zywotniki

1. Data: 2001-03-26 12:21:03

Temat: zywotniki
Od: Maciej Szmit <s...@m...iw.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

swojego czasu w arboretum w Rogowie widzialem takie duuuuuze na
kilkadziesiat metrow (cos jak las sosnowy...) pytanie: jakie gatunki sa
szybko i wysoko rosnace? Jakos u nas sie zrobila moda na "male ogrodki"
:-(

--
dr Maciej Szmit Ph.D. CNA http://www.leto.com.pl/Mszmit

2. Data: 2001-03-26 14:20:59

Temat: RE: zywotniki
Od: i...@r...com.pl (Klient - rzeczoznawcyap - info) szukaj wiadomości tego autora

From: Maciej Szmit

> [...]
> jakie gatunki sa
> szybko i wysoko rosnace? Jakos u nas sie zrobila moda na

To nie moda. To koniecznosc zyciowa :-((((

--
Maya
"When God made man, she was only testing"

3. Data: 2001-03-26 16:44:29

Od: "AO" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Maciej Szmit" <s...@m...iw.lodz.pl> napisal w wiadomosci
> swojego czasu w arboretum w Rogowie widzialem takie duuuuuze na
> kilkadziesiat metrow (cos jak las sosnowy...) pytanie: jakie gatunki sa
> szybko i wysoko rosnace? Jakos u nas sie zrobila moda na "male ogrodki"

Th.plicata i odmiany oraz Th. plicatoides 'Aureospicata' - najbardziej
popularna do niedawna, z Th. occidentalis tylko wydaje sie 'Brabant' .

Pozdrawiam
Andrzej

4. Data: 2001-03-26 17:24:59

Od: Maciej Szmit <s...@m...iw.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja koniecznosc ma 3 hektary i chcialaby cos szybkorosnacego (sa juz
brzozy, sosny i akacje) bo poki co wiatr hula... BTW:
Klient-rzeczoznawcyap??? =:-<

--
dr Maciej Szmit Ph.D. CNA http://www.leto.com.pl/Mszmit

5. Data: 2001-03-26 18:49:56

Temat: Odp: zywotniki
Od: "Tadeusz" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Posadz modrzewie w kilku odmianach, daglezje i wierzby (mozna znalezc
naprawde ciekawe odmiany). Szybko rosna.
Mam ten sam problem. Chodzi mi o wiatr i nieosloniete poletko.

Uszanowanie Tadeusz
t...@w...pl
----------------------------------
\ / Podstawowym warunkiem poznania znajomego,
(';') jest zawarcie znajomosci z osobnikiem nieznanym.

Użytkownik Maciej Szmit <s...@m...iw.lodz.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:3...@m...iw.lodz.pl...

6. Data: 2001-03-26 20:32:29

Temat: Re: Odp: zywotniki
Od: Maciej Szmit <s...@m...iw.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz wrote:

> Witam
> Posadz modrzewie w kilku odmianach, daglezje

posadzilem

> i wierzby (mozna znalezc
> naprawde ciekawe odmiany).

tez, ale jest na nie za sucho :-(

7. Data: 2001-03-27 05:55:48

Od: Maciej Szmit <s...@m...iw.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

A cos wiecej o nich (w szczegolnosci: jak szybko i jak wysoko rosna i czy
latwo je kupic)?

Pozdrowienia
Maciej

--
dr Maciej Szmit Ph.D. CNA http://www.leto.com.pl/Mszmit

8. Data: 2001-03-27 08:40:28

Od: i...@r...com.pl (Klient - rzeczoznawcyap - info) szukaj wiadomości tego autora

From: Maciej Szmit

> Moja koniecznosc ma 3 hektary i chcialaby cos
> szybkorosnacego (sa juz
> brzozy, sosny i akacje) bo poki co wiatr hula...

Och jak ja zazdroszcze!!!!

> BTW:
> Klient-rzeczoznawcyap??? =:-<

<reklama> Zespól Rzeczoznawców Techniki Samochodowej i Ruchu Drogowego
AUTOMOBILKLUB POLSKI Sp. z o.o. <\reklama>

9. Data: 2001-03-27 15:48:40

Od: "AO" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A cos wiecej o nich (w szczegolnosci: jak szybko i jak wysoko rosna i czy
> latwo je kupic)?
>
> Pozdrowienia
> Maciej

Do niedawna odmiane 'Aureospicata' mozna bylo kupic prawie wszedzie, obecnie
zostala z handlu wyparta przez wolniej rosnace odmiany 'KornikX', ktore sa
bardziej geste i - co gorsza - sprzedawane sa czesto pod nazwa
'Aureospicata'.

O 'Brabant' coraz latwiej, ale sadzonek trzeba raczej szukac u szkolkarzy
(czyli u zrodla), jesli zalezy na tej odmianie.

Odmiany Th. plicata (najpopularniejsze: Atroviren, Mertens) sa praktycznie
nieobecne w handlu i najmniej odporne na warunki zimowe.

Pozdrawiam

Andrzej

Jak fachowo sadzić thuje?
Przeklęte grzyby