żywopłot - pomoc

1. Data: 2000-08-07 11:54:17

Temat: żywopłot - pomoc
Od: Maciej <m...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Zwracam się z prośbą o pomoc. Przy siatce w parkanie (długości 20 m)
chciałbym posadzić żywopłot by odgrodzić się od widoku zaśmieconej
działki sąsiada.
Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć:
- jaki żywopoł mam wybrać (jaka roślina? jaka wysokość?...),
- jak go sadzić (co ile cm? jak przygotować glebę? na jaką głębokość?),
- jak go pielęgnować (jak nawozić? przycinać? podlewać? zabezpieczać?),
- i jaki od razu stworzyć system nawadniania (najlepiej podziemny)
kierując się następującymi przesłankami:
1) zimozielony,
2) gęsty,
3) bez prześwitów,
4) szybko rosnący,
5) łatwy w pielęgnacji,
6) dla gleby kwaśnej, piaszczystej, ubogiej,
7) strona wschodnia - nieosłonięta.

W sklepie ogrodniczym proponują Thuję w odmianie Brabant - ale nie wiem?

Serdecznie dziękuję
i pozdrawiam

Maciej