wzmocnienia poytywne, negatywne i kary

1. Data: 2007-05-27 13:14:40

Temat: wzmocnienia poytywne, negatywne i kary
Od: "Tommy" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,

Chciałem się was zapytać czy zauważacie stosowanie jakiś warunkowań
sprawczych (typu wzmocnienia pozytywne, ngeatywne i kary) na rynku
internetowym? Na przykład otrzymywanie jakiś kuponów rabatowych po zakupie w
sklepie internetowym itp.
Potrzebuje jakiś konkretncyh przykładów. Będe wdźięczny za pomoc ((-:

Pozdrawiam ((-:

Tomcio

2. Data: 2007-05-27 14:47:27

Temat: Re: wzmocnienia poytywne, negatywne i kary
Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tommy; <f3c0gf$hfi$1@nemesis.news.tpi.pl> :

> [...]
> sklepie internetowym itp.
> Potrzebuje jakiś konkretncyh przykładów. Będe wdźięczny za pomoc ((-:

W sex-shopach są zniżki, za zakup w ciągu jakiegoś czasu (w ciągu 2
godzin na przykład). ;) W Merlinie jest darmowa dostawa od pewnej sumy
zakupów. W grze Dofus dostajesz zwierzaczka, jak wykupisz pełne
uczestnictwo, gdzie indziej dodają próbki.

Flyer
--
gg: 9708346
http://flyer.uczucia.com.pl/

3. Data: 2007-05-27 15:04:42

Od: "Tommy" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zakupów. W grze Dofus dostajesz zwierzaczka, jak wykupisz pełne
> uczestnictwo, gdzie indziej dodają próbki.

Dziękuje za odpowiedź.
A jakie mogą być kary lub wzmocnienia negatywne?
Nie widze zbytnio różnicy pomiędzy właśnie karą a wzmocnieniami negatywnymi.

4. Data: 2007-05-27 15:30:55

Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tommy; <f3c6uq$2lu$1@nemesis.news.tpi.pl> :

> Dziękuje za odpowiedź.
> A jakie mogą być kary lub wzmocnienia negatywne?
> Nie widze zbytnio różnicy pomiędzy właśnie karą a wzmocnieniami negatywnymi.

Sięgnij do literatury - mi się nie chcę, a jestem nielotem z dokładnego
cytowania nauk psychologicznych. ;)

A co do negatywów - np. na allegro są negatywne komentarze lub
zablokowanie konta;
- jeżeli koszt dostawy jest wysoki, to nieprzekroczenie pewnego limitu
zakupów (od którego dostawa jest darmowa), też może być postrzegany jako
kara.

Flyer
--
gg: 9708346
http://flyer.uczucia.com.pl/

5. Data: 2007-05-27 15:51:48

Od: "Tommy" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> - jeżeli koszt dostawy jest wysoki, to nieprzekroczenie pewnego limitu
> zakupów (od którego dostawa jest darmowa), też może być postrzegany jako

Widzisz według definicji:
wzmocnienie negatywne - takie reagowanie, które pozwala uniknąć przykrych
konsekwencji, co spowoduje zwiększenie prawdopodobieństwa powtórzenia tej
reakcji w przyszłości.

kara - konsekewncja zachowania, która zmniejsza prawdopodobieństwo
pojawienia się tego zachowania w przyszłości (w podobnych warunkach);

Co Ty na to?

6. Data: 2007-05-27 16:11:02

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tommy" <t...@w...pl> wrote in message

> [...]
>
> kara - konsekewncja zachowania, która zmniejsza prawdopodobieństwo
> pojawienia się tego zachowania w przyszłości (w podobnych warunkach);

Jest jeszcze wzmocnienie negatywne poprzez wzmocnienie pozytywne -
obiecana dostawa za darmo po przekroczeniu pewnego pułapu cenowego, np w
księgarni - i przysłanie dwu paczek - obie poniżej limitu - czyli cena
towaru + 2x koszty przesyłki.
Zaznaczam - towar (książki) wykazany jako będący na stanie i ustalony
termin dostawy dotrzymany - czyli nie zachodziło oczekiwanie na dostawę z
"magazynu / hurtowni".

7. Data: 2007-05-27 16:22:27

Od: "Tommy" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Zaznaczam - towar (książki) wykazany jako będący na stanie i ustalony
> termin dostawy dotrzymany - czyli nie zachodziło oczekiwanie na dostawę z

Dziękuje za odpowiedź
Mnie jednak chodzi tylko o Kary i wzmocnienia negatywne.
Nie umiem tego rozróżnic.
Np. wymyśliłem sobie ze kara lub wzmocnieniem negatywnym moze byc
zablokowanie nadawania obrazow video jesli ktos nadaje tresci niestosowne
(chodzi o czaty internetowe) , tylko nie wiem czy to jest do konca kara czy
wzmocnienie negatywne ))-L

8. Data: 2007-05-27 16:36:51

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tommy" <t...@w...pl> wrote in message

> [...]
> zablokowanie nadawania obrazow video jesli ktos nadaje tresci niestosowne
> (chodzi o czaty internetowe) , tylko nie wiem czy to jest do konca kara

Trzeba zdefiniować treści niestosowne. Myślę, że internet dojrzał do
pastylki (jak samochody) i odcisku palca i powinien przestać być miejscem
wszelkiej hołoty...
A wtedy sam system nie dopuszczałby nieletnich do treści dla dorosłych -
problem mocno byłby ograniczony. Zniknęłyby wirusy, włamy, kradzieze...

9. Data: 2007-05-27 16:43:23

Od: "Tommy" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> A wtedy sam system nie dopuszczałby nieletnich do treści dla dorosłych -
> problem mocno byłby ograniczony. Zniknęłyby wirusy, włamy, kradzieze...

Całkowicie popieram. ((-:
Chciałbym jednak was prosić o podanie kilka przykładów kar i wzmocnień
negatywnych w internecie bo bardzo tego potrzebuje.

Dzięki

10. Data: 2007-05-27 16:55:22

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tommy" <t...@w...pl> wrote in message

> Całkowicie popieram. ((-:
> Chciałbym jednak was prosić o podanie kilka przykładów kar i wzmocnień
> negatywnych w internecie bo bardzo tego potrzebuje.
>
> Dzięki

Cenzura - bezprawna, ale stosowana przez portale na wyrost np. Onet,
wielokrotnie treści były zupełnie neutralne.

BAJKALENIE
psycholog
Fizjologia a psychologia [lzawienie]
HE..HE