zepsute zęby

1. Data: 2002-12-11 03:07:26

Temat: zepsute zęby
Od: "Damian Jarosz" <j...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś z szanownych grupowiczów może mi powiedzieć jak wpływają zepsute
zęby na stan organizmu. Chodzi mi o dłuższy czas.
Jakje są tego następstwa...

2. Data: 2002-12-11 06:42:05

Temat: Re: zepsute zęby
Od: "Stefan Stamblewski" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pytanie jest retoryczne

3. Data: 2002-12-11 16:12:52

Od: Pazurek <s...@d...kosza> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 11 Dec 2002 04:07:26 +0100, "Damian Jarosz" <j...@a...net.pl>
wrote:

>Czy ktoś z szanownych grupowiczów może mi powiedzieć jak wpływają zepsute
>zęby na stan organizmu. Chodzi mi o dłuższy czas.

Uslyszalem to od lekarza: zepsuty zab/zeby powoduja miedzy innymi powstanie
tzw. ogniska zapalnego ktore moze np. powodowac klopoty z sercem (!).

Ktos to potwierdzi?

p.

--
Pazurek

4. Data: 2002-12-11 16:17:47

Od: "Jakub Zysnarski" <j...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pazurek" <s...@d...kosza> napisał w wiadomości

> Uslyszalem to od lekarza: zepsuty zab/zeby powoduja miedzy innymi
powstanie
> tzw. ogniska zapalnego ktore moze np. powodowac klopoty z sercem (!).
>
> Ktos to potwierdzi?

Chyba każdy...

5. Data: 2002-12-11 17:36:06

Od: "Andrzej Glowacki" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Następstwa mogą być różne. Na przykład ropny korzeń zęba górnej szczęki,
może uszkodzić zatokę szczękową.

Generalnie, każde ognisko zapalne jest siedliskiem bakterii
chorobotwórczych, które należy eliminować.

Zdrowe zęby do późnej starości gwarantują dobre przeżuwanie. Wbrew pozorom,
jest to bardzo ważne i rzutuje na całe nasze zdrowie.

Dlatego z leczeniem zębów nie należy zwlekać. Osobiście, nigdy nie balem się
dentysty. Zachęcam do pokonania strachu i podjęcia leczenia.

Pozdrawiam, andrzej

6. Data: 2002-12-11 21:40:09

Od: "Adam" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Damian Jarosz" <j...@a...net.pl> napisał w wiadomości
> Czy ktoś z szanownych grupowiczów może mi powiedzieć jak wpływają zepsute
> zęby na stan organizmu. Chodzi mi o dłuższy czas.
> Jakje są tego następstwa...

np prochnica zeba - zapalenie miazgi - martwica miazgi - zgorzel miazgi -
zapalenie tkanek przyzebnych - ropien - posocznica - trumienka - cmentarz.

troche drastyczne ale mozliwe, widzialem pacjentke ktora umarla wlasnie z
powodu kilku 'zapomnianych' korzeni zebow... nawet OIOM nie pomogl...

Adam

7. Data: 2002-12-12 06:32:52

Od: "Seba" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktoś z szanownych grupowiczów może mi powiedzieć jak wpływają zepsute
> zęby na stan organizmu. Chodzi mi o dłuższy czas.
> Jakje są tego następstwa...

Cześć
Może nie napiszę czym to grozi, bo chyba dosyć postów dostałeś na ten temat,
ale mogę Ci powiedzieć że nie ma się czego bać. Wiercenie w zębie jeżeli
dziura jest nieduża raczej nie boli, przy głębszych zabiegach wiertniczych
boli trochę ale spokojnie można to wytrzymać. Jeśli jednak boisz się nawet
niewielkiego bólu to zawsze możesz wziąść znieczulenie za jedyne 15 zł i
wtedy nic się nie czuję.

pzdr Sebaxyz

8. Data: 2002-12-12 19:46:22

Od: "Damian Jarosz" <j...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

tak......
być może...
tylko, że ja mam uraz(może mocniej....fobię)
na widok strzykawki mdleję......wiertło...świst
ale słyszałem o zupełnie bezbolesnych zabeigach przy użyciu znieczulenia
urządzeniem the Wand...czy coś takiego...
ale dzięki za wsparcie!

9. Data: 2002-12-12 20:12:44

Od: "Andrzej Glowacki" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja znajoma miało to samo. "Siłą" ją w końcu wyciągnąłem do dentysty.
Pierwsze borowanie było z zastrzykiem, później już bez. Teraz, o bólu i
strachu całkowicie zapomniała. Strach ma wielkie oczy i naprawdę nie ma się
czego bać. Musisz się przełamać zanim będzie za późno!

Pozdrawiam, andrzej

10. Data: 2002-12-14 21:27:24

Od: Oleńka <o...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> tak......
> być może...
> tylko, że ja mam uraz(może mocniej....fobię)
> na widok strzykawki mdleję

Oj, to zamknij oczy i powiedz sobie "Jestem mężczyzną." To tylko zastrzyk
znieczulajcy.....
Pozdrowienia od słabej płci :)
Ola

Miesniak