zez u dzieci

1. Data: 2003-11-29 11:55:19

Temat: zez u dzieci
Od: "Dorota M." <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Mam dwie córeczki: 2 i 3 latka. Starsza sporadycznie zezuje, a młodsza mam
wrażenie, że prawie cały czas. Wiem, że pewne takie zachowania są w normie,
tak samo do pewnego wieku, ale czy nie powinnam się zacząć tym niepokoić i
pomęczyć pediatrę-> okulistę? Na co powinnam zwrócić większą uwagę?
Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za sugestie.
Dorota

2. Data: 2003-11-29 13:47:18

Temat: Re: zez u dzieci
Od: "AGI" <p...@...stopce.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota M." <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> tak samo do pewnego wieku, ale czy nie powinnam się zacząć tym niepokoić i
> pomęczyć pediatrę-> okulistę? Na co powinnam zwrócić większą uwagę?

Mój synek zaczął zezować dość wcześnie. Kiedy miał pół roku pediatra przy
rutynowej kontroli zalecił konsultację u okulisty. Dowiedziałam się, że
wczesne rozpoczęcie leczenia zeza zwiększa szanse na całkowite wyleczenie
przed wiekiem szkolnym. Okazało się, że w związku z tym, że jedno oczko
zezowało, drugie przestało pracować. W związku z tym to drugie oczko
widziało gorzej. Najpierw były kropelki do oczu, a jak skończył roczek -
okularki. Teraz ma dwa latka, nosi okularki (bez nich dużo trudniej
rozpoznaje obrazki w książeczkach), a jego wzrok nie pogarsza się. Mojego
bratanka zaprowadzono do okulisty jak miał cztery latka, zaczął nosić
okulary, które trudno mu było zaakceptować. Co dwa dni optyk miał szansę na
stały zarobek. Przez pierwszy rok wzrok mu się pogorszył, ale potem powoli
zaczął się poprawiać. Uważam, że na wizytę u okulisty nigdy nie jest za
wcześnie i powinnaś się wybrać do dobrego okulisty i to on stwierdzi, czy te
zachowania są w normie dla tego wieku czy nie. Polecam raczej wizytę
prywatną, chyba, że znasz gabinet okulistyczny dobrze wyposarzony i koszty
wizyty pokryje FZ. (Skierowanie nie jest potrzebne.) Jeśli jesteś z
Warszawy, to mogę coś polecić. (odpłatne)

Serdecznie pozdrawiam
AGI
Agnieszka Ostrowska
a g a @ a b a r t a b r a . p l

3. Data: 2003-11-29 17:03:50

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli jesteś z
> Warszawy, to mogę coś polecić. (odpłatne)
>
> Serdecznie pozdrawiam
> AGI
> Agnieszka Ostrowska
> a g a @ a b a r t a b r a . p l

Wszystko co AGI napisala potwierdzam, idz na konsultacje do okulisty.
Ja tez moge polecic Ci dobrego strabologa ( spec. od leczenia zeza ) z
Warszawy.

pozdrawiam

casus
spec. ch .oczu

4. Data: 2003-11-29 19:15:20

Od: "Dorota M." <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "casus" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
> Ja tez moge polecic Ci dobrego strabologa ( spec. od leczenia zeza ) z
> Warszawy.

Dziękuję. Czy to jest prywatnie? a jak to wygląda w poradni na Niekłańskiej
(Warszawa)? mają dobry sprzet, lekarzy? nie pytam o terminy, bo to niestety
wiem.
Pozdrawiam
Załamana Dorota

5. Data: 2003-11-29 20:00:29

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bqar4l$2eu$...@n...onet.pl,
Dorota M. <d...@o...pl>:
> Użytkownik "casus" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
>
> Dziękuję. Czy to jest prywatnie? a jak to wygląda w poradni na
> Niekłańskiej (Warszawa)? mają dobry sprzet, lekarzy? nie pytam o
> terminy, bo to niestety wiem.

Zobacz:
http://groups.google.com/groups?selm=bite14%2427r%24
1%40inews.gazeta.pl

(i ew. inne wypowiedzi w tym watku)

--
Robert

6. Data: 2003-11-29 20:19:33

Od: "Dorota M." <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
> Zobacz:
> http://groups.google.com/groups?selm=bite14%2427r%24
1%40inews.gazeta.pl

> (i ew. inne wypowiedzi w tym watku)

Dzięki. Trochę mi lepiej, choć nie do końca: do alergologa i laryngologa
(niedosłuch) dojdzie teraz okulista. Czy ja mam "buble genetyczne" (sorry
kochane dziewczynki za porównanie)?
Dorota

7. Data: 2003-11-29 20:21:28

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bqaut2$bo7$...@n...onet.pl,
Dorota M. <d...@o...pl>:
> Użytkownik "Robert" <u...@o...pl> napisał w
> wiadomości
1%40inews.gazeta.pl

> Dzięki. Trochę mi lepiej, choć nie do końca

Moj link nie mial na celu pocieszania Cie, tylko wskazanie polecanego przez
casusa strabologa z Wawy.

> do alergologa i
> laryngologa (niedosłuch) dojdzie teraz okulista. Czy ja mam "buble
> genetyczne" (sorry kochane dziewczynki za porównanie)?
> Dorota

To sa jeszcze malutkie dziewczynki. Bardzo mozliwe, ze za pare lat po
dolegliwosciach nie bedzie ani sladu, czego zycze!

--
Robert

8. Data: 2003-11-29 20:22:05

Od: "AGI" <p...@...stopce.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota M." <d...@o...pl> napisał w wiadomości > Dziękuję. Czy
to jest prywatnie? a jak to wygląda w poradni na Niekłańskiej
> (Warszawa)? mają dobry sprzet, lekarzy? nie pytam o terminy, bo to
niestety
> wiem.

Lekarzy napewno mają dobrych, a sprzęt chyba też, w końcu to fundacja,
leczenie płatne. Ja korzystam z Centrum Okulistycznego Mavit przy Podleśnej
(Żoliborz, teren Instytutu Meteorologii).
Pozdrawiam
AGI
Agnieszka Ostrowska
a g i @ a b a r t a b r a . p l

9. Data: 2003-11-29 20:24:38

Od: "AGI" <p...@...stopce.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "casus" <c...@g...pl> napisał w wiadomości > Ja tez moge
polecic Ci dobrego strabologa ( spec. od leczenia zeza ) z
> Warszawy.

To ja bardzo proszę. Nie wiedziałam, że to osobna specjalność.

A tak z innej beczki jeszcze raz dziękuję za info na temat zespołu Petersa.

Pozdrawiam
AGI
Agnieszka Ostrowska
a g i @ a b a r t a b r a . p l

10. Data: 2003-11-29 20:26:33

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bqav8c$bug$...@a...news.tpi.pl,
AGI <p...@...stopce.pl>:

> To ja bardzo proszę. Nie wiedziałam, że to osobna specjalnoœć.

Zobacz na link w mojej odpowiedzi w tym wątku.

P.S. Ustaw sobie kodowanie polskich znaków

--
Robert

Biuletyn DPS Forum 34/28.10.2003 - wersja dla grup dyskusyjnych
stres
Alergia czy tragikomedia życiowa??? [jednak długie]
konflikt serologiczny w głównych grupach krwi
Uszkodzenie torebki stawowej - prosze o pomoc !