zasilek pielegnacyjny gdzie?

1. Data: 2004-04-05 08:55:25

Temat: zasilek pielegnacyjny gdzie?
Od: kesser <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Czy moze ktos pokierowac gdzie w sieci znajde informacje na temat zasilku
pielegnacyjnego. Wiem ze byly jakies zmiany. Interesuje mnie podstawa
prawna, na co jest przyznawany itd.
Z gory dzieki za info
kesser

2. Data: 2004-04-05 13:07:48

Temat: Re: zasilek pielegnacyjny gdzie?
Od: "M.Nowak" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zajrzyj tutaj:

http://www.idn.org.pl/sonnszz/sw_rodz.htm

Magda N.

3. Data: 2004-04-05 15:38:05

Temat: Odp: zasilek pielegnacyjny gdzie?
Od: "interpio" <i...@f...polbox.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik kesser <k...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:p...@g...pl...
> [...]
> Czy moze ktos pokierowac gdzie w sieci znajde informacje na temat zasilku
> pielegnacyjnego. Wiem ze byly jakies zmiany. Interesuje mnie podstawa

W skrócie pobierasz rentę, rentę socjalną, emeryturę to do 31.08.2005r.
zasiłek
pielęgnacyjny będzię wypłacał ZUS

4. Data: 2004-04-05 18:50:44

Temat: Re: Odp: zasilek pielegnacyjny gdzie?
Od: kesser <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sprawa jest troche zamotana tzn.
Mam orzeczenie wazne do 2005 roku na podstawie ktorego mama ma
wyplacany do emerytury zasilek pielegnacyjny na mnie. W miedzy czasie
"doroslem" i przektoczylem 21 lat, ozenilem sie i nie mieszkam z
rodzicami. Wypadaloby przepisac zasilek na osobe faktycznie bedaca obecnie
moim opiekunem. Mama ma juz 50 lat przekroczone i przeszla na ta emeryture
ze wzgledu na mnie. Teraz doszly mnie sluchy ze sa jakies zmiany i ze
zasilek stoi pod znakiem zapytania malo tego mama obawia sie ze jej teraz
zabiora emeryture. Co do pierwszego to pewnie ewentualnie skieruja mnie na
komisje powtornie natomiast to drugie wydaje mi sie malo prawdopodobne.
Stad moje zainteresowanie tematem.
Z tekstu podanego w linku nie wynika jakie sa kryteria przyznawania tego
zasilku pielegnacyjnego strzelam ze decydentem jest lekarz na komisji i
nie ma jakis wytycznych co do tego?
Za przyklad przytocze znajoma ktorej syn niepelnoletni nie ma jednej
nerki, a druga ledwo zipie. Nie znam sie na tym ale wynika ze czesto
potrzebuje on drugiej osoby, prawie zawsze cewniki itd. Nie dostal zasilku
pielegnacyjnego pomimo ze jedno z rodzicow nie pracuje a drugie ma
najnizsza krajowa. Ich sasiadka dostala na dzieciaka z astma na pol roku.
Czy poza "ukladami" sa jakies wytyczne komu i na co sie nalezy? Jaki jest
konkretny cel zasilku pielegnacyjnego?

5. Data: 2004-04-05 19:27:05

Od: "Dorota Nawara" <d...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

o zasiłku pielęgnacyjnym na stronach ZUSu można wyczytać:

http://www.zus.pl/swiadcze/zas007.htm

Prawo do zasiłku

Zasiłek pielęgnacyjny jest świadczeniem socjalnym finansowanym z budżetu
państwa. Przysługuje dziecku w wieku do lat 16., jeżeli jest
niepełnosprawne. Zasiłek przysługuje też osobie, która jest niepełnosprawna
w stopniu znacznym, jak również niepełnosprawna w stopniu umiarkowanym, pod
warunkiem, że niepełnosprawność powstała w wieku uprawniającym do zasiłku
rodzinnego oraz osobie, która ukończyła 75 lat.

Wysokość zasiłku

Od 1 marca 2003 r.zasiłek pielęgnacyjny wynosi 141,70 zł. ( od 1 marca
2004 - 144,25 zł)

Niezbędne dokumenty

Zasiłek pielęgnacyjny jest wypłacany po złożeniu pisemnego wniosku o jego
wypłatę wraz z dokumentem potwierdzającym wymagane uprawnienia (orzeczenie o
niepełnosprawności, dokument stwierdzający wiek).

Pozdrawiam Dorota

6. Data: 2004-04-05 19:30:52

Od: "dianaza" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czy moze ktos pokierowac gdzie w sieci znajde informacje na temat zasilku
> pielegnacyjnego. Wiem ze byly jakies zmiany. Interesuje mnie podstawa

-------
Witam,
moze tutaj cos adekwatnego do w/w tematu mozna znalezc...
http://www.niepelnosprawni.info/labeo/app/cms/x/7725

tutaj tak dodatkowo do poczytania...

http://www.niepelnosprawni.info/labeo/app/cms/x/7787

http://www.niepelnosprawni.info/labeo/app/cms/x/7719

Pozdrawiam
Bogusława

7. Data: 2004-04-06 15:44:14

Od: "Ulka " <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

zasiłek pielęgnacyjny, w momencie gdy jestes pełnoletni
możesz brać sam na siebie
tak robi mój syn
najpierw wypłacał mu OPS razem z rentą socjalną
a teraz po zmianie ZUS

Ulka

8. Data: 2004-04-07 01:40:10

Temat: Odp: Odp: zasilek pielegnacyjny gdzie?
Od: "interpio" <i...@f...polbox.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> moim opiekunem. Mama ma juz 50 lat przekroczone i przeszla na ta emeryture

Witam
Mam identyczną sytuację, niech się Twoja Mama nie martwi, raz przyznane
świadczenie emerytalne nie ulega odebraniu.
Zasiłek pielęgnacyjny będzie Tobie wypłacany. Zasiłki rodzinne będą
wypłacane max. do 25 roku życia "dziecka".
Pozdrawiam Piotr

ciekawa mysl...
Dzialalnosc gospodarcza
Aparaty cyfrowe Widex P37 + MicroLink