1% podatku dla Spes - informator dla ON

1. Data: 2007-04-11 18:39:50

Temat: 1% podatku dla Spes - informator dla ON
Od: "Stowarzyszenie SPES" <s...@p...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Stowarzyszenie SPES jest znane niektórym uczestnikom grupy z publikacji
aktualizowanego informatora o prawach i świadczeniach dla osób
niepełnosprawnych: http://www.spes.org.pl/?module=tresc&id=163
Jest również Organizacją Pożytku Publicznego, której można przekazać 1%
podatku. Prosimy, zwłaszcza osoby niepełnosprawne, o wsparcie naszej
działalności. Więcej informacji oraz bezpłatny program do wypełniania
deklaracji podatkowych: http://www.spes.org.pl/?module=tresc&id=395
Dziękujemy!

Stowarzyszenie SPES
Katowice
www.spes.org.pl

---
Baza sygnatur wirusow (VPS): 000729-2, 31-03-2007
Przetestowano na: 11-04-2007 20:40:57

2. Data: 2007-04-12 08:58:14

Temat: Miejsce parkingowe dla ON na terenie osiedlowym
Od: "e-Shrek" <e-shrek@po_malpce_tylko_to-->wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
czesciej ta grupe czytuje, natomiast praktycznie tutaj nie pisze. Jestem
aktywny na innych :-)
Nie jestem ON, natomiast z roznych wzgledow tematyka jest mi bliska, ale o
tym moze przy innej okazji.

Chcialbym tym razem poruszyc miesc parkingowych.
Mamy na terenie osiedlowym, oznaczonym odpowiednim znakiem 3-4 miejsca
parkingowe. Reszta mieszkancow parkuje przy ulicy z czym z reguly
problemow nie ma. Jakis czas temu jedno z tych miejsc oznaczono jako
miejsce dla ON. Postawiono znak oraz namalowano koperte, na szczescie duza
a nie taka jak czesto widac i czlowiek zastanawia sie czemu to ma sluzyc
bo ciezko drzwi otworzyc ;-) I jak dota wszystko IMO OK, z tym ze za kilka
dni przed koperta namalowano numer rejestracyjny auta. Czyli powstalo
miejsce dla ON przeznaczone dla konkretnej osoby. O ile znam przepisy to
cos mi tu nie gra. Jesli jest to miejsce dla ON to moze na nim zaparkowac
KAZDA ON, a nie ta jedna wybrana. jesli ow Pan chce miesc prywatne miejsce
to chyba nie tedy droga? Co o tym sadzicie?

e-Shrek

3. Data: 2007-04-12 14:05:18

Od: "Chudy" <chuudy[nospam]@poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "e-Shrek wp.pl>" <e-shrek@po_malpce_tylko_to--> napisał w
wiadomości news:Xns99106F97F551eshrekKASUJwppl@213.180.128.149.
..
> <ciach>. jesli ow Pan chce miesc prywatne miejsce
> to chyba nie tedy droga? Co o tym sadzicie?

witam;
no to właśnie jestem takim panem, którego opisałeś. Pewnie moja sytuacja nie
ma przełożenia na Twoje miejsce zamieszkania,ale...Otóż obecne mieszkanie
"zaludniłem" pół roku temu. Jest to nowy blok. Od samego poczatku
inwestor/administrator wiedział, że jestem ON i po uzgodnieniach wybraliśmy
razem najbardziej dogodną lokalizację "koperty". Wygląda ona dokładnie tak,
jak to opisałeś. Mam na niej wymalowane (przez administratora) numery rej.
mojego auta. No i co w tym złego? Przecież idea tego miejsca parkingowego
jest taka, że ma służyć konkretnemu/konkretnym mieszkańcom danego budynku,
prawda? To nie jest parking w mieście czy pod hipermarketem, który z
założenia służy wszystkim ON, którzy chcą z niego korzystać. Po to
dogadywałem się z administratorem, żeby móc spokojnie korzystać z udogodnień
w moim miejscu zamieszkania, a nie zastanawiać się za każdym razem czy
miejsce będzie wolne i ew. martwić się (szczególnie zimą) jak dojść do
klatki schodowej z powiedzmy bardziej odległego miejsca. Dla Ciebie, jako
osoby zdrowej przejście zimą 10 czy 100 metrów nie stanowi różnicy, dla mnie
osoby niepełnosprawnej sprawa wygląda już zgoła inaczej.
Co do litery prawa, skoro np.na parkingach przy hipermarketach straż miejska
czy policja nie może ukarać mandatem osoby nieuprawnionej parkującej na
kopertach, bo to "prywatny" parking, to chyba podobnie wygląda sprawa z
parkingami osiedlowymi - pozostają w gestii właściciela.Rzecz jasna mogę się
mylić.

pozdrawiam
tomek

4. Data: 2007-04-12 15:23:15

Od: "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chudy" <chuudy[nospam]@poczta.fm> napisał w wiadomości

> [...]
> parkującej na kopertach, bo to "prywatny" parking, to chyba podobnie
> wygląda sprawa z parkingami osiedlowymi - pozostają w gestii
Opisane miejsca parkingowe tj. dedykowane dla pojazdów posiadających
wymalowany na kopercie numer rejestracyjny mogą być urządzane nie tylko na
terenach osiedlowych będących własnością inną niż samorządowa czy państwowa,
ale także na na parkingach urządzanych i administrowanych przez władze
samorządowe (za pośrednictwem odpowiednich jednostek gospodarczych np.
zarządu dróg miejskich). Takie koperty mogą być przeznaczone dla ON wówczas
oznaczone są znakami P-24 na kopercie i tabliczką T-29, ale także moga być
przeznaczone dla kierowców czy posiadaczami aut nie legitymującymi się
kartami parkingowymi.

Nie ma w tym niczego sensacyjnego. Na zachodzie taka praktyka jest znana i
stosowana od dawna. Kiedy pisałem onegdaj o uprawnieniach ON posiadających
karty parkingowe i podróżujących po Europie, ostrzegałem że jeśli zobaczymy
miejsce parkingowe oznaczone symbolem wózka, które jednak oznaczone jest
dodatkowo numerem rejestracyjnym, to na takim miejscu ** nie parkujemy**
(opisy do znalezienia chyba w archiwum grupy).

Koperty ze znakami rejestracyjnymi aut kosztują i to czasem dość słono
(opłata roczna). Na terenach publicznych urządzane są tylko tam, gdzie nie
ma chronicznego deficytu miejsc parkingowych. Z tego co mi wiadomo,
dedykowane miejsce parkingowe dla ON na terenie miejskim również kosztuje,
choć są zniżki (zależne od tego co uchwalą rajcy miejscy).

Zdrówko!
--
Zbig A Gintowt

5. Data: 2007-05-12 23:10:10

Od: "e-Shrek" <e-shrek@po_malpce_tylko_to-->wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Chudy" <chuudy[nospam]@poczta.fm> wrote in

> "koperty". Wygląda ona dokładnie tak, jak to opisałeś. Mam na niej
> wymalowane (przez administratora) numery rej. mojego auta. No i co w
> tym złego?

Ja nie twierdze, ze to cos zlego, tylko jaka jest idea oznaczania ze jest
to miejsce dla ON skoro jest to po prostu prywatne miejsce parkingowe?
IMO albo ON, albo prywatne, laczenie jednego z drugim nie ma zadnego
sensu. A prywatne rozumie nie tylko musi byc dla ON.

> [...]
> klatki schodowej z powiedzmy bardziej odległego miejsca. Dla Ciebie,
> jako osoby zdrowej przejście zimą 10 czy 100 metrów nie stanowi

Nie patrz na to tak jednostronnie prosze. Z malym dzieckiem nie jest juz
tak prosto. Fotelik z maluchem, torba ze "sprzetem do dziecka" i pare
innych drobiazgow, plus np. zakupy, teczka czy inne takie.

A w kwestii "mojego" przypadku, ow "ON" jest po prostu osoba starsza i
tyle. Porusza sie samodzielnie. Nie wiem jakie sa zasady przydzielania
identyfikatora, ale z tego samego powodu polowa tej kamieniecy powinna
taki miec :-) A ow czlowiek dodatkowo wymyslil sobie, ze ZDM powinien mu
tam postawic wiate, pniewaz "liscie mu na samochod spadaja" ... Pozostawie
bez komentarza.

e-Shrek

Komórka dla niewidomych
Osoba niepełnosprawna szuka pilnie Pracy
Sprzedam handbike
Apelacja
złamanie nogi