zupa szczawiowa

1. Data: 2001-05-16 11:13:48

Temat: zupa szczawiowa
Od: "Olga Wysocka" <O...@z...siemens.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kochani!

czy ktoś mógłby się podzielić sprawdzonym przepisem na szczawiową? Nigdy do
tej pory nie robiłam, a teraz mnie "naszło" na szczaw.

Dzięki,
Ola

1. Data: 2001-05-16 11:19:27

Temat: Re: zupa szczawiowa
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Olga Wysocka" <O...@z...siemens.pl> napisał w
wiadomości news:9dtnde$f7v$1@news.mch.sbs.de...
> Kochani!
>
> czy ktoś mógłby się podzielić sprawdzonym przepisem na szczawiową? Nigdy
do
> tej pory nie robiłam, a teraz mnie "naszło" na szczaw.

Jejku!
Wrzucasz na wrzątek pokrojony szczaw.
Zabielasz śmietaną - może być z odrobiną mąki.
Podajesz z jajkiem na twardo - przekrojone na pół...
Ziemniaki z wody z koperkiem i masełkiem osobno...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-05-16 11:22:03

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dana" <d...@n...com.pl> napisał w wiadomości

> ZUPA SZCZAWIOWA

[Ciach!...]

Przecież to jest za skomplikowane i męczliwe... A poza tym to syta zupa,
więc nie kojarzy mi się zupełnie z sezonem na świeży szczaw - gorąco - to
jedzenie powinno być lekkie...

1. Data: 2001-05-16 11:24:49

Od: "Dana" <d...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
do
> tej pory nie robiłam, a teraz mnie "naszło" na szczaw.

ZUPA SZCZAWIOWA

Na 2 l wody : kilka skrzydełek lub porcja rosołowa, marchewka, 2 duże
ziemniaki, 2-3 garście liści szczawiowych, 2 łyżki ryżu, nieduży kawałek
słoniny lub 1 łyżka masła, kawałeczek boczku lub kiełbasy, 1 nieduża cebula
lub pęczek szczypiorku, 1/4 l śmietany, 4 jajka na twardo, pęczek koperku
Oczyścić marchewkę i utrzeć na grubej tarce, obrać ziemniaki, pokroić w
kostkę. Ugotować wywar drobiowy z marchewką, wrzucić ziemniaki, ugotować i
zasypać ryżem. Liście szczawiowe obrać z szypułek, opłukać i posiekać.
Słoninkę pokroić w kostkę, chwilę smażyć, dodać pokrojoną w kostkę cebulę,
dorzucić boczek albo kiełbasę i 1/2 szczawiu. Resztę szczawiu wrzucić do
wrzątku. Zagotować, dodać usmażony szczaw z dodatkami. Doprawić solą i
śmietaną. Wsypać posiekany koperek. Jajka na twardo obrać, pokroić na
ćwiartki i wrzucić do zupy.
Jeżeli robimy ze szczypiorkiem, to posiekany wrzucamy razem z nie smażonym
szczawiem.

--
DanaB
http://www.kuchnia.com.pl

1. Data: 2001-05-17 02:41:00

Od: l...@a...com (Lilibell555) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>Podajesz z jajkiem na twardo - przekrojone na pół...
>Ziemniaki z wody z koperkiem i masełkiem osobno...

U mnie w domu sie najpierw podduszalo ten szczaw z plaska lyzeczka masla a
potem dolewalo wode i reszta jak u Joanny:smietana z odrobina maki.Do
glebokiego talerza naklada sie ziemniaki,dwie polowki jajka na twardo i
juz.Czasami na drugi dzien jedlismy wersje z ryzem zamiast ziemniakow.
Dotka

1. Data: 2001-05-17 08:51:24

Od: "Biedron" <b...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Olga Wysocka" <O...@z...siemens.pl> napisała:
> Kochani!
>
> czy ktoś mógłby się podzielić sprawdzonym przepisem na szczawiową? Nigdy
do
> tej pory nie robiłam, a teraz mnie "naszło" na szczaw.

Może to będzie Ci odpowiadać:
http://www.kuchniaonline.pl/index.php?id=83&nr72=38

--
Biedron
www.kuchniaonline.pl, www.poszukiwacz.pl

Serce sklada sie z dwoch komor,
dwoch przedsionkow i milosierdzia.
(Autor nieznany- przynajmniej ja go nie znam)

kurczak
rucola
Pierogi
Romantyczna kolacja