1%

1. Data: 2009-04-26 22:36:19

Temat: 1%
Od: " Bluzgacz" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak sie zastanawiam, na co najczesciej ludzie przekazuja 1%, ktory moga
przeznaczyc na organizacje pozytku publicznego.
Doszedlem do jednego, nieco okrutnego wniosku.
Bezsensem jest przeznaczac ten procent na konkretne osoby, ktore stanowia
beznadziejne przypadki, a tych przypadkow jest naprawde sporo. Mam na mysli
np. dzieci z porazeniem mozgowym, nieuleczalnie chorych itp.
Poprawnosc nakazuje nie mowic rodzicom takich dzieci, ze nadziei nie ma i
poprawy nigdy nie bedzie, za to kaze im te nadzieje miec i utwierdzac ich w
falszywym przekonaniu, ze cos sie zmieni. A co sie ma zmienic? Chory nagle
podniesie lyzke i jakims cudem nie rozlewajac ani kropli skieruje ja do ust,
czy powie poprawnie zdanie "kocham cie mamo"?
Postanowilem juz kiedys, ze nie przeznacze pieniedzy na cel konkretnej osoby.
I na co pojda te pieniadze? Tych dzieci jest tak duzo, ze zadne datki nie
poprawia sytuacji ich opiekunkow na dluzej niz pare miesiecy, a co z
pozostalym czasem? To takie wciaz powtarzajace sie 7 lat tlustych i 7 chudych,
z przewaga chudych.
Bardziej celowe i sensowne jest przeznaczenie tych pieniedzy na cel zwiazany z
badaniami dotyczacymi np. opracowaniem szczepionek na raka, czy fundacji
zwiazanych z rozwojem kultury itp.
I wszystko byloby ladnie i pieknie, ale jak czasem sobie pomysle, ze czesc z
tych organizacji ma zarzad, ktory tez musi miec placone to sie zastanawiam.
Chyba lepiej dac na rozwoj nauki, to takie moje prywatne zdanie.
A Wy macie jakies organizacje, ktore od zawsze wspieracie 1%, jezeli macie
taka mozliwosc?

Pomijam Caritasy itp, bo nigdy nie bede wspieral organizacji, ktore sie jasno
nie rozliczaja, badz nie przedstawiaja niczego, co dokumentowaloby ich przychody.

2. Data: 2009-04-27 06:40:25

Temat: Re: 1%
Od: "Redart" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Bluzgacz" <r...@g...pl> napisał w
wiadomości news:gt2nl3$dpa$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
> jasno
> nie rozliczaja, badz nie przedstawiaja niczego, co dokumentowaloby ich
Caritas to ... (nic nie powiem, ale ...)
A fundacje - cóż ... 'najfajniejsze' są te bez nazwiska, albo z imieniem i
nazwiskiem
znanego polityka (albo jego żony ...) ... He he ...

A do rzeczy. Ja daję na konkretną osobę, bo znam tę rodzinę osobiście
(przyjaźnimy się) i nie muszę sobie wymyślać, jakie oni mogą mieć problemy,
a jakich nie mają - po prostu , rozmawaimy o tym.
Nie będę próbował ,naprostować' pewnych błędów, które popełniasz myśląc
o sytuacji osób niepełnosprawnych i ich rodzin.

Wrzucę tylko jeden temacik do przemyśleń: zdrowe rodzeństwo. Czy chcesz, czy
nie chcesz, opieka nad niepełnosprawnym kosztuje mnóstwo czasu i pieniędzy
- które, jeśli nie z pomocy, to rodzice będa wysupływać ze swoich własnych.
I będzie się to działo m.in. kosztem innych dzieci. Za każdym razem więc,
kiedy
widzisz niepełnosprawne dziecko, możesz sobie wyobrazić, że jest
prawdopodobne, iż ma np. starszego brata, który chodzi do gimnazjum i marzy
o studiach itp.

Chcesz dawać na szczepionki ... Hmmm... Droga wolna ...
Ja tego nie neguję, ale zwracam uwagę, że to typowy sposób myślenia
człowieka - od tysiącleci: "mam dosyć schylania się nad trędowatymi
i chorymi na tyfus, cholerę, to jakiś ocean beznadziei. Lepiej zaanagażuję
się w czyste prace nad storzeniem Raju Na Ziemi, gdzie nie będzie chorób,
i w ogóle będzie milej." I tak ludzie się angażują od tysiącleci, a ludzie
i tak umierają w męczarniach m. in. na trąd (tudzież krewniaczą, coraz
groźniejszą gruźlicę), na tyfus, cholerę, a nawet na zwykły katar(AIDS).

3. Data: 2009-04-27 06:53:21

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

- wioski dziecięce: http://www.sos-wd.org/ lub rodziny zastępcze (np:
http://www.mfrz.pl/)
(to akurat ewidentnie nie są pieniążki wyrzucone w błoto)
- wszelkiej maści schroniska dla zwierząt (tylko może te "porządniejsze") -
worek bez dna, ale to ludzie uzależnili zwierzaki od siebie
- cele edukacyjne (sobie poszukaj :-))) )

itd.

Pozdrawiam, M.

4. Data: 2009-04-27 15:52:40

Od: "bazyli4" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Bluzgacz" <r...@g...pl> napisał w
wiadomości news:gt2nl3$dpa$1@inews.gazeta.pl...

> Tak sie zastanawiam, na co najczesciej ludzie przekazuja 1%, ktory moga
> przeznaczyc na organizacje pozytku publicznego.

Tygodnik Powszechny...

Pzdr
Paweł

5. Data: 2009-04-28 10:25:04

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

On 27 Kwi, 08:53, "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> wrote:
> [...]
> worek bez dna, ale to ludzie uzależnili zwierzaki od siebie
> - cele edukacyjne (sobie poszukaj :-))) )

Chcialabym wiedzieć, co komu do tego, komu i kto przekazuje swój 1 %?
Nie rozumiem w ogóle tej dyskusji.

6. Data: 2009-04-28 13:50:54

Od: "bazyli4" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <i...@g...pl> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...

> Chcialabym wiedzieć, co komu do tego, komu i kto przekazuje swój 1 %?
> Nie rozumiem w ogóle tej dyskusji.

Jest to ciekawe po prostu. Jak nie chcesz, to nie mów...

Paweł

7. Data: 2009-04-28 13:55:34

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

On 28 Kwi, 15:50, "bazyli4" <b...@o...pl> wrote:
> Użytkownik <i...@g...pl> napisał w
wiadomościnews:c4904f6c-4d9d-4f63-b383-294b0b3d08ce@
s1g2000prd.googlegroups.com...

> Jest to ciekawe po prostu.

Rozumiem, że są ludzie, którzy nie mogą się opanować, żeby nie
zapuścić żurawia, kiedy ktoś przy nich otwiera portfel.

> Jak nie chcesz, to nie mów...

Ja już mówiłam.

8. Data: 2009-04-28 14:20:35

Od: "bazyli4" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <i...@g...pl> napisał w wiadomości
h.googlegroups.com...
On 28 Kwi, 15:50, "bazyli4" <b...@o...pl> wrote:

> Rozumiem, że są ludzie, którzy nie mogą się opanować, żeby nie
> zapuścić żurawia, kiedy ktoś przy nich otwiera portfel.

Zła perspektywa. Od lat mnie śmieszy ale i mierzi utajnianie łasnych
zarobków. Jesli nie potrafisz powiedzieć wszem wobec, ile zarabiasz, toś po
prostu zlodziej i krętacz. Tyle...

Pzdr
Paweł

9. Data: 2009-04-28 14:22:17

Od: "Saulo" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

bazyli4 <b...@o...pl>

> [...]
> zarobków. Jesli nie potrafisz powiedzieć wszem wobec, ile zarabiasz,
> toś po prostu zlodziej i krętacz. Tyle...

Ile zarabiasz?

Saulo

10. Data: 2009-04-28 14:41:23

Od: jadrys <C...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bazyli4 pisze:

> [...]
> zarobków. Jesli nie potrafisz powiedzieć wszem wobec, ile zarabiasz,
> toś po prostu zlodziej i krętacz. Tyle...

Głupiś bazyli4, - niechcący powiedziałem swojemu nowemu sąsiadowi jak
wysoką mam emeryturę, i wiesz co? Sąsiad stał się moim zawziętym wrogiem..

--
Linuks to system dla myślących użytkowników.. Ja

A Debian jest pierwszym sekretarzem tego
systemu... Również ja

Dla fanow gier online:
Ostatnio...
Na 3 "leci" Deep Purple - Smoke On The Water
DORECZYCIEL - DRĘCZYCIEL
spotkało się dwóch filoidiotów