żółknące sosny

1. Data: 2001-09-23 23:11:20

Temat: żółknące sosny
Od: "AW" <h...@h...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
problem jak w tytule, sosny są pospolite, wsadzone ok 6-7 lat temu, w tej
chwili całkiem duże. Żółte robią się igły na gałęziach przy samym pniu, na
igłach są rdzawe plamki - CO ROBIĆ!!!????
dzięki za pomoc
Agata

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
'''''''''
Agata Wiesławska
www.habitat.com.pl/malamute
h...@h...com.pl

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
'''''''''

2. Data: 2001-09-24 06:50:28

Temat: Re: żółknące sosny
Od: "Artur" <a...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"AW" <h...@h...com.pl> wrote in message
> [...]
na
> igłach są rdzawe plamki - CO ROBIĆ!!!????

nie wiem jak plamki ale zółknięcie i opadanie jest chyba normalne na jesień
tak wyczytałem w Działkowcu, u mnie też żółkną :-)

--

Artur

3. Data: 2001-09-24 08:56:59

Temat: Odp: żółknące sosny
Od: "Yaro C2" <m...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W zależności od gatunku, sosny zrzucają igły po okresie od 3 do około 20 lat
(sosna oścista).
Także, jeśli nie żółkną igły tegoroczne i nieco starsze to zjawisko jest
raczej normalne.

Pozdrawiam

Jarek

4. Data: 2001-09-24 13:46:54

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

> [...]

nie wiem jak plamki ale zółknięcie i opadanie jest chyba normalne na jesień
tak wyczytałem w Działkowcu, u mnie też żółkną :-)

Jesli to jest Pinus silvestris (sosna pospolita) to trwalosc igiel wynosi
okolo 3 lat.
Opadanie igiel jest zjawiskiem normalnym, mowi sie ze drzewo sie oczyszcza.
Pozdrawiam.
Boguslaw Radzimierski.

http://www.ogrod-botaniczny.pl
ICQ: 101 088 940

5. Data: 2001-09-25 05:56:51

Od: "Tomek Niemiec" <t...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
czy w pozniejszych latach na galeziach na ktorych opadly igly powtornie
pojawia sie nowe?
tn

Ogrodowe iglaki - przesadzać ale kiedy?
Jesień!