"wypalane dywaniki"

1. Data: 2007-03-26 08:11:23

Temat: "wypalane dywaniki"
Od: i...@v...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam,
może niektórzy kojarzą taką technikę, praktykowaną niegdyś na
zajęciach ZPT w szkołach.
Natapiamy sztuczną włóczkę nad płomieniem świeczki, "przyklejamy" do
kawałka wykładziny i odcinamy, i tak punkt przy punkcie, wychodzi
wtedy taki puszysty dywanik.

Mam pytanie, czy ta technika ma jakąś nazwę? I czy ktoś wie, jak
nazywa się taka sztuczna włóczka używana do tego?

2. Data: 2007-03-26 10:16:30

Temat: Re: "wypalane dywaniki"
Od: "Misiek" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj
Ja robiłam w szkole taki dywanik z wiskozy ale niestety nie pamiętam jak
nazywała się ta technika

Pozdrawiam Misiek

3. Data: 2007-03-31 22:37:26

Od: "Marzena" <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Mam pytanie, czy ta technika ma jakąś nazwę? I czy ktoś wie, jak
> nazywa się taka sztuczna włóczka używana do tego?

Pamiętam,że też takie cuda robiłam już dobre parenaście lat temu razem z mamą :)
Niedawno chciałam zrobić taki mały dywanik ale niestety nigdzie nie mogłam
znaleźć włóczki do tego - wiskoza.Pamiętam ,że robiłam to za pomocą długopisu
takiego plastikowego -oczywiście bez wkładu :)Tylko nie pamiętam już do czego to
było przyklejane?Z tego co szukałam po pasmanteriach to ciężko dostać taką
wizskozę,a jak już coś było to po 14zł/motek (wiskoza z domieszkami)

Marzena

4. Data: 2007-04-01 08:26:28

Temat: Re:
Od: " " <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

i ja takie dywaniki kiedys robilam,
z wiskozy, nitke wiskozy skladalo sie pare razy zeby grubsza byla i
przewlekalo sie w rurke , ja mialam kawalek okolo 20cm takiej rurki
metalowej o srednicy okolo 1,5 cm a metalowej zeby w rece nie parzylo bo
nad swieczka sie nagrzewalo, pozniej przyciskalo sie ta stopiona koncowka
do wzoru i odcinalo

5. Data: 2007-04-01 19:26:12

Od: i...@v...pl szukaj wiadomości tego autora

On 1 Kwi, 00:37, "Marzena" <k...@p...fm> wrote:

> Tylko nie pamiętam już do czego to było przyklejane?

Do wykładziny dywanowej, tylko takiej o trochę dłuższych
"włosach" (oczywiście też sztuczna), chociaż może do gładkiej też by
dało radę.

Dziękuję za informację. Wiskozę ciężko dostać, a jak już to tylko
takie szaro-bure kolory :(
Ale można dostać w sklepie internetowym www.swiatwloczki.pl i jest tam
100%-owa wiskoza (trochę droga).

Dzięki raz jeszcze za pomoc :)

6. Data: 2007-04-02 06:04:41

Od: "Andzia" <A...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Ja z tego co pamiętam to urzywałam resztek wełny....
kazedej która wpadła mi w ręce.

Użytkownik <i...@v...pl> napisał w wiadomości
ps.com...
> [...]

dało radę.

Dziękuję za informację. Wiskozę ciężko dostać, a jak już to tylko

Kilka nowości :-)
szukam
Róże DMC
[xxx] DMC szukam
(XXX) Poszukiwane schematy Renato Parolin