[xxx] Aida - czym i ile nitek?

1. Data: 2004-12-19 14:52:00

Temat: [xxx] Aida - czym i ile nitek?
Od: "Snigdha" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aida, 60 pionowych nitek na 10 cm. Ja bym wyszywała (a) muliną,
półkrzyżykami, 3 nitki razem. Albo (b) krzyżykami trzy nitki, choć mi to
wygląda zbyt gęsto. Albo (c) dwie nitki i krzyżyki. Moja znajoma upiera się,
że przy opcji (a) widać podkład, mam próbkę przed oczyma i się z nią nie
zgadzam. Aha, czasmi między rzędami trzeba będzie "przejechać" sznureczkiem,
jakieś kontury. Co radzicie?

S.

1. Data: 2004-12-20 21:39:44

Temat: Re: [xxx] Aida - czym i ile nitek?
Od: "dodo" <m...@S...JEST.BE.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Snigdha" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> że przy opcji (a) widać podkład, mam próbkę przed oczyma i się z nią nie
> zgadzam. Aha, czasmi między rzędami trzeba będzie "przejechać"

60 krzyżyków na 10 cm to jest troszkę gęściej niz 14 (56/10). W większości
opisów do schematów , sugerowane jest na 14 wyszywać dwoma nitkami,
krzyżykami. Ja tak do tej pory robiłam i wychodzi bardzo ładnie, ale przy
ciemnych kolorach widać prześwitujący materiał. Tu masz trochę bardziej
gęsty materiał - więc nie powinno byc takiego efektu. Z daleka to jednak
nie przeszkadza. (Obrazek na ścianie wygląda OK i prześwity nie
przeszkadzają) Półkrzyżykami, widziałam że wyszywa się czasem tło - wygląda
bardzo delikatnie. Czasem nawet ten półkrzyżyk jest jedną nitką robiony.
Ja bym robiła 2 nitki, krzyżyki i kontury jedną nitką

pozdrawiam
Dodo

Witajcie
[richelieu]przeselka