poprosze o P na ciasto z gruszkami

1. Data: 2002-08-03 15:07:56

Temat: poprosze o P na ciasto z gruszkami
Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

mam reklamowke cala wiec nie moga sie zmarnowac.
moze ktos ma jakies sprawdzone ciasto z gruchami to bardzo prosze o przepis

Mechcia
wiem, wiem, zaraz mnie pogonicie do archiwum, ale ja dzis czasu nie mam, po
14 dniach musze chalupe do "socjalizmu" przywolac a to prawie syzyfowa
praca.

1. Data: 2002-08-03 15:45:48

Temat: Re: poprosze o P na ciasto z gruszkami
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 3 Aug 2002 17:07:56 +0200, "MechaGodzilla"
<m...@n...pl.NOSPAM> wrote:

> [...]
>14 dniach musze chalupe do "socjalizmu" przywolac a to prawie syzyfowa

a musi byc ciasto, a nie moga byc w occie? no, moze nie cala
reklamowka ale choc troszka?

ciocia mechci
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-08-03 17:50:57

Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

wiadomosci news:tjunku8ddm3kc6g90jln4tl34fnrmj8pfq@4ax.com...
> a musi byc ciasto, a nie moga byc w occie? no, moze nie cala
> reklamowka ale choc troszka?
>
> ciocia mechci
> K.T. - starannie opakowana

moga byc, ale jak zrobic???

Mechcia

1. Data: 2002-08-03 18:41:18

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>moga byc, ale jak zrobic???
>

>Mechcia

robilam raz, na wielkie oko, wiec zeby uniknac wielkiego oka
nalezy mrygnac w strone Kudlatej oraz Krysi CH - do wykorzystania
wg mnie w dni robocze li i jedynie

ciocia mechci
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-08-03 18:44:39

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 3 Aug 2002 19:50:57 +0200, "MechaGodzilla"
<m...@n...pl.NOSPAM> wrote:

>Uzytkownik "Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> napisal w
>wiadomosci news:tjunku8ddm3kc6g90jln4tl34fnrmj8pfq@4ax.com...

>moga byc, ale jak zrobic???
>

>Mechcia

na pewno potrzebne sa sloiki i ocet ;))

ciocia mechci
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-08-03 18:51:24

Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

wiadomosci
> na pewno potrzebne sa sloiki i ocet ;))
>
> ciocia mechci
> K.T. - starannie opakowana

mam
i gruszki tez mam ;)

Mechcia

1. Data: 2002-08-03 19:45:07

Od: kamila slawinska <k...@s...killer_acedsl.com> szukaj wiadomości tego autora

<m...@n...pl.NOSPAM> wrote:

>mam reklamowke cala wiec nie moga sie zmarnowac.
>moze ktos ma jakies sprawdzone ciasto z gruchami to bardzo prosze o przepis

no to prosze - wielokrotnie komplementowana tarta z gruszkami i kremem
migdalowym: na kruchym spodzie (110 gr masla, 220 gr maki, szczypta
soli, 5-8 lyzek lodowatej wody - zagniesc, schlodzic, rozwalkowac),
leciutenko podpieczonym przed wrazeniem na nia dodatkow. a na wierzch
poszly:

krem migdalowy:
szklanka sparzonych i obranych slodkich migdalow
1 jajko i 1 bialko
pol szklanki cukru pudru
cos z 5-6 dag masla
kilka kropli aromatu migdalowego
migdaly zmielic, wymieszac dokladnie z cukrem pudrem, dodac maslo,
jajko i bialko, wszystko dokladnie utrzec na jednolita mase.
3-4 twarde gruszki obrac ze skorki, przekroic na polowki i pokroic w
poprzek na cienkie plasterki, ale nie rozdzielac. pokropic cytryna,
zeby nie sciemnialy. na podpieczonym ciescie rozsmarowac rowno krem,
nastepnie rozlozyc gruszki jak wachlarzyki, ukladajac je ladnie od
brzegu ku srodkowi placka. wstawic do piekarnika i piec, az sie zrobi
zlociutkie. po wyjeciu mozna jeszcze potraktowac glazura z dzemu
morelowego albo gruszkowego, rozmieszanego z odrobina brandy. pyyycha!

jesli nie musi byc ciasto, a moze byc np. charlotte z gruszek,
chwetnie sie podziele przepisem.

pozdrowienia,
kamila
--
It isn't pollution that's harming the environment.
It's the impurities in our air and water that are doing it.

1. Data: 2002-08-03 21:11:43

Temat: wszystko z gruszkami na 21 sposobow:)
Od: "Rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

chyba ci tych gruszek nie starczy:)

GRUSZKI W CIEŚCIE
dodaj własny komentarz
komentarze do przepisu [0]
Informacje ogólne:
Rodzaj diety: ovo-vege
Kategoria: desery i łakocie, wypieki
Skala trudności: *

Składniki:

8 gruszek średniej wielkości
500 g mąki
200 g margaryny
2 jajka
2 łyżki cukru
sól
konfitury lub rodzynki
Przepis:
z mąki, margaryny, 1 jajka, łyżki wody, soli i połowy cukru zagnieść
ciasto. na kilka godzin wstawić do lodówki. gruszki obrać zostawiając
ogonki, wydrążyć od strony kwiatuszka. do środka włożyć konfitury lub
rodzynki (ewentualnie namoczone w rumie), otwory w gruszkach zatkać
margaryną.
ciasto rozwałkować na grubość 3 mm i pokroić na kwadraty 12 x 12 cm.
gruszki posypać cukrem i owijać ciastem rogami do góry, zaciskając
brzegi. na wierzchu położyć krążek ciasta o średnicy 4 cm. po
przewleczeniu go przez ogonek otrzymamy rodzaj kapturka. całość
wysmarować ubitym jajkiem i wstawić do gorącego piekarnika na 45
minut. podawać ciepłe z kremem lub śmietanką
Nadesłał(a): Renata , dnia: 2000-07-29
Źródło / autor: Super Linia nr 8/2000 - miesięcznik promujący zdrowy
styl życia

*****
kruche ciasto z gruszkami i czekoladą
dodaj własny komentarz
komentarze do przepisu [0]
Informacje ogólne:
Rodzaj diety: lakto-ovo-vege
Kategoria: desery i łakocie, wypieki
Skala trudności: *

Składniki:

70 dag gruszek
12 dag maki
8 dag maki ziemniaczanej
13 dag masla
15 dag mialkiego cukru
1 lyzka stolowa cukru pudru
2 jajka i 2 zoltka
10 dag miekkiej czekolady
laska wanilii
sol
Przepis:
ucieramy 10 dag masla z 10 dag cukru, nastepnie dodajemy zoltka,
szczypte soli, make ziemniaczana i make. szybko zagniatamy i formujemy
kule - owijamy ja w folie, wkladamy do lodowki na pol godz. nastepnie
rozwalkowujemy kruche ciasto na placek grubosci ok. 3 mm, przekladamy
do prostokatnej tortownicy o wymiarach 15 x 35 cm, przykrywamy
kawalkiem folii, rozkladamy na wierzchu 2 garscie suchej fasoli.
pieczemy 10 min. w piekarniku uprzednio nagrzanym do temp. 180 stopni,
po czym usuwamy fasole i folie i pieczemy jeszcze 5 min. w tym czasie
obieramy gruszki bez odrywania szypulek i wkladamy do rondla z 1/2 l
wody, laska wanilii, reszta mialkiego cukru, gotujemy na srednim ogniu
ok. 5 min. dzielimy na pol laske wanilii, zeskrobujemy nozykiem
wewnetrzne ziarna i ponownie wkladamy do rondla z gruszkami, gotujemy
tak dlugo, az owoce stana sie miekkie (w razie potrzeby dolewamy
goracej wody). wyjmujemy forme z piekarnika, ostrym nozykiem (lub
specjalna kratka do ciast) nacinamy na ciescie romby. w tym czasie
roztapiamy czekolade na parze razem z pozostalym maslem, wyjmujemy
naczynie z wody, a gdy tylko czekolada lekko wystygnie, dodajemy jedno
po drugim 2 zoltka i delikatnie mieszamy. kiedy masa bedzie juz
zupelnie zimna, dodajemy piane z ubitych bialek z cukrem pudrem,
ostroznie mieszamy. polewamy ciasto masa, a na wierzchu ukladamy zimne
gruszki z laseczka wanilii i skrapiamy syropem.
Nadesłał(a): Rena , dnia: 2001-08-18
Źródło / autor: Pani nr 8/2001

*****
Budyń meklemburski z gruszkami
dodaj własny komentarz
komentarze do przepisu [0]
Informacje ogólne:
Rodzaj diety: lakto-vege
Kategoria: desery i łakocie
Skala trudności: *

Składniki:

1 paczka budyniu czekoladowego,
2 szklanki mleka,
3 łyżki cukru,
4 gruszki,
sos waniliowy
Przepis:
Przyrządzić budyń czekoladowy wg przepisu na opakowaniu, nałożyć do
kompotierek, odstawić do studzenia. Gruszki wymyć, obrać, przekroić na
pół, ułożyć na budyniu, polać sosem waniliowym.
Nadesłał(a): Rena , dnia: 2001-02-18
Źródło / autor: gr.dyskusyjna pl.rec.kuchnia, autor:Z.Wodecki

*****
gruszki w sosie waniliowym
dodaj własny komentarz
komentarze do przepisu [0]
Informacje ogólne:
Rodzaj diety: lakto-vege
Kategoria: desery i łakocie
Skala trudności: *
Czas przygotowania: 25 min
Proporcje podane dla 10 osób.

Składniki:

10 gruszek
8 łyżek cukru
sok z całej cytryny
2 szkl. mleka

sos:
2 łyżki cukru
1 cukier waniliowy
3 łyżeczki mąki
Przepis:
Gruszki obrać, zagotować wodę z sokiem i cukrem, włożyć gruszki,
obgotować, wyjąć. Rozrobić mąkę z 1/3 szkl. zimnego mleka, pozostałe
mleko zagotować, dodać cukier, cukier waniliowy, rozrobioną mąkę,
zagotować, zagotować. Zestawić z ognia, dodać żółtka, krem ubić
trzepaczką. Gruszki podawać np. na cieście biszkoptowych, polane sosem
waniliowym.
Nadesłał(a): Rena , dnia: 2001-02-07
Źródło / autor: Uroda

*****
miszmasz owocowy
dodaj własny komentarz
komentarze do przepisu [0]
Informacje ogólne:
Rodzaj diety: lakto-vege
Kategoria: desery i łakocie, zupy
Skala trudności: *
Proporcje podane dla 4 osób.

Składniki:

800 g roznych owocow z przewaga gruszek, jablek i sliwek
50 g cukru
1 lyzka maki ziemniaczanej
4 lyzki smietany jogurtowej lub jogurtu
aromat dowolny
Przepis:
owoce umyc, ugotowac w wodzie. przetrzec przez sito, dodac cukier do
smaku, podprawic maka ziemniaczana rozprowadzona niewielka iloscia
zimnej wody. dodac aromat, zagotowac, po nalaniu do talerzy zaprawic 1
lyzka smietany lub jogurtu.
Nadesłał(a): Rena , dnia: 2002-03-14
Źródło / autor: "Jedzmy zdrowo" - dodatek specjalny Super Linii,
miesięcznika promującego zdrowy styl życia

*****
nadziewane gruszki
dodaj własny komentarz
komentarze do przepisu [0]
Informacje ogólne:
Rodzaj diety: lakto-vege
Kategoria: desery i łakocie
Skala trudności: *
Proporcje podane dla 4 osób.

Składniki:

4 duze gruszki
sok cytrynowy
kakao
8 lyzek serka homogenizowanego
Przepis:
gruszki umyc, przekroic, lyzeczka wybrac gniazda nasienne, pokropic
sokiem cytrynowym. nadziewac serkiem, posypac odrobina kakao.
Nadesłał(a): Rena , dnia: 2001-05-04
Źródło / autor: Super Linia - miesięcznik promujący zdrowy styl życia
nr 5/2001

*****
ryż na mleku z gruszkami w kawałkach
dodaj własny komentarz
komentarze do przepisu [0]
Informacje ogólne:
Rodzaj diety: lakto-vege
Kategoria: desery i łakocie, śniadania
Skala trudności: *

Składniki:

20 dag tajskiego ryzu
4 lekko kwasne gruszki
1 litr mleka
10 dag mialkiego cukru
10 dag cukru z trzciny cukrowej
3-centymetrowy kawaleczek swiezego korzenia imbiru
laseczka cynamonu
listek wawrzynu
3 suszone owoce anyzu gwiazdkowego
sol
Przepis:
gotujemy mleko i do wrzacego sypiemy oplukany ryz, dodajemy szczypte
soli i gotujemy na srednim ogniu, tak dlugo, az zgestnieje, pozostajac
twardy (al. dente). w tym czasie obieramy gruszki, pozostawiajac kilka
skrawkow skorki, dzielimy owoce na czastki, usuwamy gniazda nasienne.
wkladamy do rondla z 4 dl wody, mialki mcukrem, obranym imbirem,
anyzem, cynamonem, wawrzynem. gotujemy na srednim ogniu tak dlugo, az
owoce stana się miekkie. posypujemy ryz cukrem z trzciny, rozkladamy
do miseczek, a na wierzchu ukladamy gruszki z syropem.
Nadesłał(a): Rena , dnia: 2001-08-18
Źródło / autor: Pani nr 8/2001

*****
sałatka z arbuza
dodaj własny komentarz
komentarze do przepisu [0]
Informacje ogólne:
Rodzaj diety: wegańska
Kategoria: desery i łakocie, sałatki i surówki
Skala trudności: *
Proporcje podane dla 4 osób.

Składniki:

1/2 sredniego arbuza
4 srednie miekkie gruszki
3 lyzki plynnego miodu
sok z 1 cytryny
2 lyzki sherry
szczypta imbiru
Przepis:
arbuza i gruszki obrac, usunac pestki, pokroic w kostke. miod polaczyc
z sokiem z cytryny, sherry i imbirem. tak przygotowanym sosem polac
owoce i odstawic je na 15 min. do lodowki.
Nadesłał(a): Rena , dnia: 2002-03-02
Źródło / autor: "Jedzmy zdrowo" - dodatek specjalny Super Linii,
miesięcznika promującego zdrowy styl życia

*****
gruszka kardynała
dodaj własny komentarz
komentarze do przepisu [0]
Informacje ogólne:
Rodzaj diety: lakto-ovo-vege
Kategoria: desery i łakocie
Skala trudności: *

Składniki:

1 soczysta gruszka na osobe
jezyny lub maliny
bukiet swiezej miety
wanilia
pokruszone migdaly
lody waniliowe
cukier (na syrop)
Przepis:
zrobic syrop: 250 g cukru na 1 l wody i przekrojona na pol laska
wanilii. onrac gruszki, przekroic je na pol, wyjac pestki, nastepnie
wlozyc na kilka minut do gotujacego się syropu. wyjac i ostudzic.
przygotowac pucharki z lodami, ulozyc polowki gruszki, polac
zmiskowanymi jezynami (lub malinami), posypac migdalami i udekorowac
kilkoma listkami miety.
Nadesłał(a): Rena , dnia: 2002-08-03
Źródło / autor: Uroda nr 7/2002

*****
camembert z gruszkami i pistacjami
dodaj własny komentarz
komentarze do przepisu [0]
Informacje ogólne:
Rodzaj diety: lakto-vege
Kategoria: dania gorące, przekąski
Skala trudności: *

Składniki:

4 lekko kwasne gruszki
2 male camemberty o wadze 10 dag kazdy
2 lyzki luskanych pistacji
lyzeczka ziarenek czarnego pieprzu
lyzeczka miodu
2 galazki tymianku
Przepis:
pistacje zanurzamy na 30 sekund we wrzacej wodzie, odcedzamy i
obieramy. z gruszek odcinamy ukosne plastry miazszu tak, by pozostaly
ukosne podstawy. podstawy owocow zalewamy w garnuszku 4 dl wody,
dodajemy lyzeczke ziaren pieprzu w woreczku z gazy i 2 galazki
tymianku. gotujemy pod przykryciem na srednim ogniu, az owoce beda
miekkie. nastepnie kroimy w poprzek 2 male camemberty, przekladamy je
do foremki wylozonej natluszczonym papierem do pieczenia i stawiamy
pod rusztem piekarnika. gdy serki sie rozpuszcza, przekladamy je na
talerze, na kazdym ukladamy kawalek gruszki. polewamy miodem z
tymiankiem, posypujemy pistacjami. od razu podajemy na stol.
Nadesłał(a): r...@p...pl , dnia: 2001-08-18
Źródło / autor: Pani nr 8/2001

*****
Chutnej śliwkowo-gruszkowy
dodaj własny komentarz
komentarze do przepisu [0]
Informacje ogólne:
Rodzaj diety: wegańska
Kategoria: przetwory
Skala trudności: *

Składniki:

250 suszonych kalifornijskich śliwek
laska cynamonu
1/2 łyżeczki kolendry
szczypta cayenne
375 ml.czerwonego wina
1/2 kg poćwiartowanych soczystych gruszek
4-6 łyżek octu
3-4 łyzki cukru
sól
Przepis:
250 suszonych kalifornijskich śliwej pokroić na ćwiartki i wrzucić do
gara, dodać laskę cynamonu i 1/2 łyżeczki kolendry ze szczyptą
cayenne. Zalać 37 5ml. czerwonego wina i gotować 30 minut pod
przykryciem na małym ogniu. Po tym czasie wyjąc laskę a wywar
zmiksować. Teraz dodać 1/2
kg poćwiartowanych soczystych gruszek, 4-6 łyżki octu i 3-4 łyzki
cukru. Gotować całość 10-15 minut na średnim ogniu. Mieszać. Na koniec
doprawić solą.
Nadesłał(a): Rena , dnia: 2001-07-18
Źródło / autor: grupa dyskusyjna pl.rec.kuchnia,autor:"AgataW"

*****
chutney z gruszek
dodaj własny komentarz
komentarze do przepisu [0]
Informacje ogólne:
Rodzaj diety: wegańska
Kategoria: inne
Skala trudności: *

Składniki:

5 lekko kwasnych gruszek
2 siweze papryczki
3 lyzki cukru z trzciny cukrowej
lyzeczka soku z limonki
4 dag masla
lyzeczka ziaren czarnej gorczycy
lyzeczka kurkumy
pol lyzeczki ziaren kminku
Przepis:
gruszki obieramy ze skorki, usuwamy gniazda nasienne i kroimy w drobne
kawalki. z papryczek odrywamy szypulki, wybieramy w nasiona, kroimy w
paseczki. rozpuszczamy maslo na bardzo malym ogniu - gdy wystygnie,
zdejmujemy z powierzchni bilay nalot. po czym rozgrzewamy tak
przygotowany tluszcz na patelni, rumienimy pokrojone papryczki z
lyzeczka ziaren gorczycy i polowa lyzeczki kminku. dodajemy gruszki i
lyzeczke kurkumy. mieszamy i gotujemy na srednim ogniu przez 5 min,
nastepnie dodajemy 3 lyzki cukru z trzciny, lyzeczke soku z limonki.
czekamy do momentu, az masa zgestnieje, po czym odstawiamy sos do
wystygniecia. chutney podajemy z chlebkami indyjskimi jako przystawke
lub oryginalny dodatek do np. serow.
Nadesłał(a): Rena , dnia: 2001-08-18
Źródło / autor: Pani nr 8/2001

*****
gruszki w sosie rokforowym
dodaj własny komentarz
komentarze do przepisu [0]
"potrawa zawiera dużo witaminy C"
Informacje ogólne:
Rodzaj diety: lakto-ovo-vege
Kategoria: przekąski, przystawki
Skala trudności: *
Proporcje podane dla 4 osób.

Składniki:

50 g (4 lyzki) majonezu
1 lyzeczka smietany
25 g sera rokfor lub innego plesniowego
1 zabek czosnku
4 gruszki
4 liscie salaty
sok cytrynowy
Przepis:
wymieszac ser, majonez, smietane, zmiazdzony czosnek i 1 lyzeczke soku
cytrynowego, dobrze schlodzic w lodowce. gruszki przekroic na pol,
wydrazyc gniazda nasiennie i nadziac masa majonezowa. ulzyc na
lisciach salaty.
Nadesłał(a): Rena , dnia: 2002-04-23
Źródło / autor: "Jedzmy zdrowo" - dodatek specjalny Super Linii,
miesięcznika promującego zdrowy styl życia

*****
zupa z gruszek
dodaj własny komentarz
komentarze do przepisu [0]
Informacje ogólne:
Rodzaj diety: wegańska
Kategoria: zupy
Skala trudności: *

Składniki:

3 lekko kwasne gruszki
35 dag dyni
srodek glowki salaty
2 lodygi i glab selera naciowego
4 cebulki
2 pory
peczek pietruszki
10 lodyzek szczypiorku
oliwa z oliwek z pierwszego tloczenia
sol
Przepis:
oczyszczona dynie kroimy w nieregularne kawalki, zas pory w cienkie
plasterki. glab selera takze kroimy w kawalki bez odrywania mniejszych
listkow, a lodygi w poprzeczne plasterki. obrane cebulki siekamy, z
gruszek zdejmujemy skorke, usuwamy gniazda nasienne i kroimy owoce w
male kawaleczki. oddzielamy listki ze srodka salaty i pozostawiamy je
w calosci. doprowadzamy do wrzenia 1,5 litra osolonej wody, wrzucamy
don seler i dynie i pozwalamy, by powoli gotowaly sie we wrzatku przez
5 min. wrzucamy gruszki i gotujemy jeszcze ok. 8 min. na koncu
dodajemy pory, posiekana pietruszke, skrojony szczypiorek i srodek
glowki salaty. zostawiamy, by powoli wrzaly przez 2 min. gasimy ogien,
doprawiamy zupe niewielka iloscia surowej oliwy i przelewamy do wazy
lub od razu do glebokich talerzy.
Nadesłał(a): Rena , dnia: 2001-08-18
Źródło / autor: Pani nr 8/2001

*****
MUESLI
dodaj własny komentarz
komentarze do przepisu [0]
Informacje ogólne:
Rodzaj diety: wegańska
Kategoria: śniadania
Skala trudności: *

Składniki:

2 szklanki granoli, 2 szklanki bardzo drobno pokrojonych jabłek, 1 1/4
szklanki mleka sojowego lub orzechowego, 2 pokrojone banany, 1
szklanka pokrojonych pomarańczy lub gruszek
Przepis:
Wszystkie produkty wymieszać razem.
Nadesłał(a): Rena , dnia: 2001-02-11
Źródło / autor: Przepisy kulinarne z Vegan Planet

*****
Sałatka egzotyczna
dodaj własny komentarz
komentarze do przepisu [0]
Informacje ogólne:
Rodzaj diety: lakto-vege
Kategoria: sałatki i surówki
Skala trudności: *

Składniki:

2 gruszki,
2 jabłka,
2 banany,
2 pomarańcze,
szklanka śmietany
Przepis:
Banany i pomarańcze sparzyć, obrać i pokroić w kostkę. Jabłka i
gruszki umyć, obrać i usunąć gniazda nasienne, także pokroić w kostkę.
Włożyć do salaterki i wymieszać z bitą śmietaną. Wstawić na pół
godziny do lodówki.
Nadesłał(a): Rena , dnia: 2001-02-02
Źródło / autor: gr.dyskusyjna pl.rec.kuchnia, autor:nn
*****
sałatka owocowa 3
dodaj własny komentarz
komentarze do przepisu [0]
Informacje ogólne:
Rodzaj diety: wegańska
Kategoria: sałatki i surówki
Skala trudności: *

Składniki:

1 srednia morela
50 g czarnych winogron
60 g gruszek
1 mandarynka
Przepis:
owoce umyc, obrac ze skorki, pokroic w kostke i wymieszac.
Nadesłał(a): Rena , dnia: 2001-12-19
Źródło / autor: "Super Linia" - miesięcznik promujący zdrowy styl
życia, nr 12/2001

*****
sałatka z gruszek
dodaj własny komentarz
komentarze do przepisu [1]
Informacje ogólne:
Rodzaj diety: wegańska
Kategoria: sałatki i surówki
Skala trudności: *

Składniki:

3 dojrzale gruszki
4 dag szpinaku salatkowego
pol straka zoltej papryki
20 dag dojrzalych pomidorow
szczypta pszenicznych kielkow
mala kisc ciemnych winogron
cytryna
kilka listkow miety
oliwa z oliwek z pierwszego tloczenia
sol i pieprz
Przepis:
starannie myjemy gruszki, wycinamy z nich gniazda nasienne i bez
obierania kroimy w cieniutki plasterki w poprzek, skrapiamy niewielka
iloscia soku z cytryny, zeby nie sciemnialy. odrywamy winogrona z
kisci, kroimy na polowki te wieksze, usuwajac z nich pestki, mniejsze
owoce zostawiamy w calosci. papryke kroimy na drobne kawalki. z
pomidorow usuwamy szypulki i kroimy je na polowki. w salaterce laczymy
oplukany i odsaczony szpinak, kielki, winogrona, papryke i gruszki,
dodajemy listki miety. i doprawiamy sosem z pozostalego soku z
cytryny, 5 lyzeczkami oliwy, sala i pieprzem. po delikatnym
wymieszaniu wszystkich skladnikow podajemy salatke na stol.
Nadesłał(a): Rena , dnia: 2001-08-26
Źródło / autor: Pani nr 8/2001

*****
sałatka z marchewki i cukinii
dodaj własny komentarz
komentarze do przepisu [0]
Informacje ogólne:
Rodzaj diety: wegańska
Kategoria: sałatki i surówki
Skala trudności: *

Składniki:

2 marchewki
1 cukinia (150 g)
1 mala gruszka
1 lyzka oliwy
1 lyzeczka octu winnego
sol
cukier
1 lyzka rodzynek
1 lyzka pestek slonecznika
Przepis:
marchewki i cukinie pokroic wzdluz na cieniutkie plsterki (najlepiej
krajarka do sera). z gruszki wykroic gniazdo nasienne i nie obierajac
pokroic w plasterki. skladniki salatki wymieszac i polac zalewa
(zagotowac ocet i rodzynki, po zdjeciu z ognia dodac oliwe). posypac
rodzynkami i uprazonymi na patelni bez tluszczu pestkami.
Nadesłał(a): Rena , dnia: 2002-06-09
Źródło / autor: "Super Linia" - miesięcznik promujący zdrowy styl
życia, nr 4/2002

*****
sos waniliowo-owocowy
dodaj własny komentarz
komentarze do przepisu [0]
"Sosu można używać do ugotowanych owoców. Zimny sos można łączyć z
owocami sezonowymi np. jagodowymi."
Informacje ogólne:
Rodzaj diety: ovo-vege
Kategoria: sosy i dipy
Skala trudności: *

Składniki:

2 szkl. wywaru z owocow (jablek, gruszek itp.)
cukier do smaku
wanilia lub cukier waniliowy
1 zoltko
1 lyzeczka maki pszennej
1 lyzeczka maki ziemniaczanej
sok z cytryny
Przepis:
z zoltek, maki ziemniaczanej i pszennej oraz sproszkowanej wanilii lub
cukru waniliowego i kilku lyzek zimnego wywaru z owocow sporzadzic
zawiesine. reszte wywaru z owocow zzagotowac z cukrem, wlac zawiesine,
mieszajac zagotowac, dodac sok z cytryny do smaku.
Nadesłał(a): Rena , dnia: 2002-04-03
Źródło / autor: "Kuchnia wegetariańska po polsku" Zofia
Wieczorek-Chełmińska, Polskie Towarzystwo Ekonomiki Gospodarstwa
Domowego
*****
surówka z pora
[...]

1 sredni por
1 gruszka
1 krazek ananasa z puszki
2 lyzki startego sera edamskiego
lyzka kielkow sojowych
Przepis:
pora po umyciu pokroic w talarki, gruszke i ananasa w kostke.
skladniki wymieszac i posypac serem.
Nadesłał(a): Rena , dnia: 2002-04-04
Źródło / autor: "Super Linia" - miesięcznik promujący zdrowy styl
życia, nr 11/2001

www.puszkkka.vege.pl

1. Data: 2002-08-03 21:17:44

Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "kamila slawinska" <k...@s...killer_acedsl.com> napisal w
wiadomosci news:eecoku0fbt3onjkb4p9jd25t7epc4ovvd8@4ax.com...
> [...]
> soli, 5-8 lyzek lodowatej wody - zagniesc, schlodzic, rozwalkowac),
> leciutenko podpieczonym przed wrazeniem na nia dodatkow. a na wierzch
ciach

> jesli nie musi byc ciasto, a moze byc np. charlotte z gruszek,
> chwetnie sie podziele przepisem.

dawaj:)

> pozdrowienia,
> kamila

dzieki
Mechcia

1. Data: 2002-08-03 21:18:29

Temat: Re: wszystko z gruszkami na 21 sposobow:)
Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rena" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
ciach

> Nadesłał(a): Rena , dnia: 2002-04-04
> Źródło / autor: "Super Linia" - miesięcznik promujący zdrowy styl

dziekuje
Mechcia
za malo tych gruszek...

Re: przypalone gary...