ziemia i szkodniki roślin

1. Data: 2001-05-05 15:07:55

Temat: ziemia i szkodniki roślin
Od: "WieN" <g...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Poradźcie co zrobić - mam z poprzedniego sezonu pozostawioną w doniczkach
ziemię bo kwiatki wyrzuciłam gdyż na roślinach tych panowały mszyce - teraz
zastanawiam się czy mogę tej ziemi użyć w tym roku , czy też nie dopadną
mnie mszyce te zeszłoroczne . Jeśli tak to jak się ich pozbyć lub
"zdezynfekować" ziemię bo jest jej dużo i szkoda wyrzucać. i jeszcze jedno
jak uchronićsię przed tegoroczną plagą mszyc ?

2. Data: 2001-05-06 09:15:04

Temat: Re: ziemia i szkodniki roślin
Od: "PegaZ" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "WieN" <g...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> "zdezynfekować" ziemię bo jest jej dużo i szkoda wyrzucać. i jeszcze jedno
> jak uchronićsię przed tegoroczną plagą mszyc ?

Witam

Nie potrafię powiedzieć, czy mszyce przetrwały w ziemi, ale mogę
podpowiedzieć jak fachowo odkażana jest ziemia w dużych szklarniach np. pod
pomidory - bez stosowania zdradliwej chemizacji.
Może Tobie się to nie przyda - ale gdyby jakiś grupowicz przy tej okazji
zapoznał się z tym sposobem i zechciał go wykorzystać to polecam i
przedstawiam w dużym skrócie.

Otóż zabieg ten to preparowanie ziemi szklarniowej. Polega on na
zakopaniu w ziemi na gł. ok. 25 cm kilku rurek metalowych w rozstawie też
ok. 25 cm. Rurki te mają nawiercone otworki śr. 3 mm z każdej strony (tzn.
od góry, z dołu i po bokach) w rozstawie co 5 cm. Następnie rurki te
podłącza się gumowymi wężami do specjalnego pieca, w którym gotowana jest
woda, a wytwarzana para wodna w obiegu zamkniętym po osiągnięciu żądanego
ciśnienia kierowana jest do rurek. Proces ten trwa ok 15 min. a następnie
rurki przesuwa się wzdłuż do parowania kolejnego obszaru ziemi.
Nie wiem, jak można by wykorzystać ten zabieg w domowych warunkach, ale
może ktoś z grupowiczów ma jakieś pomysły. Dodam tylko, że sposób ten na
odkażanie ziemi jest dlatego korzystny, iż jak wspominałem nie wprowadza
unikanych przez wszystkich preparatów chemicznych a przez zastosowanie pary
wodnej (temp. pow. 100 stopni C) uśmiercane zostają wszelkie choroby,
bakterie i robactwo.
Pozdrawiam wszystkich - PegaZ w...@w...pl

3. Data: 2001-05-06 12:22:57

Od: "A Broniak" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik PegaZ <w...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9d34hi$7lu$...@k...man.lodz.pl...
> Użytkownik "WieN" <g...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> teraz

ciach
> [...]
> ciśnienia kierowana jest do rurek. Proces ten trwa ok 15 min. a następnie
> rurki przesuwa się wzdłuż do parowania kolejnego obszaru ziemi.

Okropnie to skomplikowane.
Proponuję wsypać ziemię na blachę i na godzinę do piekarnika o temperaturze
ok 90 stopni.

Antoni Broniak

4. Data: 2001-05-06 12:28:31

Od: "WieN" <g...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Z pewnością masz rację , gdyż przypominam sobie że czytałam coś na temat
odkażania ziemi poprzez "wypiekanie" w nagrzanym piekarniku , ale wysypywać
ziemię z 30-tu skrzynek balkonowych i prażenie w piekarniku wydaje mi się
bardzo pracochłonne , chyba lepiej kupić nową ziemię .

5. Data: 2001-05-06 13:05:47

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"PegaZ" <w...@g...pl> wrote in message news:9d34hi$7lu$1@kujawiak.man.lodz.pl...
> [...]
> unikanych przez wszystkich preparatów chemicznych a przez zastosowanie pary
> wodnej (temp. pow. 100 stopni C) uśmiercane zostają wszelkie choroby,

Oczywiscie znacznie lepiej niz chemia. Nie jest to jednak ideal,
bo "bakterie i robactwo" bywaja szkodliwe i bywaja pozyteczne.
Ale podejrzewam, ze lepiej sie tego nie da zrobic.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

6. Data: 2001-05-07 09:25:31

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> "zdezynfekować" ziemię bo jest jej dużo i szkoda wyrzucać. i jeszcze jedno
> jak uchronićsię przed tegoroczną plagą mszyc ?

Głównym problemem IMHO jest to, że ziemia jest już "przepracowana", czyli
nie zostało w niej specjalnie składników odżywczych. Najlepiej wywalić
całość na kompost np. u znajomego ogrodnika.

Pozdrawiam, Basia.

7. Data: 2001-05-08 21:48:30

Od: "WieN" <g...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Co to takiego to IMHO ?

Pozdrawiam , Iwona .

8. Data: 2001-05-09 12:50:34

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"WieN" <g...@k...net.pl> wrote in message news:9d9por$oms$1@news.tpi.pl...
> Co to takiego to IMHO ?

In My Humble Opinion - po polsku "moim skromnym zdaniem".

Pozdrowienia,
Michal

9. Data: 2001-05-10 05:13:17

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

> Co to takiego to IMHO ?

To jakiś skrót którym posługują się obeznani w internecie. Dla nas,
pozostaje tylko domyślanie się albo udawanie, że jesteśmy równie mądrzy jak
inni.
Jestem przeciwko stosowaniu języków i skrótów, które mogą być niezrozumiale
chociażby dla jednego czytelnika tej grupy.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

10. Data: 2001-05-10 06:35:11

Od: <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> To jakiś skrót którym posługują się obeznani w internecie. Dla nas,
> pozostaje tylko domyślanie się albo udawanie, że jesteśmy równie mądrzy jak

Nie koniecznie :): IMHO = In My Humble Opinion

> Jestem przeciwko stosowaniu języków i skrótów, które mogą być niezrozumiale
> chociażby dla jednego czytelnika tej grupy.

Proponowałbym pozostwić możliwośc używania nazw łacińskich roślin.

podagrycznik i skrzyp
zdjecia z Pisarzowic
Róże
Nie czytaj. Stulejka robiona specjalnie!!!!
Zywe ogrodzenie wokol domu