z 1000 kcal na MM - i co dalej?

1. Data: 2003-09-09 16:25:43

Temat: z 1000 kcal na MM - i co dalej?
Od: Barbara Anna <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam :)

Właściwie to chodzi o to, że mam problem. W czerwcu tego roku
postanowiłam zrobić wreszcie coś z moją nadwagą (ważyłam 91 kg
przy wzroście 170 cm, właściwie to już nie nadwaga była, ale
otyłość).

Wybór padł na dietę 1000 kcal + więcej ruchu. Dzięki temu
w ciągu 9 tygodni zgubiłam 9 kg. Potem, nie bez wpływu grupy,
postanowiłam zrezygnować z diety głodówkowej - bo wiadomo, efekt
jojo, wyniszczenie organizmu etc. Zdecydowałam się na MM, bo odpowiadała
mi "ideologicznie" i smakowo, no i wymaga stosunkowo mało wyrzeczeń
(nie ciągnie mnie do przetworzonej żywności, bez słodyczy mogę się
obejść, lubię ryby i białe mięso, orzechy, sery - jedyne, z czego muszę
rezygnować z pewnym bólem, to pieczywo i pochodne (tarty, pizza)). Poza
tym MM, w odróżnieniu od niskokalorycznych i niskotłuszczowych diet,
to sposób odżywiania który mogę spokojnie stosować cały czas, bez
specjalnego sprężania się i nieustannego obliczania kalorii czy BTW.

Zgodnie z zaleceniami MM odnośnie wychodzenia z diet niskokalorycznych
dodwałam do dziennej normy 1000 kcal co tydzień, pilnując, żeby
wszystko, co jem składało się z produktów o niskim IG i właściwie
zestawionych. Uważam na ilość białka - jest mniej więcej tyle, ile
powinno być, czyli jakieś 80 g dziennie (teraz ważę 78,5 kg).

I niestety, niespodzianka, po dojściu do 1200-1300 kcal dziennie waga
stanęła w miejscu i nie chce drgnąć. Wykluczyłam z diety całkowicie
pieczywo i produkty słodzone aspartamem czy fruktozą, nie pomogło. Nie
wiem, co mogę jeszcze zrobić, ale to 78,5 kg to na pewno nie jest
jeszcze moja optymalna waga (założyłam, że powinnam ważyć ok. 65 kg).
Poza tym czuję się dobrze, na MM nie czuję wreszcie ciągle głodu,
zauważalnie poprawiła mi się cera. Tylko, drobiazg, nie chudnę.

Gubię się w przypuszczeniach - a może jem za mało i nie powinnam liczyć
kalorii w ogóle, a może coś jednak źle zestawiam, a może jem za mało
białka, a może za dużo, a może o nieodpowiedniej porze, a może organizm
na tych 1000 kcal przestawił mi się w tryb głodowy i więcej niż 1200
kcal nie potrzebuje, a może piję za mało, a może należę do tych, którzy
na MM nie chudną, bo nie? Może więc wrócić do 1000 kcal, dojechać do
zaplanowanej wagi, a o jojo martwić się później? (głupie, wiem). Może
muszę jeszcze poczekać, bo przestawianie się metabolizmu musi trwać
dłużej, niż 3-4 tygodnie? Poradźcie coś proszę, bo już strasznie
sfrustrowana jestem...

Pozdrawiam,

Barbara Anna
--
b...@o...pl

2. Data: 2003-09-09 17:14:25

Temat: Re: z 1000 kcal na MM - i co dalej?
Od: Barbara Anna <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Barbara Anna napisał:

> Zgodnie z zaleceniami MM odnośnie wychodzenia z diet niskokalorycznych
> dodwałam do dziennej normy 1000 kcal co tydzień,

Ajć, palec mi się omsknął i wyszło dość makabrycznie. 100 kcal co
tydzień, nie 1000. Słownie: sto :)

Barbara Anna

3. Data: 2003-09-09 18:31:15

Od: "Manio" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jesli stosowalas diete glodowkowa to jest bardzo duze prawdopodobienstwo ze
wlaczyl ci sie tryb glodowy i organizm zacza oszczedzac energie. Teraz do
funkcjonowania wystarcza mu 1300kcal. Prawdopodobnie jesli bedziesz jesc
wiecej to zaczniesz tyc.

4. Data: 2003-09-09 18:50:47

Od: "Manio" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja rowniez zaczalem stosowac diete moze nie glodowkowa ale tluszczowa z
niewielkim porcjami jedzenia gdyz do tej pory prawdopodobnie przesadzalem z
iloscia jedzenia i teraz zamierzam troszke szybciej zrzucic. Trybu glodowego
sie obawiam, bo najprawdopodobniej tez mnie dosiegnie wiec zamierzam wlaczyc
jakas diete na ktorej bede spozywac duze ilosci jedzenia aby wyjsc z trybu
glodowego i przyspieszyc metabolizm.

Proponuje sprobowac diete o ktorej czytalem chodzi o spozywanie 3 razy
dziennie po 100g czystego bialka (najlepiej 3 razy po 500g piersi z kurczaka
smazonych bez tluszczu ewentualnie do tego jakis ogorek) nie probowalem tej
diety w sposob ciagly jedynie stosowalem na zasadzie co drugi dzien
zamiennie z glodowka i wygladalo to tak ze na glodzie przy wysilku spadal ok
kilogram a na bialku wga sie utrzymywala a nawet czase tez troszke spadala.

Albo mozesz sprobowac sprobowac diety ketogenicznej i spozywac obfite porcje
bialka z tluszczem u niektorych to dziala w moim przypadku niestety
przybieralem masy.

Ogolnie chodzi o to zeby organizm zauwazyl ze jedzenia ma pod dostatkiem i
nie musi oszczedzac a najlepiej byloby go przekonac do rozrzutnego
wydatkowania energii.

POWODZENIA i napisz jak ci idzie ja planuje przez to przechodzic za jakis
miesiac moze dwa bo mysle ze tez wskocze w tryb glodowy NIESTETY.

5. Data: 2003-09-09 20:00:48

Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Manio" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> funkcjonowania wystarcza mu 1300kcal. Prawdopodobnie jesli bedziesz jesc

noooo, nie do końca masz racje
organizm dostał więcej kalorii i białka i dzięki większej dostawie białka
odbudowuje masę mięśniowa utracona przy diecie ubogokalorycznej .waga
stanęła ale jest duże prawdopodobieństwo,ze tłuszczu ubywa a przybywa masy
mięśniowej która modeluje sylwetkę .
było już kiedyś o tym na grupie

6. Data: 2003-09-09 20:04:29

Od: "Manio" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> odbudowuje masę mięśniowa utracona przy diecie ubogokalorycznej .waga
> stanęła ale jest duże prawdopodobieństwo,ze tłuszczu ubywa a przybywa masy

Moze masz racje nie bralem tego pod uwage. Ustosunkowalem sie do sytuacji w
ktorej kolezanka bylaby w trybie glodowym. Bo po 9 tygodniach Diety
glodowkowej (nie wiem jak intensywnej) jest spore prawdopodobienstwo trybu
glodowego. Poprostu napisalem co ja planuje zrobic na wyeliminowania trybu
glodowego ktorego sie spodziewam. Nie wiem jak mi wyjdzie ale bede testowal
i zaczne od proby z bialkiem moze zamiennie z dieta tluszczowa.

7. Data: 2003-09-09 20:48:09

Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wlaczyc
> jakas diete na ktorej bede spozywac duze ilosci jedzenia aby wyjsc z trybu

nie bardzo rozumiem w jakim celu stosujesz kolejna odmiane diety
niskokalorycznej?? ograniczenie kalorii jest dobre na krótka mete jesli masz
np. do zrzucenia 1-2 kg

> [...]
ok
> kilogram a na bialku wga sie utrzymywala a nawet czase tez troszke

przyswajalnosc bialka jest ok 50 g w posilku reszte białka jest przerabiana
na weglowodany a te sa magazynowane w postaci tłuszczu.lepszy rozwiazaniem
byłoby podzielenie tych porcji bialka na pół i ziwkszyć ilosc
posiłków.nawet odzywki białkowe dla sportowców ( pakerów) zawieraja do 40 g
białka w porcji

> Albo mozesz sprobowac sprobowac diety ketogenicznej i spozywac obfite
porcje
> bialka z tluszczem u niektorych to dziala w moim przypadku niestety
> przybieralem masy.

moze MM i zarcie na maksa ??:))

> Ogolnie chodzi o to zeby organizm zauwazyl ze jedzenia ma pod dostatkiem i
> nie musi oszczedzac a najlepiej byloby go przekonac do rozrzutnego
> wydatkowania energii.

to tylko MM :) w werji miesnej lub bezmiesnej

8. Data: 2003-09-09 22:25:00

Od: "Manio" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> moze MM i zarcie na maksa ??:))

Czyli co na mm mozna jesc bez ograniczen i sie chudnie?? Bo wydaje mi sie
ze weglowodany sa najlatwiej przyswajalne. Wiec je odrzucilem i jakos leci.
Optymalni poinformowali mnie ze bialka ok 60g na dobe i dw razy tyle
tluszczu. Dla mnie to prawie jak glodowka. A gdzie moge poznac zasady MM nie
zalezy mi zeby odrazu kupowac ksiazke. No i jeszcze jedno pytanie z jakim
tepem mozna zrzucac wage na MM i czy naprawde mozna jesc na maxa??

9. Data: 2003-09-10 14:26:22

Od: Barbara Anna <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik czarnyjanek napisał:

> [...]
> odbudowuje masę mięśniowa utracona przy diecie ubogokalorycznej .waga
> stanęła ale jest duże prawdopodobieństwo,ze tłuszczu ubywa a przybywa masy

I oby tak było. Nie wiem, jak to sprawdzić (we wskazania wagi mierzącej
ilość tłuszczu w ciele - a mam takową - jakoś średnio wierzę, za duży
jest rozrzut tych wyników).

No i nawet zakładając, że muszę się z powrotem przestawić na tryb
"wysoko-" albo "normalnokaloryczny", to po jakimś czasie na MM
powinnam chyba zacząć chudnąć znowu? Po miesiącu, dwóch? (wiem, jestem
niecierpliwa, ale kto by nie był na moim miejscu? ;))

Pozdrawiam,

Barbara Anna

10. Data: 2003-09-10 14:40:39

Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> I oby tak było. Nie wiem, jak to sprawdzić (we wskazania wagi mierzącej
> ilość tłuszczu w ciele - a mam takową - jakoś średnio wierzę, za duży
> jest rozrzut tych wyników).

jednorazowy pomiar jest bardzo niedokładny i moze wprowadzic w bład .
najlepiej jest dokonywac pomiaru np. przez 7 dni o tej samej porze i w tym
samym stanie :)) np. rano "naczczo" a nastepnie wyliczyc srednia poziomu
tkanki tluszczowej

> [...]
> powinnam chyba zacząć chudnąć znowu? Po miesiącu, dwóch? (wiem, jestem
> niecierpliwa, ale kto by nie był na moim miejscu? ;))

na to nie ma reguły i jest to zależne w dużej mierze od spustoszenia jakie
dokonała w twojej tkance mięśniowej dieta niskokaloryczna może się zdarzyć
,ze będziesz chudła cały czas mimo zwiększania ilości kalorii.czego ci i
innym życzę :)

herbata pu-erh
Nie jesc po 18?
Po co tluszcz na DO??
MM i kiełbaski z grila
Nowa strona, zapisz ją "na wszelki wypadek"