zapalenie trzustki a woreczek żółciowy

1. Data: 2006-02-01 10:26:12

Temat: zapalenie trzustki a woreczek żółciowy
Od: "dori" <d...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hi..chciałam uzyskać jakieś informacje dotyczące zapalenia trzustki. Otóż moja
babacia miała silne bóle brzucha, pojechała do szpitala, i miała robiona
operację wycięcia woreczka żółciowego. Po operacji sladem jet jedynie mały
kamyczek, który jak mówił lekarz, został wyciągniety z przewodu odchodzącego od
woreczka. Z badań wynika że we krwi i w moczu znajdował sie enzym amylaza
[zapewne chodzi o amylazę trzustkową]. Zastanawiający jest fakt, że babcia
miała zapalenie trzustki,a w ycięto jej woreczek żółciowy. Dlatego też prosze
specjalistów o wyjaśnienie mi tego faktu [ językiem dlamnie zrozumiałym :)]
a więc i odpisanie na mój post...z góry wielkie dzięki..
P.S Czy ta operacja byla w ogóle konieczna?

2. Data: 2006-02-01 12:30:07

Temat: Re: zapalenie trzustki a woreczek żółciowy
Od: "Aga" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja miałam mega silne bóle i wymioty, diagnoza: nerwica lub symulacja. Jak
zaczęłam widzieć podwójnie i mdleć zawieziono mnie do szpitala gdzie okazało
się, że kamyczki w pęcherzyku ale spoko można poczekać i poczekano aż
zatkały się przewody i doszło do martwiczo-krwotocznego zap. trzustki.
Ledwo mnie odratowali.......Efekt: 2 m-ce w szpitalu i 6 rekonwalescencji,
blizna 50 cm, cukrzyca.
Więc może jednak ta operacja była konieczna u Twojej babci?

3. Data: 2006-02-01 17:42:55

Od: "beamb" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Po pierwsze to nikt z nas nie ma WORECZKA tylko PĘCHERZYK ŻÓŁCIOWY.

Zapalenie trzustki bardzo często współistnieje z zapaleniem pęcherzyka
żółciowego.
Poza tym kamica żółciowa (czyli występowanie kamieni w pęcherzyku żółciowym
lub drogach żółciowych) bardzo często są przyczyną zapalenia trzustki.
Wynika to z tego, że pęcherzyk i trzustka mają wspólny przewód
wyprowadzający czyli żółć i enzymy trzustkowe tą samą "rurką" trafiają do
jelita. Zatkanie tej "rurki" przez kamyk powoduje zbyt wczesne (normalnie
powinny byż aktywne dopiero w jelitach) uaktywnienie się enzymów z trzustki,
co powoduje stan zapalny.
Lekarz sam powiedział że wyciągnięto kamyk z przewodu żółciowego.

4. Data: 2006-02-02 15:57:05

Od: d...@v...pl szukaj wiadomości tego autora

Dzienks...
za posty..jestem naprawde szczerze wdzięczna..pozdrawaim również..pa

Zimne stopy i dlonie
ostroga pietowa
Wstrzyknięcie trocin
Aseksualnosc
Wycięcie (przycięcie) migdałków u dziecka.