zdjęcia dzieci w naszej klasie ?

1. Data: 2008-01-10 08:25:58

Temat: zdjęcia dzieci w naszej klasie ?
Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie,

Mojej znajomej dziecko przyszło do domu z nowiną:
Pan od informatyki będzie nam jutro robił zdjęcia i zamieścimy je w naszej
klasie, i zaistniało pytanie:

- Czy nauczyciel może to zrobić bez zgody rodziców opierając się tylko na
zgodzie dziecka?

I jeszcze jedno pytanie:

- Co roku w przedszkolu na wszelkich uroczystościach i nie tylko, w
porozumieniu tylko z dyrekcją pojawia się fotograf. Robi zdjęcia wszystkim.
Oczywiście nikt nikogo nie zmusza do zakupu zdjęć. Ale zdjęcia są robione
bez względu czy ja sobie tego życzę czy nie.
Czy Pani dyrektor ma prawo decydowania za rodziców?

Pozdrawiam

Monika

2. Data: 2008-01-10 09:02:00

Temat: Re: zdjęcia dzieci w naszej klasie ?
Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> klasie, i zaistniało pytanie:
>
> - Czy nauczyciel może to zrobić bez zgody rodziców opierając się tylko na

Na czasie:

http://wiadomosci.onet.pl/1670678,11,item.html

Agnieszka

3. Data: 2008-01-10 09:49:45

Od: Szerr <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 10 Jan 2008 09:25:58 +0100, MONI|<A napisał(a)
w:<news:4785d695@news.home.net.pl>:

> [...]
> klasie, i zaistniało pytanie:
> - Czy nauczyciel może to zrobić bez zgody rodziców opierając się tylko na

Nie, bo publiczne rozpowszechnianie wizerunku dziecka wymaga zgody opiekuna
prawnego.

> [...]
> bez względu czy ja sobie tego życzę czy nie.
> Czy Pani dyrektor ma prawo decydowania za rodziców?

Tak, bo zdjęcia nie są rozpowszechniane, a do ich zakupu nikt nie zmusza.

--
Quid leges sine moribus?

4. Data: 2008-01-10 10:47:42

Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak, bo zdjęcia nie są rozpowszechniane, a do ich zakupu nikt nie zmusza.

ale ja nie mam pewności co się stało ze zdjęciami, których nie kupiłam
nie zostały spalone/wrzucone do niszczarki w mojej obecności przez
fotografa/panią dyrektor

Monika

5. Data: 2008-01-10 12:03:50

Od: Szerr <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 10 Jan 2008 11:47:42 +0100, MONI|<A napisał(a)
w:<news:4785f7ca@news.home.net.pl>:

To jak znajdziesz je gdziekolwiek rozpowszechnione, będziesz mogła wystąpić
z powództwem wobec osoby, która rozpowszechniła.

--
Quid leges sine moribus?

6. Data: 2008-01-10 13:03:43

Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie, bo publiczne rozpowszechnianie wizerunku dziecka wymaga zgody
opiekuna
> prawnego.

możesz mi podpowiedzieć gdzie znajdę ten przepis, pełną jego treść?

Monika

7. Data: 2008-01-11 22:14:09

Od: "Dorota ***" <d...@W...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ale ja nie mam pewności co się stało ze zdjęciami, których nie kupiłam
> nie zostały spalone/wrzucone do niszczarki w mojej obecności przez
> fotografa/panią dyrektor

Wystarczy porozmawiać z dzieckiem. Moi chłopcy od 1 klasy sp pytają, ile i
jakie zdjęcia mogą sobie zrobić (zależy od stanu kasy - w tym roku mój
pierwszach z własnych pieniędzy wykupił sobie 4 zdjęcia za 44 zł).

D.

8. Data: 2008-01-11 22:18:40

Od: Szerr <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 10 Jan 2008 14:03:43 +0100, MONI|<A napisał(a)
w:<news:478617b0@news.home.net.pl>:

Art. 81 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach
pokrewnych.

--
Quid leges sine moribus?

9. Data: 2008-01-16 09:16:59

Od: " 666" <j...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

44 zł akurat nie jest mało, ale często zdjęcia robione dzieciakom w szkole "w
pakiecie" kosztują mniej, niż np. osobno
specjalnie robione u fotografa cztery legitymacyjne za 20 zł
JaC

-----

10. Data: 2008-01-22 16:22:08

Od: "Sumada" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ale ja nie mam pewności co się stało ze zdjęciami, których nie kupiłam
> nie zostały spalone/wrzucone do niszczarki w mojej obecności przez

- trzeba w takim wypadku porozmawiać z dzieckiem - moje załatwiło sprawę
samo, bo po prostu nie pozwoliło sobie zrobić zdjęcia. Ew. może stanąć do
wspólnego - klasowego - bo to fajna pamiątka.
S.

potępieni
Przegrywanie
Telewizja pod kontrol?