zespol downa

1. Data: 2002-02-09 15:58:24

Temat: zespol downa
Od: "Nikodem Dyzma" <n...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

czy to prawda ze ludzie z tym schorzeniem dozywaja 30-40 lat tylko
jesli to prawda czym to jest spowodowane?
nik

2. Data: 2002-02-10 09:30:20

Temat: Re: zespol downa
Od: "Krzysztof Zielinski" <z...@w...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nikodem Dyzma" <n...@s...onet.pl> napisał w wiadomości
> czy to prawda ze ludzie z tym schorzeniem dozywaja 30-40 lat tylko

Prawda.

> jesli to prawda czym to jest spowodowane?

Częstymi wadami serca występującymi w tymże zespole, często nadwagą również dla nich
charakterystyczną...

KZ

3. Data: 2002-02-11 22:39:44

Od: "Wojciech Szybowski" <1...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Prawda.

Nieprawda. Jeżeli przeżyją pierwszy rok życia zwykle dożywają 50...60 lat,
być może wskutek większej śmiertelności noworodków i niemowląt może tak to
wyglądać w statystykach...nie wiem

> Częstymi wadami serca występującymi w tymże zespole,

Owszem, wśród noworodków z zespołem Downa średnio co trzeci ma wadę serca,
ale przecież wiele z nich można korygować chirurgicznie.

>często nadwagą również dla nich
> charakterystyczną...

Nadwaga jest również charakterystyczna dla społeczeństw wysoko rozwiniętych,
średnia wieku w tych społeczeństwach nie jest jednak tak niska.

--
Pozdrawiam!
ciechu

Re: Choroba niedokrwienna serca