[xxx] zakladki do ksiazek

1. Data: 2003-09-10 09:43:47

Temat: [xxx] zakladki do ksiazek
Od: "Dorota Orzeszak" <s...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
W nowym katalogu z HS zauwazylam zakladki z prostokatnym passe-partout. Czy
moze ktos to kupowal?
Zastanawiam sie nad zakupem tego, ale moze ma to jakies ukyte wady o ktorych
nie pomyslalam :)

Dajcie znac czy ktos robil juz zakladki - moze jest jakas inna metoda
zrobienia ich :)

--
Pozdrawiam z szarego Poznania
Valentine

1. Data: 2003-09-10 10:37:11

Temat: Re: [xxx] zakladki do ksiazek
Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota Orzeszak" <s...@b...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
ktorych
> nie pomyslalam :)
>
> Dajcie znac czy ktos robil juz zakladki - moze jest jakas inna metoda

z kolei w ostatnim kramie z robotkami sa zakladki na plastikowej kanwie.
Czy bardziej doswiadczone osoby moglyby podpowiedziec jakie zakladki sa
lepsze w uzytkowaniu - czy na plastikowej kanwie czy na tasmie z kanwy?
Chce na prezenty zrobic troche zakladek, wiec zalezy mi zeby byly praktyczne
i przyjemne w uzytkowaniu.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2003-09-10 10:49:09

Od: "esterka" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ja zakładek jeszcze ni robiłam, ale wydaje mi się że lepsze będą na
plastikowej kanwie bo zupełnie sztywne, a na taśmie jednak są bardziej
miękkie, jeśli zakładka ma być używana, to powinna być twardsza tak jest
wygodniej

esterka

1. Data: 2003-09-10 12:23:43

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "esterka" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> plastikowej kanwie bo zupełnie sztywne, a na taśmie jednak są bardziej
> miękkie, jeśli zakładka ma być używana, to powinna być twardsza tak jest

bede probowac na plastiku, bo czekam na przesylke z Kokardki, gdzie na probe
zamowilam arkusz plastikowej kanwy, zamowilam tez zestawy na swiateczne
obrazki (ramka, drukowana kanwa, mulina, koraliki).
Jesli ktos zastanawia sie nad tymi zestawami, to jak otrzymam przesylke bede
sluzyc informacja, czy warto kupic - mam nadzieje ze tak;-)

pozdrawiam serdecznie
Basia

1. Data: 2003-09-10 13:51:06

Od: "Agnieszka Białystok" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja też zakładek nie robiłam ale wydaje mi się że najlepiej robić je na kanwie
zwykłej złożonej podwójnie inaczej będzie widać lewą stronę robótki a ona nie
zawsze jest ładna. Pomyślałam że można by taką podwójną kanwę podkleić
flizeliną i obrzucić ściegiem dzierganym. Troszkę więcej roboty ale efekt chyba
lepszy. Pozdrawiam!!! Aga

1. Data: 2003-09-10 14:34:54

Od: "Dorota Orzeszak" <s...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka Białystok" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zawsze jest ładna. Pomyślałam że można by taką podwójną kanwę podkleić
> flizeliną i obrzucić ściegiem dzierganym. Troszkę więcej roboty ale efekt

Tak sobie mysle, ze mozna by takze kupic tasme z aidy (np w kolorym
brzegiem, ale moze byc i gladka) wyhaftowac wzor z dwoch stron, w srodek
wlozyc cos sztywnego (np tekture), ewentualnie na to fizeline (co by bylo
bardziej puszyste) i zszyc.

Kanwa plastikowa ma to do siebie, ze druga strona pozostaje "brzydka".
Ewentualnie mozna by wyhaftowac dwa kawalki i zszyc. Obawiam sie jednak ze
jedna strona musialaby byc lustrzanym odbiciem drugiej co by idealnie sie
pokrywal wzor inaczej przeswituje i juz to nie wyglada za dobrze.
Na choinke wyhaftowalam na plastikowej kanwie krowke i pieska wlasnie w taki
sposob i wyszlo to grube.... jako zakladka raczej sie nie nadaje.

--
Pozdrawiam z deszczowego Poznania
Valentine

1. Data: 2003-09-10 14:42:31

Od: "Agnieszka Białystok" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Taśma ma brzeg już ząbkowany i trzeba by zszywać stębnówką a to niekoniecznie
ładnie wychodzi no i ta cena już cyba lepiej obdziergać według mnie oczywiście.
Aga

1. Data: 2003-09-10 15:06:51

Od: Beazuku <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dorota Orzeszak napisał:
> [...]
> nie pomyslalam :)
>
> Dajcie znac czy ktos robil juz zakladki - moze jest jakas inna metoda

Witam.

Mam taka zakladke robiona przez uczennice naszej szkoly krawieckiej.

Na podluznym kawalku kanwy haft, a to jest wszyte w material. Ten
material jest z tylu zakladki a z przodu tworzy jakby ramke dla haftu.

Jutro postaram sie zeskanowac zakladke i umieszcze na stronce i podam link.
Bardzo estetyczna. Nie gruba. Odpowiednia.
Urzywalam, sprawdza sie.

Pozdrawiam. Beazuku

1. Data: 2003-09-10 16:41:27

Od: "Wiesia" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na podluznym kawalku kanwy haft, a to jest wszyte w material. Ten
> material jest z tylu zakladki a z przodu tworzy jakby ramke dla haftu.
> Bardzo estetyczna. Nie gruba. Odpowiednia.

Ja też nigdy jeszcze nie robiłam zakładek, ale myślę, że plastikowa kanwa
będzie za gruba. Natomiast zwykła kanwa, owszem. I albo powinna to być
taśma, wtedy w środek można wkleić flizelinę albo nawet pasek wycięty z
plastikowej okładki (kartonu nie polecam, żeby można było wyprać od czasu do
czasu), brzegi zeszyć albo obdziergać szydełkiem. A jeśli wytniemy
odpowiedni pasek z kawałka zwykłej kanwy (tj. nie taśmy), to można od razu
wyciąć podwójnie szeroki i połowę wykorzystać na tył (nie musi już być
haftowany) albo wyhaftować samą zakładkę i do niej dopasować coś na wzór
passe-partout (i tył) z zupełnie innego materiału (np. jednobarwnego lnu w
kontrastującym kolorze?).
Pozdrawiam serdecznie!
- Wiesia

1. Data: 2003-09-10 16:47:50

Od: " Anga" <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dajcie znac czy ktos robil juz zakladki - moze jest jakas inna metoda
> zrobienia ich :)
>
> --
> Pozdrawiam z szarego Poznania
> Valentine

Przed początkiem roku szkolnego porobiłam córce zakładki do podręczników i
niektórych zeszytów robiąc frywolitkowe nieduże motywy ,dodany łańcuszek jako
mocowanie, wykrochmalone i umocowane na końcu książki - nie gubią się i łatwo
otworzyć książkę tam gdzie potrzeba .
Anga(ania)

[szydelko] sliczny delfinek
szydelko-linki