(x) źródła celibatu... ?

1. Data: 2006-12-30 15:48:46

Temat: (x) źródła celibatu... ?
Od: "Julian (apostata)" <p...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

"
Poza obozami wojskowymi najwięcej śladów pozostawionych przez wyznawców
mitraizmu znaleziono w wielkich miastach portowych, do których przybywali
ludzie ze wszystkich stron cesarstwa, oraz w samej stolicy. Jeżeli chodzi o
samo miasto Rzym, to najstarsze świadectwo kultu Mitry pochodzi z czasów
Tytusa lub Domicjana i jest to dwujęzyczna, greckołacińska dedykacja
wystawiona przez cesarskiego wyzwoleńca. Najstarsze, pochodzące z Rzymu,
przedstawienie Mitry zabijającego byka znajduje się natomiast na ołtarzu
ufundowanym przez niewolnika należącego do prefekta pretorianów z czasów
Trajana. Ze źródeł epigraficznych wynika też, że Mitra miał wielu wyznawców
wśród cesarskich i municypalnych urzędników, z których wielu było
niewolnikami lub wyzwoleńcami. Wszystkich adeptów mitraizmu bez względu na
ich profesję i status społeczny łączyło jedno ? wszyscy byli mężczyznami. W
znacznym stopniu tłumaczy to sukcesy tej religii w środowisku wojskowych."

I nie tylko wojskowych, jak sie okazuje... :o)
Doprawdy pasjonująca lektura...

http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,3775

-`@'- (*
vohu _()_ mana
--
"Wstydzę się, że nie mogę zapewnić wszystkim
pełnego poczucia bezpieczeństwa od wszelkiej krzywdy."

Julian Apostata

"Był on nieprzyjacielem chrześcijaństwa, ale bez rozlewu krwi."
Eutropius, historyk rzymski z IV w.

2. Data: 2006-12-30 15:50:19

Temat: Re: (x) źródła celibatu... ?
Od: "Julian (apostata)" <p...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kurcze, sorry, to miało iść
na pl.soc.religia :o) ale skoro
los tak chciał..., to może w tym
jest palec Boży, tak ?

Julian

3. Data: 2006-12-30 17:35:49

Od: "Bluzgacz" <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"Julian (apostata)" <p...@h...pl> wrote in message

> Kurcze, sorry, to miało iść
> na pl.soc.religia :o) ale skoro
> los tak chciał..., to może w tym
> jest palec Boży, tak ?

Sluchaj, wkurwia mnie juz twoj jebany trolling.
Smiecisz tutaj i prowadzisz najczesciej dialogi ze soba albo sobie podobnymi
kurwa pojebami-nawiedzencami.
Zajebujesz te grupe pseudointeligentnymi wywodami, ktore tylko w zamiarze
moglyby nosic miano filozoficznych a naprawde sa belkotem cwiercinteligenta.
Moja rada: wypierdalaj z tym gownem, bo mimo tego ze poczatkowo zgadzalem
sie z jakims tam Twoim postem, to jednak grupa nie jest smietnikiem, ktory z
niej robisz...
No i to popierdolone zmienianie nickow - jak prawdziwy troll, do tego
jeszcze w chuj infantylny.
Wypierdalaj.
--

Bluzgacz
GG:5015

4. Data: 2006-12-30 18:06:58

Od: "Julian (apostata)" <p...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 30 Dec 2006 18:35:49 +0100, Bluzgacz napisał(a):

> [...]
> niej robisz...
> No i to popierdolone zmienianie nickow - jak prawdziwy troll, do tego

Stało sie !...
Żegnaj, strażniku dziewic :o)

-`@'- (*
_____vohumana_____
_()_

5. Data: 2006-12-30 19:11:00

Od: LukaszT2004 <lukaszt2004@interia[wytnij_nawias].pl> szukaj wiadomości tego autora

Bluzgacz wrote:

> Sluchaj, wkurwia mnie juz twoj jebany trolling.

itd :D

Bluzgacz mam jedno pytanie do ciebie, czmu ty cały czas bluzgasz??

6. Data: 2006-12-30 20:04:59

Od: plonk <p...@p...plonk> szukaj wiadomości tego autora

On 2006-12-30, LukaszT2004 <lukaszt2004@interia> wrote:

> itd :D
>
> Bluzgacz mam jedno pytanie do ciebie, czmu ty cały czas bluzgasz??

a czemu twoja mama sie caly czas kurwi??

7. Data: 2006-12-30 23:49:53

Od: Przemysław Dębski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LukaszT2004" <lukaszt2004@interia[wytnij_nawias].pl> napisał w
wiadomości news:en6dqt$ou6$2@nemesis.news.tpi.pl...

> itd :D
>
> Bluzgacz mam jedno pytanie do ciebie, czmu ty cały czas bluzgasz??

Żeby takie pojebane pizdeczki jak ty mogły poudawać, że wyszły już spod sukienki
mamusi zadając tego typu pytania ?

Na post po zbóju zaprosił
P.D.

8. Data: 2006-12-31 10:00:07

Od: "trurl" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przemysław Dębski" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> Żeby takie pojebane pizdeczki jak ty mogły poudawać, że wyszły już spod
> sukienki mamusi zadając tego typu pytania ?
>
> Na post po zbóju zaprosił
> P.D.

ale z ciebie lizus

_()_ św. Paweł a Mitra