zupa meksykanska

1. Data: 2005-11-03 16:07:25

Temat: zupa meksykanska
Od: "yobo" <y...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam szanownych grupowiczow i prosze o pomoc...

zniknal mi z domu (zaginal w czelusciach balaganu) przepis na "zupe
meksykanska". Od razu dodam, ze nie wiem czy tak sie nazywa naprawde, ale
pod takim haslem robila ja moja mama.

skladniki z pamieci (tyle pamietam) :
mieso wolowe mielone
pieczarki
fasola (z puszki)
pomidory (z puszki)
cebula
tabasco
ananas (z puszki)

zawartość wszystkich puszek wrzucalo sie do gara, na patelni podsmazalo
pieczarki i mieso z cebula i tez wrzucalo do gara w ktorym juz byla
zawartosc puszek. potem pieprz i tabasco.
tyle pamietam

chcialbym sie upewnic, ze nie pominalem zadnego skladnika, bo na sobote
obiecalem przygotowac to moim przyszlym tesciom... sami rozumiecie, sprawa
polityczna :)
a przepisu za cholere nie moge znalezc...
moze ktos z Was to robil/robi i mi pomoze?

pozdrawiam serdecznie i witam sie jednoczesnie z grupa :)
yobo

2. Data: 2005-11-03 16:13:36

Temat: Re: zupa meksykanska
Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

yobo wrote:
> [...]
> polityczna :)
> a przepisu za cholere nie moge znalezc...
> moze ktos z Was to robil/robi i mi pomoze?

wygląda toto na Chili con Carne na winie, czyli trochę rozszerzone o
inwencję. Zamiast tabasco można dać normalne chili (tylko ostrożnie, bo
z teściami nigdy nie wiadomo), pieczarki niekoniecznie, ale też czasem
daję, jak mają z lodówki zniknąć. Ananasa nie dawałem, ale na pewno nie
zaszkodzi. Aha, fasola czerwona w tym jest. Wogóle takie chili to jest
mniej więcej jak nasz bigos, boska potrawa (znaczy bóg wie, co w
garnku). Poszukaj zresztą w archiwum grupy, tu już parę przepisów na
chili było.

Waldek, głodny

3. Data: 2005-11-03 16:28:11

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

yobo napisał(a):
> witam szanownych grupowiczow i prosze o pomoc...
>
> zniknal mi z domu (zaginal w czelusciach balaganu) przepis na "zupe
> meksykanska". [...]

Pomimo zmyłek obstawiam:
Chili con carne.
http://tinylink.com/?P87NlCPgCj
pozdr. Jerzy

4. Data: 2005-11-03 18:24:22

Od: "Ania" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "yobo" <y...@a...pl> napisał w wiadomości

A może wybrać coś spośród tych wątków:

http://groups.google.pl/groups?q=zupa+meksykanska&hl
=pl&lr=&

Ja sobie tak ukradkiem czytam grupe i nauczyłam sie najpierw googlać w
archiwum, gdzie zwykle znajduje czego szukam:)

Pozdrawiam

Ania

5. Data: 2005-11-03 20:03:17

Od: "turecky " <t...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok <w...@c...de> napisał(a):

> wygląda toto na Chili con Carne na winie, czyli trochę rozszerzone o
> inwencję.

Z całym szacunkiem, ale przy maksymalnie dobrej woli ananas do chili con carne
nijak mi nie pasuje. Tak samo jak do bigosu.
I miała być zupa ...
I miała być meksykańska (a nie teksańska) ...
tabasco - toć to z Luizjany

6. Data: 2005-11-04 07:56:01

Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

turecky wrote:

> Z całym szacunkiem, ale przy maksymalnie dobrej woli ananas do chili con carne
> nijak mi nie pasuje. Tak samo jak do bigosu.
a próbowałeś? Do bigosu akurat pasuje, przez pomyłkę kiedyś mi wpadł
(naprawdę wpadł) kompot ananasowy do bigosu i było zjadliwe ;-)

> I miała być zupa ...
kwestia konsystencji. U mnie jest to zupa, a nie paćka.

> I miała być meksykańska (a nie teksańska) ...
meksykańska kuchnia w Europie to w 90% texmex.

> tabasco - toć to z Luizjany

produkt tak, nazwa z Meksyku ;-) W sytuacji awaryjnej można dać tabasco.
Też wolę dać prawdziwe chile, ale jak nie mam akurat pod ręką i do
doprawienia
daję tabasco. Daję też czasem maggi do polskiej kartoflanki i nie robi
się przez to amerykańska ;-)

Waldek

7. Data: 2005-11-04 09:15:35

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>a próbowa?e?? Do bigosu akurat pasuje, przez pomy?k? kiedy? mi wpad?
>(naprawd? wpad?) kompot ananasowy do bigosu i by?o zjadliwe ;-)

=================================

JAK TO WPADL? To co Ty w kuchni robisz?? hehehehe
:P

>Waldek

Pierz
K.T. - starannie opakowana

8. Data: 2005-11-04 09:19:13

Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson wrote:

> =================================
>
> JAK TO WPADL? To co Ty w kuchni robisz?? hehehehe

no był sobie gar chili con carne, a ja wziąłem sobie kompotu
ananasowego. Zahaczyłem gdzieś ramieniem i kompotierka z zawartością
wpadła do zupy. Kompotierkę wyłowiłem, bo szkła nie jadam, a ananas
został w środku. Spróbowałem, czy trzeba wywalić, ale okazało się
zjadliwe, więc było czili z ananasem ;-)

Waldek

9. Data: 2005-11-04 09:21:58

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 04 Nov 2005 10:19:13 +0100, Waldemar Krzok
<w...@c...de> wrote:

>no by? sobie gar chili con carne, a ja wzi??em sobie kompotu
>ananasowego. Zahaczy?em gdzie? ramieniem i kompotierka z zawarto?ci?
>wpad?a do zupy. Kompotierk? wy?owi?em, bo szk?a nie jadam, a ananas
>zosta? w ?rodku. Spróbowa?em, czy trzeba wywali?, ale okaza?o si?
>zjadliwe, wi?c by?o czili z ananasem ;-)
>
>Waldek

No to jestes na dobrej drodze wo wynalazkow gastronomicznych, bo
to zawsze tak przez pomylke, albo z braku xyz :))

pierz, co przewrotnie doda ananasa do bigosu , zeby zobaczyc jak
K.T. - starannie opakowana

10. Data: 2005-11-04 09:24:03

Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson wrote:

> No to jestes na dobrej drodze wo wynalazkow gastronomicznych, bo
> to zawsze tak przez pomylke, albo z braku xyz :))
>
> pierz, co przewrotnie doda ananasa do bigosu , zeby zobaczyc jak

może być dobre. W końcu kiszona kapusta z ananasem jako dodatek do
mięsiwa jest znana i ceniona. A bigos to w sumie też kiszona kapusta z
mięsem, tylko zusammen do kupy ;-)

Waldek

ciasto -izaura?
Pańska skórka