ząbki

1. Data: 2004-06-20 18:07:53

Temat: ząbki
Od: "B@rtek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakiego związku chemicznego używa się do zatruwania zębów?

2. Data: 2004-06-23 23:09:57

Temat: Re: ząbki
Od: "taugusty" <t...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"B@rtek" napisał:
> Jakiego związku chemicznego używa się do zatruwania zębów?

Domyslam sie, ze chodzi ci o niszczenie tkanki, otoz do tego celu uzywa sie
eugenolu.

taugusty

3. Data: 2004-06-27 18:35:57

Od: "Adam" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości: cbd2l6$9ui$...@n...onet.pl ,
której nadawcą było taugusty <t...@n...poczta.onet.pl> zostało
napisane:

> Domyslam sie, ze chodzi ci o niszczenie tkanki, otoz do tego celu
> uzywa sie eugenolu.

nie eugenolu, tylko paraformaldehydu. ale to troche podstarzala metoda...
;)

--
milego dnia
adam, gg# 402495

4. Data: 2004-07-02 08:39:20

Od: "taugusty" <t...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> nie eugenolu, tylko paraformaldehydu. ale to troche podstarzala metoda...
> ;)

Jestem farmaceuta, wiec moze nie znam sie, ale do czego w takim razie sluzy
eugenol w leczeniu kanalowym, bo to ze jest uzywany mozna wyczuc na kilometr
;-) ?

pozdrawiam
taugusty

5. Data: 2004-07-02 21:21:47

Od: "Adam" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości: cc371f$eqt$...@n...onet.pl ,
> [...]

> Jestem farmaceuta, wiec moze nie znam sie, ale do czego w takim razie
> sluzy eugenol w leczeniu kanalowym, bo to ze jest uzywany mozna

w leczeniu kanalowym?? predzej podchloryn sodu - w nowoczesnym leczeniu
kanalowym sluzacy na zmiane z innymi roztworami (CHX, H2O2, ...) do plukania
kanalu. z tym ze zapach podchlorynu dominuje :)
jezeli juz, to moze byc stosowany w opatrunku podczas leczenia kanalowego
(jezeli nie mozna skonczyc go na jednej wizycie) - jezeli opatrunek ma byc
szczelny, to mozna wtedy wlasnie uzyc tlenek cynku zmieszany z eugenolem.

podobny 'charakterystyczny' zapach dla gabinetu stom. to zapach kamfenolu -
i faktycznie w zamierzchlej historii stosowano go jako wkladke miedzy
wizytami (o zgrozo...) podczas leczenia kanalowego.

--
milego dnia
adam, gg# 402495

6. Data: 2004-07-03 14:25:50

Od: "taugusty" <t...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Adam" napisał:

# ciach

> [...]
> i faktycznie w zamierzchlej historii stosowano go jako wkladke miedzy
> wizytami (o zgrozo...) podczas leczenia kanalowego.

Dzieki za dokladne wyjasnienie :-)

pozdrawiam
taugusty

urlop macierzynski a staz po studiach
Marihuana in Poland
Praca - technik farmacji - Bukowina Tatrzańska.
Test na HIV
antybiotyki ototoksyczne