wykres EKG - kilka pytan teoretycznych.

1. Data: 2004-05-22 11:17:59

Temat: wykres EKG - kilka pytan teoretycznych.
Od: "news" <color@{wytnijto}.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

mam pytanko, w jakim stopniu (procentowo) wykres ekg i jego wlasciwa
interpretacja swiadczy o danym schorzeniu. chodzi mi o to czy po wykresie
ekg mozna jednoznacznie (ewentualnie z jakim prawdopodobienstwem) okreslic
dolegliwosc - np. bez dodatkowych badan jak np. echo, holter itp.

w jakim stopniu wykres ekg jest unikalny dla danego pacjenta - i czy w ogole
jest unikalny jak np. linie papilarne.

czy jesli u pacjenta "A" stwierdzono okreslona wade lub schorzenie serca to
czy jesli pacjent "B" ma identyczny diagram ekg - czy mozna stwierdzic (lub
przynajmniej podejrzewac) ze ma to samo schorzenie ?

z gory dziekuje za info.

2. Data: 2004-05-22 19:56:16

Temat: Re: wykres EKG - kilka pytan teoretycznych.
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 22 May 2004, news wrote:

> w jakim stopniu wykres ekg jest unikalny dla danego pacjenta - i czy w ogole
> jest unikalny jak np. linie papilarne.

moim zdaniem ma,o unikalny i na podstawie jedynie ekg dosc rzadko
daje sie jednoznacznie ustalic konkretne schorzenie serca

P.>
--
Piotr Kasztelowicz <P...@r...am.torun.pl>
http://renata.am.torun.pl

3. Data: 2004-05-24 20:14:22

Od: "news" <color@{wytnijto}.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Kasztelowicz" <p...@r...am.torun.pl> wrote in message
> moim zdaniem ma,o unikalny i na podstawie jedynie ekg dosc rzadko
> daje sie jednoznacznie ustalic konkretne schorzenie serca

hm... zapytam inaczej...
natknalem sie w sieci na rozne opracowania np. ekg miesiaca. jest tam
oczywiscie wykres i sporo opisow schorzenia jakie stwierdzono. zastanawiam
sie czy jesli pojawilby sie identyczny zapis ekg jak ten wczesniej
"zdefiniowany" u innego pacjenta, to czy moznaby przypuszczac (z jakim
prawdopodobienstwem) ze dolegliwosc jest ta sama ? chodzi mi o tzw. wzorzec
zapisu ekg - czy jest mozliwy do opracowania ?

pzdr.

4. Data: 2004-05-24 20:28:08

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 24 May 2004, news wrote:

> prawdopodobienstwem) ze dolegliwosc jest ta sama ? chodzi mi o tzw. wzorzec
> zapisu ekg - czy jest mozliwy do opracowania ?

tylko w niektorych i chyba nielicznych przypadkach. Ponadto czesto
jedno badanie ekg nie ma znaczenia diagnostycznego i potrzeba
kilku seryjnych badan w czasie (np. aby rozroznic swiezy zawal
od zawalu przebytego z uniesionym odcinkiem ST)

P.>

5. Data: 2004-05-25 16:18:09

Od: "news" <color@{wytnijto}.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kilku seryjnych badan w czasie (np. aby rozroznic swiezy zawal
> od zawalu przebytego z uniesionym odcinkiem ST)

przepraszam ze pytam, ale czy jest pan doswiadczonym kardiologiem ?

operacja przegrody nosowej - gdzie?
Angielski w medycynie dla lekarzy i nie tylko
klej typu superglue/kropelka na ustach
21 gram
Ból migdałków.