zapadajaca sie klatka piersiowap odczas napadowego kaszlu

1. Data: 2003-05-21 21:02:31

Temat: zapadajaca sie klatka piersiowap odczas napadowego kaszlu
Od: "mateo" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam grupe!

od 3 tygodni mam napady ostrego kaszlu , wyglada to jak krztusiec , przez
bardzo dlugo nie moge nabrac powietrza , zasysam powietrze wydajac przy tym
odglos piania , podczas zasysania klatka piersiowa wgina mi sie na jakies
3-4 cm , przearzajaco to wyglada , lekaz stwierdzil ze to tylko zapalenie
gardla i przepisal bioparox i jakies syropy wykrztusne , neistety nie moge
sie pozbyc wydzielinyw gardle bo za kazdym odkrztusnieciem wraca ona
spowrotem zasysana , nic mi nie przechodzi , napady kaszlu mam kilka razy
dziennie , nauczylem sie je powstrzymywac wiec moge w ciagu dnia w miare
normalnie funkcjonowac , ale coraz bardziej mnie to niepokoi , goraczki nie
mam i ogolnie nic mnie nie boli

aha , czasem wrecz z kaszlu wymiotuje

prosze o prada , ew pomoc

ps. kolega ma prawie identyczne objawy i siostre , a siostra ma krztusiec ,
lekarka krztusiec wykluczyla gdy jej o tym powiedzialem

--
MateOsh
m...@o...pl

2. Data: 2003-05-22 17:46:31

Od: "GazGaz" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mateo" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
,
> lekarka krztusiec wykluczyla gdy jej o tym powiedzialem

Po pierwsze - zmień lekarza; myśle-ę, że objawy, które opisujesz wskazują na
poważną obturację (zwężenie światła), gdzieś w drogach oddechowych - gesta
wydzielina, skurcz mięśni, obrzęk; co będę dużo pisać, nie należy
lekceważyć - wskazane rtg płuc, badanie laryngologiczne (może coś się dzieje
w krtani), spirometria (badanie pojemności i przepływu powietrza w
płucach) - może nie wszystko na raz, ale na pewno coś z tym trzeba zrobić
pozdrowienia
patologKriKri

3. Data: 2003-05-22 18:28:10

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 22 May 2003, GazGaz wrote:

> [...]
> w krtani), spirometria (badanie pojemności i przepływu powietrza w
> płucach) - może nie wszystko na raz, ale na pewno coś z tym trzeba zrobić

slusznie, co do krztusca to nie wiem jak zostal wykluczony. Jedno
jest pewne w ostatnim czasie u doroslych, szczepionych w wieku
dzieciecym pacjentow chronicznie kaszlacych i nie idacych na zadne
leczenie poza dlugotrwala antybiotykoterapia oraz lekami
bronchodylatacyjnymi z bardzo powolna stopniowa poprawa
potwierdzilismy serologicznie rozpoznanie krztusca (okolo 5 pacjentow).
Tak wiec i tego nie mozna (byla w postingu o tym mowa) tak
latwo nie mozna wykluczyc, choc trzeba szukac wiadomo -
tego, co napisales

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

Obowiazek zglaszania chorob zakaznych przez szpitale
Przychodnia Podlaskiej KCH - czy mają prawo żądać zmiany lekarza rodzinnego
Terapia anty-bolowa (stawy, spastyka miesni)
Niemcy
tarczyca