zakwas żurkowy z butelki

1. Data: 2005-02-21 11:49:45

Temat: zakwas żurkowy z butelki
Od: "Aneta@" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Kochani proszę uświadomcie mnie. Robiłam już żurek parę razy z takiego
kupnego zakwasu. Zawsze gdy przychodzi pora na wlanie go do garnka
zastanawiam sie czy rozmieszać całość zawarości butelki (chodzi mi o tę mąkę
zgromadzoną na dnie butelki z zakwasem).
Powiedzcie więc, wymieszać to wszystko czy nie?
Póki co nie mieszałam.

pozdrawiam
Aneta

1. Data: 2005-02-21 11:57:37

Temat: Re: zakwas żurkowy z butelki
Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-02-21 12:49:45 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Aneta@* skreślił te oto słowa:

> [...]
> zgromadzoną na dnie butelki z zakwasem).
> Powiedzcie więc, wymieszać to wszystko czy nie?

Najpierw dobrze wstrząsnąć butelkę, zeby się wszystko od dna odkleiło, a
potem całośc wlać do garnka.

--
Lia

1. Data: 2005-02-21 12:00:03

Od: "Margola Sularczyk" <margola@nu_spamie_pagadi.ruczaj.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lia" <L...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Najpierw dobrze wstrząsnąć butelkę, zeby się wszystko od dna odkleiło, a
> potem całośc wlać do garnka.

Ja tak czynię z żurkiem (otręby) i białym barszczem (mąka)
Żurek z otrębami smakuje tysiąc razy lepiej niż bez. Oczywiście to moja
subektywna opinia.

Margola

1. Data: 2005-02-21 12:04:31

Od: "kasai" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2005-02-21 12:08:35

Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (chodzi mi o tę mąkę zgromadzoną na dnie butelki z zakwasem).
> Powiedzcie więc, wymieszać to wszystko czy nie?

Ja mieszam
Ania
--
Pisz tu: http://www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ
*********************

1. Data: 2005-02-21 12:17:37

Od: "marek m." <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

;)
Hej

> [...]
mąkę
> zgromadzoną na dnie butelki z zakwasem).
> Powiedzcie więc, wymieszać to wszystko czy nie?

Oczywiście że gruntownie zamieszać, ale na przyszłość nie kupuj w butelce
tylko zrób sama:
Zakwas

Składniki
2 kopiate łyżki mąki razowej żytniej
2 kopiate łyżki mąki razowej pszennej
3-4 ząbki czosnku
ok. 1 litra ostudzonej wody po ugotowaniu ziemniaków

Ząbki czosnku pokroić w talarki. Składniki wymieszać w ceramicznym (szklanym)
naczyniu, przykryć gazą i umieścić w ciepłym miejscu (około 30°C) na około 2-
3 doby. Ważne, by w ciągu 1-szej doby utrzymać temperaturę i co kilka godzin
zakwas wymieszać. Brak odpowiedniej temperatury może spowodować pójście
fermentacji w niewłaściwym kierunku. Podobnie jak dodanie czystej wody, a nie
spod ziemniaków.

Przygotowanie żuru.

Składniki
ok. 1,5 litra wywaru z mięsa
kilka suszonych grzybów
łyżka suszonych jarzyn (można użyć większej ilości świeżych, ale odpowiednio
rozdrobnionych)
przyprawy (sól, pieprz, majeranek, wg smaku)

Zakwas należy użyć do przygotowania ok. 2,5 - 3,5 litrów żuru. Do wywaru z
mięsa (może być kostka rosołowa) dodać pokruszone grzyby i jarzyny. Gotować
ok. 10-15 minut. Wlać zakwas
i zagotować.

Zabielanie

Składniki
(dotyczy wszystkich zup za wyjątkiem rosołu, barszczu i flaczków &#8211; te
ostatnie zagęszcza się tartą bułką)
1/2 szklanki śmietany (można użyć kefiru lub jogurtu)
1 kopiata łyżka mąki ziemniaczanej
1 kopiata łyżka mąki kukurydzianej

Składniki dokładnie wymieszać rogalką. Powinny stanowić około połowy
objętości naczynia. Powoli dodawać gorącego żuru intensywnie mieszając.
Całość wlać do żuru i mieszając zagotować. Należy wypraktykować ilość mąki,
by żur nie był zbyt gęsty.

pozdr
mm

1. Data: 2005-02-21 12:46:50

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <cvci3t$34m$1@nemesis.news.tpi.pl>,
"Aneta@" <a...@p...fm> wrote:

> [...]
> zgromadzoną na dnie butelki z zakwasem).
> Powiedzcie więc, wymieszać to wszystko czy nie?

Wszystko.

Władysław

1. Data: 2005-02-21 12:51:38

Od: "batory" <b...@p...wywaltoonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
mąkę
> zgromadzoną na dnie butelki z zakwasem).
> Powiedzcie więc, wymieszać to wszystko czy nie?

Ja nie tylko mieszam, ale jeszcze dodaję do żurku (tego butelkowego) maki
(może być zwykła, lepsz - razowa) coby zupkę zagęścić.
Pozdrawiam - Agnieszka

1. Data: 2005-02-21 13:03:22

Od: "Havoc" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Powiedzcie więc, wymieszać to wszystko czy nie?

Ja mieszam wszystko.

--
Salu2 y !Que lo pases bien! :)
Havoc

Y recuerda que se pilla antes a un mentiroso que a un cojo.

1. Data: 2005-02-22 10:46:55

Od: "Minotaur" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

potrzasasz butelka by rozmieszac i dodajesz po trochu smakujac zupe by nie
wyszla ci za kwasna (czasami zakwas jest zbyt kwasny i jak dodasz calosc to
moze cie odrzucic)

Jak zrobić pudding czekoladowy?
Przepis na szynke z czeskiego szynkowaru
Witamina K a gotowanie kapusty itp
surówka z sałaty pekinskiej prosze o pomysł
Miniaturowe kanapki