2 latek tłucze matkę

11. Data: 2005-09-06 12:28:35

Temat: Re: 2 latek tłucze matkę
Od: "Ewa" <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "xhy" <x...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:dfh9cm$oum$1@news.onet.pl...
> witam
> może ktos polecić literaturę dotyczącą tematu?
> problem dotyczy częstych objawów przemocy 2 latka wobec matki. Gryzienie,
> bicie po twarzy, kopanie. Bez wyraźnego powodu.
>
> Moja córcia gryzie, szczypie i bije po twarzy tylko starszego brata, bo
sobie na to pozwolił. Inni członkowie rodziny nie są w ten sposób
atakowani:) Obyło się bez klapsów, ale stanowcze i konsekwente "nie wolno" z
odrywaniem małych rączek od maminego oka pomogło. Podstawą jest konsekwentne
działanie. Choćby 30 razy pod rząd "Nie wolno" odpowiednim tonem. Nie
krzykiem, ale ostrym tonem. Ewka

12. Data: 2005-09-06 14:01:47

Temat: Re: 2 latek tłucze matk
Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

xhy:
> To nie działa z jednego powodu. Atak jest niespodziewany
> i tylko jeden cios. [...]

Wniosek: on chce sie tak zachowywac bardziej niz jego otoczenie
chce, aby tak sie nie zachowywal.

Metoda "tlumaczenie, tlumaczenia i tlumaczenia" jak sadze tez
nie dziala?

Jesli wszystkie ~normalne metody zawioda i nie bedzie widac
zadnej, nawet przejsciowej poprawy, to proponowalbym
wyprobowanie klapsa w pupe w polaczeniu z niejako
natychmiastowym mocnym przytuleniem przez dluzsza chwile
(nawet pomimo wyrywania sie dziecka) i tlumaczeniem dlaczego
nie wolno tak robic.

--
Czarek

13. Data: 2005-09-06 14:10:31

Od: "xhy" <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> sobie na to pozwolił. Inni członkowie rodziny nie sš w ten sposób
> atakowani:) Obyło się bez klapsów, ale stanowcze i konsekwente "nie wolno"
> odrywaniem małych ršczek od maminego oka pomogło. Podstawš jest
konsekwentne
> działanie. Choćby 30 razy pod rzšd "Nie wolno" odpowiednim tonem. Nie
> krzykiem, ale ostrym tonem. Ewka

To nie działa z jednego powodu. Atak jest niespodziewany i tylko jeden cios.
Ręka, nogą , głową. Oczywiście "nie wolno" i odsuwanie, i zdecydowany głos,
i ... nic. Czasem to wyglada jak robienie doświadczenia a czasem jak
bezmyslny odruch. Widać to po minie.xc

14. Data: 2005-09-07 00:35:52

Od: "asa" <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

xhy <x...@p...onet.pl> napisał(a):

> Użytkownik "asa" <h...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Gryzienie,
> dzidzia
>
> Skąd wiesz ,czy to nie wina męża, babci jednej czy
> drugiej. Matka nie jest jedyną wychowawczynią i jej działania nie róznia się
> specjalnie od reszty.
Nic nie wspominasz o relacjach dziecka z pozostałymi członkami rodziny.
Założylam więc, że albo są bliźniaczo podobne, albo nie ma ich wcale.
asa

15. Data: 2005-09-07 00:37:50

Od: "asa" <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

k...@p...onet.pl napisał(a):

> O buncie dwulatka moze słyszałaś?
Bunt dwulatka a nieokiełznana agresja to zdaje się nie to samo.
asa

16. Data: 2005-09-07 00:41:35

Od: "asa" <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

MAG <mag27@to_wywal.poczta.onet.pl> napisał(a):

> może podasz jakieś
> dokładniejsze informacje na temat wpływu mózgiego i bezmózgiego wychowania
> na małe dzieci
Najwyraźniej wpływ ten jest uchwytny w zachowaniu dorosłych osobników.
asa

17. Data: 2005-09-07 00:43:03

Od: "asa" <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

xcihy <x...@p...onet.pl> napisał(a):

> Użytkownik "yarpeen " <r...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Gryzienie,
>
> Następny mundry. To nie jest pierwsze dziecko w rodzinie. Wszystkie starsze
> nie miały takich inklinacji.
Starsze były dziećmi, najmłodsze jest dzidzią.
asa

18. Data: 2005-09-07 00:48:15

Od: "asa" <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

xhy <x...@p...onet.pl> napisał(a):

> To nie działa z jednego powodu. Atak jest niespodziewany i tylko jeden cios.
> Ręka, nogą , głową.
Dzidzia załapała zasadę: dowalić i odskoczyć. Widać zdarzylo się jej nadziać
na silniejszego odwetowca.
> Oczywiście "nie wolno" i odsuwanie, i zdecydowany głos,
> i ... nic. Czasem to wyglada jak robienie doświadczenia
Jak najbardziej może to być sondowanie wytrzymałości matki.
> a czasem jak
> bezmyslny odruch. Widać to po minie.xc
Sposob na nudę?
asa

19. Data: 2005-09-07 07:32:48

Od: "MAG" <mag27@to_wywal.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Najwyraźniej wpływ ten jest uchwytny w zachowaniu dorosłych osobników.

Znowu półsłówka... Nic z tego nie wynika. Pomjając to, że nie podoba mi się
sposób w jaki potraktowałaś człowieka naprawdę jestem ciekawa o co Ci
chodzi.

Pozdrawiam,
MAG

20. Data: 2005-09-07 08:18:04

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

asa wrote:

> Bunt dwulatka a nieokiełznana agresja to zdaje się nie to samo.

A gdzie ta nieokiełznana agresja była?

Na podstawie paru linijek zdawkowego tekstu watkotwórcy wystawic opinie
o stosunkach panujących w rodzinie, to chyba tylko za pomoca szklanej
kuli mozna.
Justyna

Ceeeebuuuuuś
Dwa cytaty z "Valis" P.K.Dick'a