zestaw wigilijny

1. Data: 2001-11-18 17:21:04

Temat: Re: zestaw wigilijny SPAM
Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> wrote:

> a gdzie karp (u mnie losos, z wiadomych wzgledow), ???a gdzie
> barszcz?

Barscz akurat nie jest jadany na wigiulie we wszystkich domach. Inne
zupy wigilijne to zupa grzybowa, rybna, migdalowa i pewnie jeszce inne.

>A gdzie uszka? a gdzie kluchy z makiem??? albo mak z
> lamancami?

Kluchy z makiem czy lamance z makiem trz nie sa obowiazujace.

Wladyslaw

1. Data: 2001-11-18 17:21:07

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

<k...@p...onet.pl> wrote:

> Matko, co za modyfikacja.

To co powiecie na takie menu wigilijne:

Sago na winie -- zupa migdalowa
Paszteciki z ryb we francuskim ciescie
Szczupak z pieczarkowym sosem i garniturem
Makaron zapiekany z parmezanem
Jarmuz z kasztanami
Pierozki kruche z jablkami
Legumina makowa
Jablka, pierniki, orzechy, bakalie

albo takie:

Zupa migdalowa -- zupa z ikry rybiej
Karasie w smietanie
Golabki ryzem i z grzybami
Sandacz smazony z salata
Szarlotka w kruchym ciescie

albo takie:

Barszcz z uszkami - zupa grzybowa
Vol-au-vent z ryb
Turbot "au vin blanc"
Groszek zielony z grzankami
Szczupak nadziewany sardelami
Salata japonska
Tort hiszpanski

Wladyslaw

1. Data: 2001-11-18 18:02:35

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
>Sago na winie -- zupa migdalowa
>Paszteciki z ryb we francuskim ciescie
>Szczupak z pieczarkowym sosem i garniturem

a gdzie to tak tyle tego jedza? nie wiem czy chcialabym szczupaka
w garniturze
Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-11-18 18:04:35

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>zupy wigilijne to zupa grzybowa, rybna, migdalowa i pewnie jeszce inne.

>Kluchy z makiem czy lamance z makiem trz nie sa obowiazujace.

u mnie sa. jestem subiektywna ina wygnaniu
Krysia

P.S. A jak sie robi zupe migdalowa?
P.P.S. Czy to wiec znaczy, ze moge robic uszka do zupki z na
przyklad pieczarek i mielic to nadzienie???
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-11-18 19:06:22

Od: "wigilia.pl" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jezu jakie cudowności, gdzie robisz tą wigilie?

1. Data: 2001-11-18 23:07:53

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

wigilia.pl <w...@w...pl> a écrit dans le message :
9t9bel$35v$...@s...icm.edu.pl...
> Jezu jakie cudowności, gdzie robisz tą wigilie?

Elfciu, toz to zwykla "kuchnia skromna" Monatowej. To ty stylu nie poznajesz
?

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2001-11-19 06:19:21

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> wrote:

> P.S. A jak sie robi zupe migdalowa?

Orszade doprawia sie cynamonem i zalewa nia gotowany ryz z rodzynkami.

> P.P.S. Czy to wiec znaczy, ze moge robic uszka do zupki z na
> przyklad pieczarek i mielic to nadzienie???

W jaki sposob wyciagnelas z mojego list taki wniosek? Jednak owszem,
mozna zrobic uszka z farszem z mielonych pieczarek, chociaz ja polecam
farsz z suszonych grzybow.

I czy naprawe nie wszystko jedno co, detaliczne rzecz biorac, jemy na
wigilie?

Wladyslaw

1. Data: 2001-11-19 06:21:30

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. <n...@y...com> wrote:

> [...]
> 9t9bel$35v$...@s...icm.edu.pl...
>

> Elfciu, toz to zwykla "kuchnia skromna" Monatowej. To ty stylu nie poznajesz

Cieplo, goraco! Pierwsze menu sklada sie z potraw proponowanych na
wigilie przez Cwierciakiewiczowa. Drugie to skromna wieczerza
wigilijna, a trzecie -- wystawna wieczerza wigilijna wg. Monatowej.

Wladyslaw

1. Data: 2001-11-19 09:29:45

Od: "Margolka Sularczyk" <m...@p...bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los napisał(a) w wiadomości:
<1f32x9v.vqxrlxh2xpogN%wlos@tele.com.pl>...

>Puree ziemnaczanym? Wlasnie. Czy ktos z Was zastanowil sie kiedys, kiedy
>ziemniaki mogly sie pojawic w menu wigilijnym?
>
>Wladyslaw

U nas jak dotad nigdy, ale znajac milosc bezbrzezna mojego chlopa do
ziemniakow, trzeba bedzie wprowadzic... ;)
A w ogole, to po dwudziestu latach jadania wigilii we wlasnym domu poszlam
na pierwsza wigilie do domu pierwszych tesciow i ze zdziwieniem odkrylam
rozmaite "a la slaskie", bo Tesciowa w cwierci Slazaczka - potrawy z maku
(nieszczegolnie udane), obowiazkowy sos tatarski i pare innych. Ta wigilia
jednak nie odbiegala od naszej az tak, jak odbiegala zjedzona szesc lat
pozniej w domu moich Prawie Drugich Tesciow pod Warszawa. Tu odkrylam, ze
menu moga miec 1 wspolny punkt - karpie.

W tym roku, jako ze ze wzgledu na moj stan prawdopodobnie nie rusze sie z
domu (Prawie Tesciowa, tez w cwierci Slazaczka, tez z Chorzowa - mam ja
szczescie - drzy ze strachu o cale i zdrowe donoszenie wnuczatka do
szczesliwego rozwiazania i zabrania mi podrozowac) i bede musiala zrobic
karpia w galarecie (nigdynie robilam) i pare innych rzeczy, ktore mama
mojego chlopa robi za pomoca skiniecia palcem i zmruzenia oka, a ja sie bede
musiala nameczyc, zeby Michas nie cierpial.

POzdrawiam

Prawie Swiatecznie Nastrojona
Margolka Sularczyk + Toto (~15.03.2002)

http://panda.bg.univ.gda.pl/~malgos

1. Data: 2001-11-19 11:19:19

Temat: Re: zestaw wigilijny NIE SPAM
Od: <s...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Wladyslaw Los" <w...@t...com.pl> napisal w wiadomosci
> Ja tez. Co to takiego?

Dla mnie to profanacja!
Do kutii musi byc slodka smietanka, jak sie ktos chce odchudzac to niech to
bedzie 9% ale smietanka!
No a przepis na kutie u Monatowej znajdziesz, a u mnie na stronie za jakies
dwa tygodnie tez :)
A wogole to juz dostalalm slinotoku na sama mysl o kutii :))

skrzacik

Sos waniliowy ... ?
Szarlotka wg. Castle
przepis na pizze