zwrot leku do apteki

1. Data: 2005-07-11 13:00:38

Temat: zwrot leku do apteki
Od: Ranwers <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Kilka dni temu kupilem lekarstwo (antybiotyk) i wydaje mi sie (na 95%),
ze jestem uczulony na jeden ze skladnikow (nie wziolem go - ew. skutki
nieporzadane troszke mnie wystraszyly ;-) ). I teraz moje pytanie: czy
mozna oddac lekarstwo do apteki? Lek byl tylko w plastykowym opakowaniu
zamkniete hermetycznie - nie otwieralem. Jak poszedlem z tym do apteki,
to dowiedzialem sie od bardzo niemilej aptekarki, ze:
1) niemozna oddac lekarstwa - rozpozadzenie min. Zdrowia
2) wlasciwie to mozna, ale "niezbyt dlugo od daty zakupu"
jak sie spytalem co to znaczy "niezbyt dlugo" to uslyszalem:
Ja i tak tego leku nie przyjme spowrotem!

Dlatego wlasnie pytam: mozna taki lek (nieotwarte opakowanie
hermetycznie - fabrycznie zamkniete) oddac do apteki? Jaka jest tego
podstawa prawna? (jak mi aptekarka wyskoczyla z tym rozporzadzeniem, to
mi troche mina zrzedla)

Bede bardzo wdzieczny za odpowiedz!

Pozdrawiam!

2. Data: 2005-07-11 13:15:36

Temat: Re: zwrot leku do apteki
Od: Leukocyt <l...@a...pl_SPAM_> szukaj wiadomości tego autora

Ranwers wrote:

(...)

> 1) niemozna oddac lekarstwa - rozpozadzenie min. Zdrowia

ze byla nie mila to blad :) Ze nie mozna, miala racje.

> 2) wlasciwie to mozna, ale "niezbyt dlugo od daty zakupu"
> jak sie spytalem co to znaczy "niezbyt dlugo" to uslyszalem:
> Ja i tak tego leku nie przyjme spowrotem!

Bo jej nie wolno przyjmowc lekarstw.

> [...]
> hermetycznie - fabrycznie zamkniete) oddac do apteki? Jaka jest tego
> podstawa prawna? (jak mi aptekarka wyskoczyla z tym rozporzadzeniem, to

Nie wolno, poniewaz kupujac lekarstwo musisz miec pewnosc ze nie mial
tego w lapach inny chory, gruzlik, syfilityk czy seropozytywny czy kolo
z jakas choroba zakazna, ktoremu z jakichs wzgledow lekarstwa nie udalo
sie wziac. Z tego wzgledu przyjmowanie zwrotow lekarstw jest zabronione
(przynajmniej nie tak dawno bylo)

Pzdr
Leukocyt

3. Data: 2005-07-11 14:52:23

Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ranwers" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

>Jaka jest tego podstawa prawna?
Prawo farmaceutyczne [ustawa z 6 września 2001], a konkretnie art 96.5,
który brzmi "Produkty lecznicze i wyroby medyczne wydane z apteki nie
podlegają
zwrotowi, z zastrzeżeniem ust. 6."

HaNkA

4. Data: 2005-07-11 16:12:31

Od: Ranwers <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

HaNkA ReDhUnTeR napisał(a):
> [...]
>
> Prawo farmaceutyczne [ustawa z 6 września 2001], a konkretnie art 96.5,
> który brzmi "Produkty lecznicze i wyroby medyczne wydane z apteki nie

Bardzo dziekuje, o to mi wlasnie chodzilo :-)

5. Data: 2005-07-11 16:24:36

Od: Adam <a...@p...onet.wyrzuc_to.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ranwers napisał(a):
> [...]
> to dowiedzialem sie od bardzo niemilej aptekarki, ze:
> 1) niemozna oddac lekarstwa - rozpozadzenie min. Zdrowia

miala racje. (a jak byla niemila to zaglosuj nogami i tam wiecej nie
przychodz!).

i zeby ci ne bylo smutno, maly zart (w temacie)

- halo, dzien dobry, tu Apteka. Czy Pan kupowal dzisiaj u nas rumianek?
- Taaak...
- Omylkowo wydaliśmy cjanek...
- A jaka jest różnica?
- 3.70...

:)

--
Z domu, na newsy, pisze dla Was

Adam

Pozdrowienia!

cukier a pryszcze
EEG interpretacja Prosze!
zachodzące na siebie palce stóp, co z tym zrobić?
Prywatna praktyka lekarska (na telefon)
poce sie