zasiłek rodzinny na niepełnosprawne dziecko

1. Data: 2003-04-25 16:14:25

Temat: zasiłek rodzinny na niepełnosprawne dziecko
Od: g...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam, mam pytanie, czy na dziecko niepełnosprawne należy sie jeden zasiłek
rodzinny, czy dwa ? przy spełnieniu innych warunków. Wydaje mi się ponieważ
czytałam niedawno/ ale może to już nie obowiązuje/że dwa ?
pozdrawiam Goska

2. Data: 2003-04-25 17:12:07

Temat: Re: zasiłek rodzinny na niepełnosprawne dziecko
Od: "Wioletta Bogusz" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
ponieważ
> czytałam niedawno/ ale może to już nie obowiązuje/że dwa ?
Na dziecko niepełnosprawne przysługuje 1 zasiłek rodzinny. O drugi może
starać się rodzic, który nie pracuje lub osiąga dochód nie wyższy niż
najniższe świadczenie rentowe (ok.400zł) i opiekuje się dzieckiem, które ma
orzeczony stopień niepełnosprawności. Mam dziecko, które ma orzeczony
stopień niepełnosprawności, przysługuje mi zasiłek stały z Opieki
Społecznej - 418 zł, ale zasiłek rodzinny już nie.
Mało tego nie wiedząc, że są takie kryteria dochodowe, pobierałam zasiłek
rodzinny na przełomie 2000 i 2001 roku i teraz mam zwrócić do ZUS
nienależnie pobrane świadczenia + odsetki. :-)
Wiola

3. Data: 2003-04-27 10:50:09

Od: "kamila kwiatkowaka" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak jak pisze poprzedniczka 1 zas. rodzinny i zas.pielęgnacyjny
ten podwujny dostaje matka samotna
marika

4. Data: 2003-04-27 15:51:10

Od: g...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

>Dziękuje serdecznie za odpowiedź, mam dwoje dzieci u których niedawno
stwierdzono cukrzyce, jestesmy po komisji lekarskiej i właśnie załatwiam
papierkowe sprawy w ZUS-ie. pozdrawiam Gośka

5. Data: 2003-04-27 17:06:55

Od: "Wioletta Bogusz" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kamila kwiatkowaka" <m...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:b8gcl1$sn7$1@inews.gazeta.pl...

> Tak jak pisze poprzedniczka 1 zas. rodzinny i zas.pielęgnacyjny
> ten podwujny dostaje matka samotna

Nie koniecznie, także ta, która nie jest samotna, ale na przykład nie
pracuje, bo musi opiekować się dzieckiem ze względu na chorobę lub kalectwo.

Wiola

6. Data: 2003-04-27 17:39:55

Od: g...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Wiola
>
>Więc jeżeli ja nie pracuje, jestem na urlopie wychowawczym , zajmuję się
dwójką dzieci niepełnosprawnych, mój dochód to zasiłek wychowawczy 318 zł ?
wówczas należy mi się :
zasiłek pielęgnacyjny na dwoje dzieci
zasiłek wychowawczy/ na córkę która ma 3 lata, a pobierałam 12 miesięcy/
zasiłek rodzinny na mnie, ponieważ nie pracuję, opiekuję się dziećmi/mąż
składa wniosek/
i dwa czy cztery zasiłki rodzinne na dzieci
pozdrawiam gośka

7. Data: 2003-04-27 17:48:51

Od: "Wioletta Bogusz" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

kalectwo.

> dwójką dzieci niepełnosprawnych, mój dochód to zasiłek wychowawczy 318 zł
> [...]
tak, jeżeli przyznała Ci to komisja

> zasiłek wychowawczy/ na córkę która ma 3 lata, a pobierałam 12 miesięcy/
tak

> zasiłek rodzinny na mnie, ponieważ nie pracuję, opiekuję się dziećmi/mąż
> składa wniosek/
tak, bo Twój dochód nie przekracza kwoty najniższego świadczenia rentowego,

> i dwa czy cztery zasiłki rodzinne na dzieci
1 zasiłek rodzinny na Ciebie i 2 zasiłki na dzieci, chyba, że dochody Twoje
i męża są takie, że w świetle obowiązującego prawa nie należy Wam się żaden,
czyli dochód miesięczny przewyższa kwotę, o ile pamiętam, w roku ubiegłym
było to powyżej 518 zł na osobę w rodzinie. Czyli ilość osób razy ta kwota i
dochód musi być niższy.

Wiola

8. Data: 2003-04-27 17:51:38

Od: "Wioletta Bogusz" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> było to powyżej 518 zł na osobę w rodzinie. Czyli ilość osób razy ta kwota
nie bierze się pod uwagę zasiłku rodzinnego i pielęgnacyjnego.

Wiola

9. Data: 2003-04-27 20:12:33

Od: g...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Wiola
>
> Jeszcze raz dziękuje za odpowiedź, a jeżeli chodzi o dochdy, to jest to
kwota 548 zł na osobę, a jeżeli w rodzinie jest dziecko na które należy się
zasiłek pielęgnacyjny to kwota jest wyzsza -612 zł na osobę,

gośka

10. Data: 2003-04-27 20:24:45

Od: "Wioletta Bogusz" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> kwota 548 zł na osobę, a jeżeli w rodzinie jest dziecko na które należy
się
> zasiłek pielęgnacyjny to kwota jest wyzsza -612 zł na osobę,
Na pewno tak jest. Dokładnie nie pamiętałam, ale wiedziałam, że na pewno
sobie poradzisz w dokładnym odszukaniu tych kwot. Mi nie starczyło "zapału"
;-).

Wiola

Temat dla kierowców ON Wiadomośc z Paryża
Szczecinska Konferencja nt sytuacji niepelnosprawnych na rynku pracy
pytanie dot. wozkow - skuterow firmy Fortress scientific
Jak to GW dystrofikow leczyla ;)))
Limity Funduszu Zdrowia/