zapiekanka - mieso mielone + serek plesniowy

1. Data: 2006-01-13 08:39:07

Temat: zapiekanka - mieso mielone + serek plesniowy
Od: "wishya" <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

czesc,
moja dziewczyna wraca dzisiaj z dluzszego wyjazdu. Musze postprzatac
chalupe, zatem nie mam zbyt duzo czasu do stania przy garach. Stad pomysl na
zapiekanke, ktorej skladnikami beda miedzy innnymi mielone mieso i jakis ser
plesniowy (np. rokpol...bo lubie).
I teraz prosba o skompletowanie reszty komponentow i zmontowanie jakiegos
przepisu ;)))
A zatem:
- mielone mieso (1kg? 0,5 kg?)
- rokpol? inny jakis?
-......
-......
-......

licze na pomoc bo niewiele mam czasu ;)
pozdrawiam
d.

2. Data: 2006-01-13 11:37:57

Temat: Re: zapiekanka - mieso mielone + serek plesniowy
Od: pamana <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> - mielone mieso (1kg? 0,5 kg?)
> - rokpol? inny jakis?
> -......
> -......
> -......
>
> licze na pomoc bo niewiele mam czasu ;)

propozrje zaleza ile jecie,co lubicie.

np. makaron,ryż,ziemniaki
papryka,kukrydza,pomidory plus jakis sos .
p.

3. Data: 2006-01-13 12:09:53

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wishya" <w...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> plesniowy (np. rokpol...bo lubie).
> I teraz prosba o skompletowanie reszty komponentow i zmontowanie jakiegos

Poszukaj przepisów na spagetti bolonieze..może byc to tez lazania ;)))

marek

4. Data: 2006-01-13 18:42:42

Od: "turecky " <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek W. <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU
.UplU> napisał(a):

> Poszukaj przepisów na spagetti bolonieze ...

1. ło matko!!! spaghetti bolognese
2. w makaronie z sosem bolońskim nie ma sera pleśniowego

5. Data: 2006-01-13 20:10:57

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

napisał(a):

> 1. ło matko!!! spaghetti bolognese
> 2. w makaronie z sosem bolońskim nie ma sera pleśniowego

łoj...może byc i ser pleśniowy tak samo jak i siekany ogórek kiszony...
w tym drugim przypadku potrawa moze przypominac forszmak z makaronem ;)))))
kuchnia fjużyn łot co ;)))))

M.

6. Data: 2006-01-14 10:34:17

Od: "turecky " <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

.UplU> napisał(a):

> łoj...może byc i ser pleśniowy tak samo jak i siekany ogórek kiszony...
> w tym drugim przypadku potrawa moze przypominac forszmak z makaronem ;)))))
> kuchnia fjużyn łot co ;)))))

Tylko to już nie będzie bolognese. Bardzo lubię eksperymenty kulinarne, ale
nie lubię jak nazywa się je potem jak klasyczne dania, które swój przepis,
składniki i smak wypracowały przez pokolenia.

7. Data: 2006-01-14 11:59:08

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

napisał(a):

> [...]
> nie lubię jak nazywa się je potem jak klasyczne dania, które swój przepis,
> składniki i smak wypracowały przez pokolenia.

Tiaaaa spagetti bolognese to faktycznie tradycyjan potrawa ludności
zamieszkujacej okolice Bolinii...;))))))

Marek

8. Data: 2006-01-14 21:28:53

Od: "turecky " <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

.UplU> napisał(a):

> Tiaaaa spagetti bolognese to faktycznie tradycyjan potrawa ludności
> zamieszkujacej okolice Bolinii...;))))))

Proponuję troszkę poczytać, wiedzy zaczerpnąć a potem dopiero pisać! "Ragu
alla bolognese" to bardzo tradycyjne bolońskie danie, choć tam podawane nie ze
spaghetti tylko z tagliatelle. Podawanie go ze spaghetti zostało wymyślone
poza Włochami i imo się nie sprawdza, bo ten sos nie trzyma się dobrze spaghetti.
Przepis charakteryzuje się (jak każde ragout) bardzo długim (4 godziny)
duszeniem mięsa wołowego siekanego (nie mielonego), obsmażonego wcześniej na
tłuszczyku z panchetty, z wątróbką drobiową, z dodatkiem warzyw (cebula,
marchewka, seler-naciowy oczywiście) i pomidorów, wina, rosołu. Czasami
dodawane jest też mleko, gdy pomidory są kwaśne.

9. Data: 2006-01-14 22:17:23

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

napisał(a):

> [...]
> marchewka, seler-naciowy oczywiście) i pomidorów, wina, rosołu. Czasami
> dodawane jest też mleko, gdy pomidory są kwaśne.

Do ragu nie mam nic...

chodziło mi o sposób podawania rzeczonego spagetti wymyslony przez
amerykańskich żołnierzy

obiecane placki:)
panettone
Re: pl.test