żółwik

1. Data: 2005-03-06 14:19:17

Temat: żółwik
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy posadzona jedna sadzonka żółwika jakoś mi się rozrośnie w jakąś kępę?
Czy pozostanie jedna roślina tak jak była?
Pozdrawiam :-)
Janusz

2. Data: 2005-03-06 16:38:15

Temat: Re: żółwik
Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@t...pl> wrote:

> Czy posadzona jedna sadzonka żółwika jakoś mi się rozrośnie w jakąś
> kępę? Czy pozostanie jedna roślina tak jak była?

Jeśli to jakaś sadzonka z A'Tuina, to raczej nie. On samotnikiem jest
na ogół, tylko w obecności czerwonej gwiazdy o jakimś podziale może
być mowa :).

Pozdrawiam,
Grzesiek

PS. Co on zacz ten żółwik?
--
Pewna wielka poetka z Krakowa
Zakrzynęła: ,,Ta barańczakowa

3. Data: 2005-03-06 16:41:01

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> napisał w
wiadomości news:m2d5ucvifc.fsf@sapijaszko.net...

| PS. Co on zacz ten żółwik?

Chelone obliqua...kępę kwitnącą widziałam, to pewnie się rozrasta:-)
No chyba że Janusz myśli o penstemonie? (ale ten się rozrasta na pewno,
chyba że przemarznie)

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2005-03-06 16:49:08

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chelone obliqua...kępę kwitnącą widziałam, to pewnie się rozrasta:-)
> No chyba że Janusz myśli o penstemonie? (ale ten się rozrasta na pewno,
> chyba że przemarznie)
>
> Pozdrawiam, Basia.

Żółwik to penstemon.Trzy zdjęcia do obejrzenia przedstawiam.
Pozdrawiam. Mirzan
http://fotogalerie.pl/galeria/galeria_mirzan

5. Data: 2005-03-06 17:15:28

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

| Żółwik to penstemon.

Niekoniecznie - wg Marcinkowskiego żółwik to Chelone. Ale istotnie widziałam
penstemon pod tą nazwą - strona Polskiego Towarzystwa Botanicznego.
Zamieszanie jak zwykle znakomite:-)))))

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2005-03-06 17:36:14

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Niekoniecznie - wg Marcinkowskiego żółwik to Chelone. Ale istotnie widziałam
> penstemon pod tą nazwą - strona Polskiego Towarzystwa Botanicznego.
> [...]

Cóż to za zamieszanie.Kto chce mieć żółwiki, może posadzić
i chelone i penstemony.
Pod tą gadzią nazwą, kupowałem penstemony w Nowym Dworze.
Pozdrawiam.Mirzan

7. Data: 2005-03-06 19:18:14

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

| Cóż to za zamieszanie.Kto chce mieć żółwiki, może posadzić
| i chelone i penstemony.

Pytanie brzmiało co to jest żółwik, a nie co posadzić.
A trudno powiedzieć, co, jeśli ta sama polska nazwa określa dwie rośliny.
Dla mnie to zamieszanie. I EOT, bo znowu w nomenklaturę wsiąknę:-)

Pozdrawiam, Basia.

8. Data: 2005-03-06 19:40:08

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
widziałam
> penstemon pod tą nazwą - strona Polskiego Towarzystwa Botanicznego.

Znalazłam takowe zdjęcie owego żółwika i na nim nie jest penstemon.

http://www.republika.pl/szejul/images/151.jpg

Ale piękny ten żółwik, chyba za jakiś czas się uśmiechnę do Tego fajnego
Komendanta :-)

Serdecznie Miłka

9. Data: 2005-03-06 20:05:28

Temat: Odp: żółwik
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:d0fe2a$fgr$...@a...news.tpi.pl...

> Niekoniecznie - wg Marcinkowskiego żółwik to Chelone. Ale istotnie
widziałam
> penstemon pod tą nazwą - strona Polskiego Towarzystwa Botanicznego.
> Zamieszanie jak zwykle znakomite:-)))))

Gdy to kupowałem, to sprzedająca w szkółce nazywała to tylko żółwik i
żółwik.
Żadna inna nazwa jej przez gardło nie przechodziła.
Nazwa mnie rozśmieszała to kupiłem i... wyrósł z tego oczywiście panstemon.
:-)
Pozdrawiam ;-)
Janusz

10. Data: 2005-03-06 20:11:40

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Żadna inna nazwa jej przez gardło nie przechodziła.
> Nazwa mnie rozśmieszała to kupiłem i... wyrósł z tego oczywiście

A mnie z tego zdjęcia które znalazłam
http://www.republika.pl/szejul/images/151.jpg
bardziej przypomina odętkę ... ale możecie ze mną tu polemizować ;-)

Serdecznie Miłka

PS.: Uuu, to fatalnie, a już się śliniłam na żółwika ;-)

[SPAM] Apel - proszę o pomoc
dwuletnie
Rok w ogrodzie
PN "Bory Tucholskie"