zawieszanie rent

1. Data: 2003-04-29 23:47:39

Temat: zawieszanie rent
Od: "Tomek-nowy display" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Za ile lat wstecz mogą żądac ode mnie w ZUS oświadczenia o dochodach z DG ?
Za błędy sie płaci, ale dowiedziałem się, że do rozliczenia nie bierze się
rzeczywistego dochodu, a wirtualny dochód wykazywany w DRA. Jest to b.
korzystne dla tych, co mają tylko DG, bo mozna zarobić do woli, ale każdy,
kto ma zatrudnienie ze st. pracy i dorabia DG niewielkie kwoty jest zmuszany
do oświadczania,, że zarobił znacznie więcej- już po kilku miesiącach może
się okazać że łącznie z zatrudnieniem zarobił tyle, co prezes ZUS-u i rente
trzeba zawiesić. Ale do rzeczy:

1. Za które lata mogą ode mnie żądać oświadczenia (od 1999 ?)
2. Jakie były kwoty graniczne (wyższe) w latach 1999-2002 ?
3. Czy można wstecznie wyrejestrować działalność, zwłaszcza, jak się ją de
facto wykonywało przez kilka miesięcy w roku ?
Tomek

2. Data: 2003-04-30 11:03:53

Temat: Re: zawieszanie rent
Od: robercikus <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tomek-nowy display napisał:
[..]

> 1. Za które lata mogą ode mnie żądać oświadczenia (od 1999 ?)
Zdaje się, że do prięciu lat wstecz, czyliż za wszystkie, które
wymieniłeś...
> 2. Jakie były kwoty graniczne (wyższe) w latach 1999-2002 ?
Tego nie pamiętam, nikt chyba tego nie pamięta, ale możesz z powodzeniem
sprawdzić na stronach zusu
> 3. Czy można wstecznie wyrejestrować działalność, zwłaszcza, jak się ją de
> facto wykonywało przez kilka miesięcy w roku ?
Niestety... mądry Polak po szkodzie, teraz przepadło, można ją
wyrejestrowywać na bieżące i nie inaczej, a poślizgu możesz mieć bodajże
tylko siedem dni :-( Oni już tam dobrze wiedzą, jak Ciebie zrobić w
balona...
> Tomek
Jeśli się mylę, to ktoś nieco bardziej znający się na rzeczy niech mnie
sprostuję, bo ja już dawno się uwolniłem od tego jarzma ;-)
pozdrawiam
robercikus

Mi. Twoja przegl
Usługi pielęgniarskie [Olsztyn]
list wysłany z serwisu SamiSobie-Szukam porady prawnej
Kolano
Organizacje i stowarzyszenia osób niepełnosprawnych w GOP