!!!!!!!

11. Data: 2003-06-06 08:05:03

Temat: Re: !!!!!!!
Od: "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewcia" <m...@m...pl> napisał w wiadomości
news:bbo2bb$rvu$1@nemesis.news.tpi.pl...
> mmmmmm...... uwielbiam czytać Wasze dyskusje :-)))
> Co to mówił Manfred (na widok ptaków Dodo) w "Epoce lodowcowej"??
> Aha: "Ubaw po pachy i to za darmocha"
> Jesteście KOCHANI!! ASOLUTNIE!!!!
> cukiereczki, ciasteczka, buziaczki :-)))
> ewcia

:))))))))))))))
A mnie najbardziej zauroczył wiewiórek ścigający żołędzia,
do samego końca filmu, a nawet jeszcze dłużej... :))))))

--
Krystyna*Opty* K...@p...onet.pl

Słodkie życie słono kosztuje. Józef Bułatowicz

12. Data: 2003-06-06 14:50:39

Od: c...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> A mnie najbardziej zauroczył wiewiórek ścigający żołędzia,
> do samego końca filmu, a nawet jeszcze dłużej...   :))))))

ogladalaś sama czy z wnukami??? :))

13. Data: 2003-06-06 16:10:44

Od: "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> ogladalaś sama czy z wnukami??? :))

:))) Skubańce (znaczy synowie...) jakoś nie chcą mnie nimi obdarzyć... ;)))

14. Data: 2003-06-06 16:53:16

Od: c...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> :))) Skubańce (znaczy synowie...)  jakoś nie chcą mnie nimi obdarzyć... ;)))

hhehehe jeden wegetarianin wiadomo nie moze :)) a drugi dresiarz :) po
sterydach tez nie moze :)) to co sama ogladasz kreskówki????:)

15. Data: 2003-06-06 17:04:20

Od: "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> hhehehe jeden wegetarianin wiadomo nie moze :))

Zaraz dostaniesz od Marcina i całej reszty wegetarian ;)

a drugi dresiarz :) po sterydach tez nie moze :)) to co sama ogladasz
kreskówki????:)

Wiesz Jasiu, jesteś przewidywalny - wiedziałam, że napiszesz te swoje
bzdury.
Na więcej Cię nie stać... :(

16. Data: 2003-06-07 21:53:56

Od: "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "brow(J)arek" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> napisał w
> wiadomości news:bbl4pe$ao$1@news.onet.pl...

> Hmmm to na pewno ale czy na optymalny... czy moze na NORMALNY ? Przez
> ostatnie "naście" lat dietetycy i lekarze raczej nie próbowali obalać
> diety optymalnej (ciągle jest to jednak - przyznasz - sposób żywienia,
> który stosuje margines [bez złych skojarzeń] populacji).

Obalać? Przebadali wstępnie, wyniki mimo ich negatywnego nastawienia okazały
się pozytywne, ale i tak odwrócili kota ogonem twierdząć, że dieta
wysokotłuszczowa jest szkodliwa bo... tak głosi cały świat i już. I...
nabrali wody w usta, udając, że nas nie ma. Co pewien czas jakiś
zdesperowany profesor wyskakuje z propozycją ukrócenia popularyzacji diety
optymalnej, jednak po bliższym przyjrzeniu się "problemowi" optymalnych i
ich diety - spuszcza z tonu i... nabiera wody w usta :(
Pytam - DLACZEGO???
Ja oczywiście już wiem, dlaczego. Jesteśmy ostatnimi ze społeczeństwa,
których da się ostrzyc, nabrać, wydoić, wykorzystać wciskając kiczowaty
towar pięknie opakowany, kolorowy, pachnący zwany ogólnie jako "zdrowy" itd.
A przynajmniej jesteśmy tego świadomi, co na rynku jest szkodliwe, a co
wartościowe.
Ja osobiście bardzo się cieszę, że mogłam znaleźć się w tym marginiesie :)

> Moim zdaniem przez ostatnie "naście" lat dietetycy i lekarze pod
> wpływem (fiansowym naciskiem) producentów żywności i lekarstw (i przy
> współpracy hiper i supermarketów) nie próbowali nas odciagać od DO (bo
> przyznasz, że większość lekarzy na świecie nawet nie wie, że coś
> takiego istnieje) ale od NORMALNEGO i stosowanego od lat żywienia.

Widocznie ja nie jestem NORMALNA, bo mi to NORMALNE jedzenie
nie służyło.

> Coż... nalezy się zgodzić. Pytanie tylko czy w konsekwencji
> "odwracania kota ogonem" dojdą do DO,

Ależ skąd! Jest przecież tyle różnych kombinacji na układanie i nazwanie
diety. Jedno jest pewne - nigdy nie przyznają się do własnych błędów i nie
zaakceptują diety optymalnej. Widzisz, komunizm upadł, pod wpływem presji
społecznej, roztopił się jak śnieg na wiosnę, ale czy ktoś z komunistów
przyznał głośno, że komunizm był złym ustrojem, czy rozliczono stare
krzywdy? Nie - wszyscy się
nagle przeistoczyli w demokratów, szybko zapomnieli o dawnej swojej
ideologii jakby nigdy nic.
Nie widzę powodów, żeby ten machanizm nie działał w każdej innej dziedzinie
społecznej, także w kwestii zalecanej diety dla ogółu społeczeństwa.

> To mnie nie dziwi... wiele zdrowych osób, które znam (w tym ja)
> uwielbia jajecznicę, na masełku, Z PYSZNYM CHLEBKIEM.

To mów od razu - chebek dla Ciebie jest pyszny i nie jesteś w stanie go
odstawić na dalszy plan jako sporadyczny i niewielki dodatek do Twojego
żywienia. Zgadza się, są ludzie, którzy bez chleba - jako podstawy żywienia
- żyć nie potrafią.
Na oliwce - powinieneś, a nie na "szkodliwym" masełku, powinieneś szanować
wyniki NORMALNEJ diety... ;)

> i to mnie nie dziwi - zwłaszcza jak sobie uświadomię jaki jest
> współczesny chleb oraz to, że makaron to chyba taki stosunkowo nowy
> wynalazek (ziemniaki mnie osobiście nigdy nie pociągały)

No to jesz ten PYSZNY CHLEBEK, czy nie jesz?

> No, rosnie za to z powodzeniem rzepak

Rzepak? Potrafisz go jeść na surowo? Chyba przewód pokarmowy
człowieka nigdy nie miał okazji się przystosować do jego trawienia.

i słoneczniki, a tłuszcz
> zwierzęcy (jak sama jako optymalna najlepiej wiesz) całkiem fajny
> mozna otrzymać z mleka (masło i śmietana), a niekoniecznie
> "zeskrobując" go z mięska.

I właśnie te rzeczy jem, nie mam powodów zeskrobywać tłuszczu z mięska,
które także mi w pewnej ilości smakuje i jest mi potrzebne. Gdybym jadła
coraz więcej węglowodanów - to z pewnością miałabym coraz większą awersję do
mięsa i tłuszczów zwierzęcych. Tak działa metabolizm u wszystkich zwierząt
włącznie z wszystkożernym człowiekiem.

> Nie jestem przekonany, że problemy zdrowotne ludzi zaczęły sie w
> momencie kiedy zaczęli smarować CHLEB MASŁEM, czy ŚMIETANĄ
Z CUKREM.

Nic na to nie poradzę, ja Cię przekonywać nie będę.

> Problemy (IMHO) zaczęły się kiedy zaczęli smarować chleb margaryną,
> zamiast mleka od krowy - piją mleko z kartonu, a w mięsku pojawiły się
> różne ciekawe dodatki... o słodyczach nie wspominam bo chyba wszyscy
> wiedzą, że kiedyś słodycze to były np. makowiec na drożdżowym cieście,
> podobny mu sernik, czy strucla - dzisiejsze słodycze to głównie
> ciastka z różnymi (napakowanymi chemią) kremami i wszelkiego rodzaju
> batony. Co jest w nich złe - oto jest pytanie - węglowodany, czy
> raczej cała masa nieciekawych dodatków, które są tam upchane ?

Też prawda.

> A czy "zwykła dieta śródziemnomorska" to coś złego ?

Dla mnie - tak. A inni niech sami na sobie to zweryfikują.

Idąc "optymalnym"
> tokiem myślenia - jeśli ludzie żywiący się na sposób
> "śródziemnomorski" żyją długo i w zdrowiu to to chyba dowodzi, że
> dieta ta jest OK.

A widziałeś ostatnie wyniki sondażu tutaj? :

http://www.wprost.pl/ar/?O=44986&C=57
Dieta kościotrupa
Tygodnik "Wprost", Nr 1071 (08 czerwca 2003)

63,5 % Polaków stosuje dietę niskokaloryczną
32 % zażywa zioła wspomagające przemianę materii
32 % ćwiczy samodzielnie
25,6 % chodzą na basen, siłownię, do klubu fitness
15,8 % zażywają środki odchudzające
badani mogli udzielić kilku odpowiedzi.

Oczywiście dieta niskokaloryczna to pojęcie dość enigmatyczne i nie tożsame
z dietą śródziemnomorską (jakaś nietykalna, poza wszelką krytyką), tylko, że
nasz klimat nie jest śródziemnomorski, no i stan zdrowia społeczeństwa. Wg
powyższego sondażu aż 63,5% bardzo się stara zdrowo odżywiać, unikać
produktów wysokokalorycznych, a choroby i otyłość mnożą się wtempie
piorunującym, nie widzisz tu sprzeczności?

Co więcej Kreteńczycy żyją na naszym globie chyba
> trochę dłużej niż J.Kwaśniewski więc ich "poczynania żywieniowe"
> trochę łatwiej zweryfikować i wyciągnąć wnioski.

My jesteśmy w Polsce, a nie na Krecie.

> gdzie są one podstawą żywienia... :(
>
> Widzi... jak równiez to, ze cywilizacja powstała tam znacznie
> wcześniej i była o wiele bardziej rozwinięta jeszcze zanim my
> zaczęliśmy piec nasze chleby ? Żydom z ich "plackiem-macą" też chyba
> nie wiedzie się najgorzej...

Daj spokój, na samych plackach to oni byłi w Egipcie i chyba im się to mocno
nie podobało, skoro podjęli wielki exodus i wielkie ryzyko byleby tylko
zmienić swoją egzystencję.

> Jest takie przysłowie "jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o...
> KASĘ"

Tu się przyłączę : )

> Kiedy wy optymalni to akurat mięsa za dużo nie jecie ;-)).

Moją zasadą jest jakość, a nie ilość. Nie tylko w kwestii diety oczywiście.

To ja sie
> pytam dlaczego kupując mięso kupuje również soje, antybiotyki etc. Ale
> to pytanie nie dowodzi, że żywienie z węglowodanami jest złe tylko, że
> żywność którą mamy (nie)przyjemność kupować jest zła.

Ja też przecież kupuję warzywa, a nawet owoce. Na przykład bardzo lubię
truskawki ze śmietanką 30%. Jakość warzyw i owoców także mnie interesuje.
Dlatego konsumenci powinni bardziej cenić produkty świeże, a nie
przetworzone, właśnie po to, żeby unikać konserwantów.

> O widzisz blisko jesteś ale jednocześnie daleko... "nic tak nie
> napędza apetytu" jak REKLAMA i zapach świeżych bułeczek (tylko, ze
> dzis ten zapach nie bierze się ze świeżych bułeczek tylko z "aromatów
> identycznych z naturalnymi" - podobnie jak i kolor, konsystencja
> itd.). A jeśli chodzi o np. sok jabłkowy to cytuję skład: woda,
> zagęszczony sok jabłkowy, naturalny aromat jabłkowy.

Kuszenie udaje się tylko wtedy, gdy klient jest na dany produkt wrażliwy
(czyt. mocno go pożąda). Jak każde uzależnienie - wymaga okresu odwyku.

> Woda mi nie szkodzi, nie jestem również przekonany czy człowiekowi
> szkodzi sok jabłkowy (a nawet jego koncentrat rozpuszczony w wodzie)
> ale już co do "naturalnego aromatu jabłkowego" to robię się
> podejrzliwy.

Nie będę Cię przekonywać. Ja to przerabiałam. Kupowaliśmy i piliśmy ich
coraz więcej i więcej...

> I jak do tego jeszcze dodamy, że ten sok nie wziął się z jabłka
> rosnącego sobie na dzikiej jabłonce i z metalowej tarki trafił do
> kamionkowego kubka, tylko z plantacji przez szereg procesów
> technologicznych trafił do kartonowego pudełka, wyłożonego w środku
> folią aluminiową i pomalowanego w drukarni farbką w różne ciekawe
> kolorki, a jego trwałość kończy się w maju 2004... to myślę, że trudno
> Ci będzie mnie przkonać, że to jabłka mi szkodzą...

Nie, nie będę Cię przekonywać, jedz sobie na zdrowie. Widocznie jeszcze
za mało zjadłeś owoców z tego drzewa "poznania dobra i zła" ;)))
Ja juz swoje zjadłam i poznałam... : )

podobnie jak
> niektórym cięzko jest mnie przekonać, że "słońce szkodzi" - przez
> tysiące lat nie szkodziło, niektóre nacje z owego słoneczka prawie nie
> schodzą, a nam nagle szkodzi...

Doświadczyłam i tego. Na niskotłuszczowej diecie miałam też uczulenie na
słońce,
nie mogłam też nie nosić okularów przeciwsłonecznych i pewnie nie uwierzysz.
Od kilku lat mogę się opalać i nie ma wysypki. I nawet słońce bez okularów
mi
juz nie przeszkadza. Oczywiście powiesz pewnie, że to przypadek.

> posmarujemy kremem za 28 zł (albo i więcej).

> No cóż mądrość wielu pokoleń do tych twierdzeń doprowadziła (według
> tychże twierdzeń jest również zdrowy miód, napar z lipy, mięta,
> niedżwiedzie sadło, rosół [z kaszą] i "parę" innych)

> zaparciami, a dietetyczne dania w proszku spowalniają pracę jelit"

> O czym sie przekonałaś, że błonnik grozi zaparciami czy, że NADMIAR
> błonnika grozi zaparciami ?

Nadmiar.

> No nie wszyscy. Zacytowany powyżej pan doktor (lekarz, dietetyk czy
> jak mu tam) napisał, że nadmiar błonnika nie jest "cacy".

No wiesz, zaczyna się to odwracanie kota, nie tylko ogonem, ale i do
góry nogami, poczekaj, wszystko jeszcze przed nami... ;)

> Dobrze widzisz Krysiu. Bardzo lubię ten trunek. Ale myślę, że ilość
> (średnio) 3-4 buteleczek (nie na raz) w tygodniu nie grozi mi
> przedwczesnym zgonem. I ewentualnie rozwiewając watpliwości - stosując
> (z niepowodzeniem) DO nie używałem browaru.
>
> Co więcej (za "Piwa historie niezwykłe" - Przemysław Wiśniewski) [plus
> jak zwykle moje komentarze]:

O! To Ty nawet piwko bardzo lubisz ;)

> [...]
> litrów piwa dziennie" [no proszę tłuszcz + węglowodany, a gdzie białko
> ? - może tu jest klucz do zdrowego zywienia ;-)))]
>
> 5. "Oprócz wykonywania obowiązków związanych z wytwarzaniem napoju
> mieli jeszcze piwowarzy za zadanie przyjmowanie chorych (...) Chorych
> leczono, i to podobno skutecznie, słodem, drożdżami, a nawet samym
> piwem"
>
> 6. "Było ono [piwo] jednym z głównych produktów spożywczych w państwie
> faraonów i zachowało do końca swój wysoki status (...). Dla Egipcjan
> najświętsze były dwie rzeczy - Nil i piwo połączone ze sobą więzami

NO I WIDZISZ JAK SKOŃCZYLI??? ;))))))
PRZEPADLI RAZEM Z PIWEM... ;)
Chociaż nie... piwo nie przepadło i nadal można je pić, byle z umiarem.

> I tak dalej i dalej. Bardzo ciekawa lektura - polecam.

Może trafię w księgarni.

> Znowu długie mi wyszło... mam nadzieję, że nie zanudzam i w dodatku
> ciagle o diecie i żywieniu.

Wcale nie nudne, a nawet ciekawe.

--
Krystyna*Opty* K...@p...onet.pl

Nie zawsze trzeba mieć za drania
tego, co jest innego zdania. Jan Izydor Sztaudynger

17. Data: 2003-06-08 14:35:43

Od: "brow\(J\)arek" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bbtmtu$agn$1@news.onet.pl...

> [...]
> się pozytywne, ale i tak odwrócili kota ogonem twierdząć, że dieta
> wysokotłuszczowa jest szkodliwa bo... tak głosi cały świat i już.

Te wstępne wyniki to można gdzieś znaleźć ?

> Widocznie ja nie jestem NORMALNA, bo mi to NORMALNE jedzenie
> nie służyło.

No cóż, jak widać nie wszystkim służą pewne rzeczy.

Ciekawe co u Ciebie znaczyło "normalne jedzenie". Bo np. Mike (który
startuje właśnie z DO) napisał: "Ale różnie
z tym wychodziło i nieraz kończyłem cały dzień ze śniadaniem złożonym
6-ciu pączków z budyniem i z lukrem". Sęk w tym, że wiele chorych
(otyłych, czy po rostu z problemami osób) właśnie tak pojmuje normalne
jedzenie. Ja normalne definiuję trochę inaczej.

> [...]
żywienia
> - żyć nie potrafią.
> Na oliwce - powinieneś, a nie na "szkodliwym" masełku, powinieneś

Mylisz się, chleba jem ilości naprawdę niewielkie i po różnych
eksperymentach (w tym z DO) nie czuję jakiejś szczególnej potrzeby
opychania sie tym badziewiem, które proponują piekarnie. Natomiast gdy
ostatnio upiekłem sobie sam dwa chlebki (pszenno-żytni i żytni) to
była zupełnie inna sprawa.

Co do masełka - nie uważam go za szkodliwe, a wręcz przeciwnie pod
warunkiem, że jest to masło z mleka krowiego, bez barwników,
utrwalaczy i dodatków... Widzisz - nie trzeba być na DO by jeść
masełko.

> No to jesz ten PYSZNY CHLEBEK, czy nie jesz?

Już wyzej odpowiedziałem. Jak mam ochotę to jem dobry chleb.

> Rzepak? Potrafisz go jeść na surowo? Chyba przewód pokarmowy
> człowieka nigdy nie miał okazji się przystosować do jego trawienia.

Mięsko tez jesz surowe ? I o ile rzepaku na surowo nie jadam, o tyle
słonecznik i oliwki - czemu nie ?

> [...]
awersję do
> mięsa i tłuszczów zwierzęcych. Tak działa metabolizm u wszystkich

Ciekawe, jem te węglowodany i nie mam awersji do mięsa i tłuszczów
zwierzęcych. Co wiecej "statystyczny" Polak wcinający ziemniaki też od
mięska i tłuszczów nie stroni.

> Oczywiście dieta niskokaloryczna to pojęcie dość enigmatyczne i nie
tożsame
> z dietą śródziemnomorską (jakaś nietykalna, poza wszelką krytyką)

Cos chyba w dziwnym kierunku dryfujesz. Dieta niskokaloryczna to chyba
nie tyle jest nietożsama ze śródziemnomorską co w ogóle tych pojęć nie
należy mieszać

>Wg
> powyższego sondażu aż 63,5% bardzo się stara zdrowo odżywiać, unikać
> produktów wysokokalorycznych, a choroby i otyłość mnożą się wtempie
> piorunującym, nie widzisz tu sprzeczności?

Pozornie widzę. Jednak gdy poobserwujesz ludzi, którzy starają sie
jeść niskokalorycznie i zdrowo bardzo łatwo zrozumiesz czemu im nie
wychodzi. Co więcej, ja tez nie uważam, że niskokalorycznie znaczy
zdrowo.

> Co więcej Kreteńczycy żyją na naszym globie chyba
>
> My jesteśmy w Polsce, a nie na Krecie.

No i... ?

Diety, czy modelu odżywiania z Krety nie widzisz w Polsce ale za to DO
uważasz za intenacjonalny model żywienia, który można stosować
wszędzie.

> [...]
to mocno
> nie podobało, skoro podjęli wielki exodus i wielkie ryzyko byleby

W Egipcie nie bylo im źle. Ale dostali nakaz i trzeba było iść. Placki
nie miały tu nic do rzeczy.

Wiesz czym żywili się "po drodze" - prawda ?

> Nie będę Cię przekonywać. Ja to przerabiałam. Kupowaliśmy i piliśmy
ich
> coraz więcej i więcej...

A ja jakos sie nie uzależniam. Najlepiej wchodzi mi woda lub woda z
sokiem, gdzie sok jest tylko malutkim dodatkiem.

> Nie, nie będę Cię przekonywać, jedz sobie na zdrowie. Widocznie
jeszcze
> za mało zjadłeś owoców z tego drzewa "poznania dobra i zła" ;)))
> Ja juz swoje zjadłam i poznałam... : )

Nie przekonuj - jabłek w zasadzie nie jadam. U mnie węglowodany
pochodzą głównie z ryżu, bananów i suszonych owoców.

> [...]
okularów
> mi
> juz nie przeszkadza. Oczywiście powiesz pewnie, że to przypadek.

Nie powiem. Przez 2 ostatnie lata "kichawę" chcialo mi urwać o tej
porze roku. W tym roku nic. "Powiesz pewnie, że to przypadek", a ja
powiem, że ma to związek ze zmianą nawyków żywieniowych i życiowych
(0,5 litra zsiadłego mleka dziennie, dużo wody, brak słodyczy, klusek
i makaronów, dużo ruchu [choć ciągle jeszcze za mało])

NADMIAR

> Nadmiar.

Widzisz. Według mnie szkodzi (i to nie tylko o błonnik chodzi) przede
wszystkim BRAK UMIARU (również w LIMITOWANIU).

> No wiesz, zaczyna się to odwracanie kota, nie tylko ogonem, ale i do
> góry nogami, poczekaj, wszystko jeszcze przed nami... ;)

Tak źle i tak niedobrze.

> O! To Ty nawet piwko bardzo lubisz ;)

Nawet bardzo.

A wczoraj to nawet za bardzo. Jeszcze raz potwierdza się, że NADMIAR
szkodzi. Muszę sobie wyprodukować takie sumeryjskie piwo. Musiało być
ono całkiem inne od współczesnego skoro potrafili wypijać go dzień w
dzień po kilka litrów.

--
brow(J)arek pozdrawia

MM wegetariańska