zaraza pomidorów... i ogórków

21. Data: 2002-08-27 20:11:19

Temat: Re: zaraza pomidorów... komentarz
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@p...pl> wrote in message
news:akfiif$bsa$1@news2.tpi.pl...

> Znowu????? :-(((( Wino tym razem nie z jeżyn, ale jeszcze śmieszniej z
> pomidorów???? :-((((
> Odporność na wiedzę jest tu jednak zastraszająca! :-(
> No to powtarzamy lekcję: wino jest TYLKO z winogron!!!!!
> Czy to tak trudno zapamiętać????? :-(

Trudno nie zapamietac, ale uwierzyc. Maly Slownik Jezyka Polskiego podaje:
Wino: napoj alkoholowy otrzymywany w drodze fermentacji
z winogron (wino gronowe) lub z innych owocow (wino owocowe).

A wiec niezaleznie od tego, ile ":-(((((((((((((" bedziesz dawal, wino
owocowe istnieje :-)))))))))))))

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

22. Data: 2002-08-27 20:11:34

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

23. Data: 2002-08-27 20:11:43

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Odporność na wiedzę jest tu jednak zastraszająca! :-(
> No to powtarzamy lekcję: wino jest TYLKO z winogron!!!!!

hehe
jestes purysta winogronowym
dla mnie wino to napoj alkoholowy
jesli z winogron to winogronowe
a jesli z pomidorow to pomidorowe
:)
a rozwijac napomkniecie Piotra (z postu powyzej)
dzieki duzej zawartosci potasu w pomidorach
winem z niego mozna by leczyc skutki przepicia winem winogronowym
:)

24. Data: 2002-08-28 01:15:52

Od: "Moon" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Siciarski wrote:
> [...]
> wypłukiwany z mięśni pod wpływem spożywania alkoholu:-)
> Tzw. akty "zapicia na śmierć" - to nic innego jak brak potasu w

Czyli problem doboru zagrychy!
Pomidory rule!
Moon

25. Data: 2002-08-28 12:24:54

Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tadeusz Smal <s...@s...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:007501c24e06$205978a0$837d63d9@d3h6c1...

> a co sadzisz o upedzeniu z pomidorow bardziej alkoholowego napitku
> pomidory wszak
> to ta sama rodzina co pyry
> :)

Z pyry/kartofla/ziemniaka bierzemy bulwę do produkcji ETOHu - skrobia jest
wielocukrem.
Krzaki "pomidorów" bulw nie wytwarzają... tzn. nie słyszałem aby wytwarzały.

A owoce pyr/kartofli są zjadliwe? Bo wiem, że wytwarzają takie małe zielone
jagody.
Może owoce pyr/kartofli na wino owocowe, a bulwy na spiryt - i mamy roślinę
doskonałą:-)

Pozdrawiam
p...@r...pl

26. Data: 2002-08-28 13:03:49

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Siciarski" <p...@r...pl> wrote in

> [...]
> zielone jagody.
> Może owoce pyr/kartofli na wino owocowe, a bulwy na spiryt - i mamy

Owoce ziemniaka zdecydowanie nie sa jadalne. Za duzo solaniny i czegos tam
jeszcze, co podobno rozwala nerki i watrobe, ale dokladnie nie pamietam -
Piotrze, jestes tam?
Rosline doskonala to juz wynalezli ukochani przez Irka kochanego Ruscy.
Dowodem na geniusz Miczurima miala byc krzyzowka pomidora z ziemniakiem...
Co wyszlo mozna sie domyslic :-) Jak to u Miczurina :-)))
Pozdrowienia -Ewa Sz.

27. Data: 2002-08-28 14:43:12

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Siciarski" <p...@r...pl> wrote in message

> [...]
> jagody.
> Może owoce pyr/kartofli na wino owocowe, a bulwy na spiryt - i mamy roślinę

Nie radzilbym probowac - moga zawierac solanine.

Pozdrowienia,
Michal

28. Data: 2002-08-28 22:30:16

Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:4k5b9.66152$N...@t...neo.rr.com..
.

> Nie radzilbym probowac - moga zawierac solanine.

Glikozyd solaninę zawierają wszystkie zielone części ziemniaka (liście,
łodygi, zieleniejące bulwy) i zielone części większości innych Solanaceae.
Czy owoce także? Jeśli niedojrzałe/zielone to na pewno, tak jak niedojrzałe
owoce pomidora.
Czy solaniny jest procentowo więcej w niedojrzałych owocach ziemniaka niż w
niedojrzałych owocach pomidorach? Nie wiem, nie spotkałem się z takim
problemem.
Czy owoce ziemniaka w naszym klimacie dojrzewają? Też nie wiem, nie
zaobserwowałem...
...i ziemniaków nie mam zamiaru sadzić, żeby to zbadać:-)

Pozdrawiam
p...@r...pl

Katalpa
hiacynt - prśba o pomoc dla laika