zmarzły mi winogrona

1. Data: 2007-05-04 21:07:50

Temat: zmarzły mi winogrona
Od: maria <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!Zmarzły mi wiinogrona.Nie wiem co z nimi zrobić?Czy jest szansa
na to,że w przyszłym roku będą znów owocować,czy należy je zastąpić
nowymi sadzonkami?Pytam,bo nigdy nie miałam takiego
przypadku.pozdrawiam maria

2. Data: 2007-05-04 21:15:20

Temat: Re: zmarzły mi winogrona
Od: tomek <a...@m...kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

maria napisał(a):
> [...]
> na to,że w przyszłym roku będą znów owocować,czy należy je zastąpić
> nowymi sadzonkami?Pytam,bo nigdy nie miałam takiego

poczekaj jeszcze. powinny puscic latorosle z pakow zastepczych. owocow
niestety w tym roku nie bedzie.
pozdrwiam
tomek

ps. mi tez sporo wymarzlo :-(

3. Data: 2007-05-04 21:24:44

Od: b...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> ps. mi tez sporo wymarzlo :-(

U mnie wszystkie,czarna rozpacz,a miały mieć tyle owoców......
Pocieszyłeś mnie trochę,poczekam,maria

4. Data: 2007-05-05 15:48:45

Od: "Jurek" <e...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szansa zawsze jest, ale zależy to od wielu czynników np. gatunku winorośli,
dalszej pogody......... Przede wszystkim zalecam cierpliwość i większą
obserwację rośliny. A nowe sadzonki można zawsze posadzić w innym miejscu.
U mnie też trochę sadzonek wypadło - niebawem zamieszczę na
www.winnicawegierka.republika.pl dokładniejsza fotorelację w pola klęski :-(
-pozdrawiam ciepło; Jurek

ps.com...

5. Data: 2007-05-05 20:18:36

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jurek napisał:
. A nowe sadzonki można zawsze posadzić w innym miejscu.

Były dzisiaj do kupienia sadzonki Seyve Vilard.
Czy to jakś rewelacja? Chodzi mi o smak, mrozodporność, termin
dojrzewania. Bo miejsca już nie mam ale może by tak...... :-)

Pozdrawiam, Barbara

6. Data: 2007-05-06 07:38:36

Od: "Jurek" <e...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Orientacyjna masa grona: 100-150 g
Orientacyjne rozmiary jagód: 12 mm
Smak: deserowy, słodki
Orientacyjny termin dojrzewania: 21-30.09
Mrozoodporność: -28 st. C
Kolor gron: żółto-zielone
Zastosowanie: ogólne
Opis: Odmiana bardzo plenna, wymagająca umiejętnego obciążenia owocami; na
przeciążonych krzewach owoce gorzej dojrzewają, a łoza źle drewnieje. Wzrost
krzewów średnio silny, Uprawiając krzew na glebach żyznych można stosować
dłuższe cięcie łozy. W uprawie na gorszych glebach należy stosować krótsze
cięcie. Jest to odmiana o wysokiej odporności na mróz, i zupełnej odporności
na choroby grzybowe, może być uprawiana bez ochrony chemicznej. Odmiana
znana jest także pod nazwą:Seyve Villard 5-276, SV 5276
Samemu nie uprawiam tej odmiany, ale może ktoś z innych użytkowników tej
grupy pomoże Barbarze?

-Pozdrawiam Jurek z www.winnicawegierka.republika.pl

p.s. coś widzę że ktoś szuka miejsca pod nowe krzewy, czyżby mały wirusik
winoroślowy?

7. Data: 2007-05-06 09:00:55

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jurek napisał:

> Opis:

Dziękuję pięknie. Coś podobnego mam, ale dojrzewa wcześniej.
Owoce b.słodkie i jednocześnie orzeźwiające .W sezonie wsuwam tego ok.
1kg dziennie :-). Wino z nich zajeźdża mi fenolem :-(
Podejrzewam, że to Aurora

> p.s. coś widzę że ktoś szuka miejsca pod nowe krzewy, czyżby mały wirusik
> winoroślowy?

Taki maleńki

Pozdrawiam, Barbara

jakis szkodnik gruszy