15:05:44

Od: "iKinga" <kingaiola(wytnij)@op.pl> szukaj wiadomości tego autora

A ponizej przepis wygooglany ze strony wielkie zarcie:

Kg dojrzalych duzych wisni, 4 szklanki cukru, 3/4 szkl. 10 % octu, kilka
gozdzikow, kawalek cynamonu.

Umyc wisnie, usunac ogonki, wydrylowac albo nie. Zagotowac syrop ze szklanki
wody, cukru i octu z dodatkiem gozdzikow i cynamonu. Wisnie umiescic w
szklanym lub porcelanowym naczyniu i zalac je letnim syropem, zostawic pod
przykryciem do nastepnego dnia. Nastepnie odlac syrop, zagotowac, cieplym
zalac znow wisnie, odstawic do nastepnego dnia. Odlac syrop, zagotowac, jak
troche ostygnie, do goracego wrzucic wisnie, odstawic do ostudzenia. Wowczas
pogrzac znow do zagotowania. Gorace nakladac do sloikow, zakrecic pokrywki i
odwrocic sloiki dnem do gory. Podawac do mies, wedlin, ryb, dodawac do
surowek i salatek.

autor Anerite

1. Data: 2004-08-04 08:37:15

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

iKinga wrote:

(...)
> [...]
> odwrocic sloiki dnem do gory. Podawac do mies, wedlin, ryb, dodawac do

Przetestuję z małymi zmianami :-) Zostawię kawałki ogonków (wygodniej
jeść), a zalewę przed zakręceniem jednak spróbuję - wcale nie jestem
pewna, czy sok z wiśni wystarczy do złagodzenia 10% octu.

choć nie będzie to pewnie myśl złota:
Najpiękniejszą muzyką przed snem

Czy to pleśń?
Burek (Chorwacja)