żółtaczka, dur brzuszny, tężec -Syria - proszę o radę

1. Data: 2004-03-11 19:30:20

Temat: żółtaczka, dur brzuszny, tężec -Syria - proszę o radę
Od: "olo" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Mam pytanie do wszystkich, którzy się znają na rzeczy. A więc wyjeżdżam 20
kwietnia - na ok 2 tygodnie do Syrii - zadzwoniłem do sanepidu i tam
dostałem informację że przymusu nie ma ale mogę się zaszczepić na żółtaczkę
A,B (3x), tyfus oraz tężec ( zalecają takie szczepienia)
Ważne jest to ,że koszt tego wszystkiego to ok 450 zł/osobę, a że jadę z
dziewczyną to robi się z tego niezła sumka.
Byłem dziś u mojego lekarza , który powiedział mi ,że on uważa za konieczny
jest tylko dur brzuszny a reszta to jak chcę - nie zaszkodzi ale
konieczności nie ma.
Przeczytałem w Internecie że żółtaczka jest typu A - można się zarazić przez
jedzenie oraz typu B - zarażenie przez krew , stosunek itp.
Jeżeli jest tak jak piszę to B raczej odpada. Czy mogę się zaszczepić więc
tylko na A?(jest znacznie tańsza niż AB).

Proszę o sugestie osób znających temat bo nie wiem jak mam podejść do tej
sprawy.
Pozdrawiam -Olek