zespol Mannhausena?

1. Data: 2000-03-21 23:25:59

Temat: zespol Mannhausena?
Od: "Marioush" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Czy ogladaliscie ostatnio film dokumentalny (TVP1) w poniedzialek 13.03 po
godz 20?

Bylo tam o rodzicach ktorzy katowali (podduszli ; wstrzykiwali swinstwa do
krwioobiegu itp.) swoje dzieci aby wzbudzic zainteresowanie wlasna osoba u
lekarzy i otoczenia. W programie pokazywali zdjecia wykonane ukryta kamera
na oddzialach szpitalnych gdzie oni to robili.

Choroba ta nazywa sie "zespolem Mannhausena" (nie jestem pewna pisowni).

Poszukuje informacji na temat tego zaburzenia.
GINKS
m...@p...onet.pl

1. Data: 2000-03-29 03:16:34

Temat: Odp: zespol Mannhausena?
Od: "Gagulo" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zespół Munchausena jest jedną z form zespołu nerwicowego, bardzo blisko
spokrewnioną z urojeniami hipochondrycznymi. Zespół ten często nazywany jest
też "zespołem wędrującego szpitala", gdyż pacjent, bez rozpoznania choroby
somatycznej wędruje od jednego lekarza do drugiego. Oczywiście występują u
niego określone objawy somatyczne [np. wszelkiej maści niedowłady, paraliże]
o nieustalonej etiologii, powodowane zaburzeniami w sferze psychicznej.
Pacjent z zespołem Munchausena po prostu uwielbia być leczony i być w
centrum zainteresowania lekarzy, i jest święcie przekonany o występowaniu u
siebie nieuleczalnej choroby. Po raz pierwszy jednak spotkałam się z
przypadkami znęcania się nad dziećmi w ramach w/w zaburzenia. Przynajmniej
nie uczono mnie o takim przebiegu choroby w trakcie wykładów z psychologii
klinicznej. Chociaż możliwe, że działa to też i w ten sposób. Zespół
Munchausena najczęściej dotyka osoby o neurotycznej strukturze osobowości.
d...@p...onet.pl

Użytkownik Marioush <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...vogel.pl...

1. Data: 2000-04-02 17:18:01

Temat: Re: zespol Mannhausena?
Od: "Dorrit" <ziemnik @ ceti.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gagulo napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
>Pacjent z zespołem Munchausena po prostu uwielbia być leczony i być w
>centrum zainteresowania lekarzy, i jest święcie przekonany o występowaniu u

Ja też pierwszy raz w tym filmie spotkałam się z diagnozą "z. Munchausena"
odnośnie premedytacyjnego maltretowania dzieci. Byłam zdumiona, gdyż tymi
kobietami kierowały raczej głębokie zaburzenia osobowości z kręgu
psychopatii. Być może to taka "diagnoza" na potrzeby filmu. Natomiast będąc
na praktykach studenckich miałam okazję obserwować zastosowanie kryteriów
tego zespołu do kobiet poddających się wielokrotnym operacjom plastycznym
/powiekszenie piersi, skrócenie nosa, korekta kształtu ust itp./ Jeśli mam
się pokusić o osobistą ocenę, to wg. mnie obie grupy wykazują szereg cech
niespecyficznych dla z.M.
Dorrit

Wechsler
Madrosc i Inteligencja Rzeczywistosci (bylo:Inteligencja Rzeczywistości)
Rzucam rekawice !!!
Milosc a Zauroczenie
prawie jak w średniowieczu