7 skladnikow

1. Data: 2001-07-28 00:29:08

Temat: 7 skladnikow
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Pare lat temu mieszkalam w domu z ogromna kuchnia. Tam robilismy
konkursy na 3 grupy, ktore przygotowywaly dania z tych samych skladnikow.

Zwykle ktos niezalezny kupowal 3 torby z tymi samymi skladnikami.
Podstawowe przyprawy i inne podstawowe byly na miejscu. (sol, pieprz,
ziola [herbes fines] oliwa, olej, maslo, maka, maka kartoflana, cukier
bialy-brazowy, bulion, jajka, mleko, smietana-ka, cebula, sos sojowy,
ocet, ocet balsamiczny, winny, sos teryiaki, maggi, worcester,
musztarda, chrzan, bulka tarta, etc.)

Proponuje nastepujace skladniki. Niech kazdy zaproponuje inne danie, w
sklad ktorego one wchodza, tylko nie linki do juz istniejacych dan.
Jeden skladnik wolno opuscic, reszte zuzyc w jakiejkolwiek ilosci tzn.
mozna zuzyc cale mieso, albo tylko kawaleczek - mozna zrobic przystawke
i danie glowne, etc.)

biale wino wytrawne
mielona wieprzowina
czerwona papryka
kapusta pekinska
pieczarki
swiezy korzen imbiru
cebulka dymka

Wesolej zabawy
Magdalena Bassett

1. Data: 2001-07-28 06:25:09

Temat: Re: 7 skladnikow
Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2001-07-28 06:49:04

Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2001-07-28 15:05:16

Od: "MaF" <m...@a...alpha.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
chyba
> sobie w najblizszym czasie te potrawy zrobie.
Witam
Przeciez maki, oleju i czosnku nie ma w skladnikach.
Pierwsze co mi przychodzi na mysl z podanych skladnikow to:
mielone lekko podsmazyc, bedzie troche tluszczu, dodac pieczarki pokrojone
,cebulke, przykryc, udusic, dodac pokrojona papryke, ostudzic. Bedzie to
farsz do listkow kapusty pekinskiej. Liscie pozawijac, ulozyc w szczelnym
garnku, dolac pozostaly sos z farszu, dolac 1/4 butelki wina, przykryc
naczynie i po osiagnieciu odpowiedniej temperatury jeszcze chwile, 15 min.
podusic. Podawac z reszta wina.
MarekF

1. Data: 2001-07-28 15:36:41

Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora

No tak, ale Magda napisala:
> [...]
>bialy-brazowy, bulion, jajka, mleko, smietana-ka, cebula, sos sojowy,
>ocet, ocet balsamiczny, winny, sos teryiaki, maggi, worcester,
Z czego wnosze, ze tzw. podstawowych skladnikow mozna bylo uzywac ekstra
poza tym, co znajdowalo sie w torbie na zakupy - podobnie, jak to sie dzieje
w telewizyjnym turnieju kulinarnym "Ready, steady, cook", czy niemieckiej
wersji "Kochduell" (i pewnie podobnie bedzie w tym nowym programie z
Kuroniem o ktorym pisala AgataW).
Herbatka

1. Data: 2001-07-28 15:58:43

Od: "MaF" <m...@a...alpha.pl> szukaj wiadomości tego autora

A to przepraszam, za szybko czytam posty i uszlo to mojej uwadze. Z samych
podstawowych skladnikow /bez torby z zakupami/ daloby sie zrobic sporo
przepysznych dan.
Pozdrawiam
MarekF

1. Data: 2001-07-28 21:06:23

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

MaF wrote:

> A to przepraszam, za szybko czytam posty i uszlo to mojej uwadze. Z samych
> podstawowych skladnikow /bez torby z zakupami/ daloby sie zrobic sporo
> przepysznych dan.

Ale wlasnie chodzi o to, zeby uzyc te z torby! Wymysl i podaj przepis,
narazie sa dwa zupelnie rozne, jak bedzie kilka, mozna bedzie zaczac
dzial na naszej stronie - ksiazke kucharska bazowana na skladnikach.
Magdalena Bassett

1. Data: 2001-07-29 17:04:46

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki, Magda za swietny pomysl!
Moja propozycja to:

Pikantne frykadelki w sosie imbirowym z duszonymi pieczarkami i surówką z
kapusty pekinskiej.

Mieso mieszamy w misce z jajkiem, tarta bulka, doprawiamy sola, pieprzem
czarnym i cayenne i czosnkiem, formujemy malutkie kulki (3cm sred.),
obtaczamy w mace, podsmazamy na oliwie i przekladamy do rondla z wrzacym
bulionem. Dodajemy kieliszek wina, pokrojony w paski imbir, troche curry,
sosu sojowego i lyzke miodu. Kiedy mieso bedzie dogotowane wyjmujemy imbir a
sos odrobine zageszczamy maka ziemniaczana.
Na patelni dusimy na sklarowanym masle pieczarki, posolone i popieprzone,
jak sa prawie gotowe dodajemy posiekana cebulke dymke.
Kapuste szatkujemy, dodajemy posiekana papryke i sos: smietanka, lyzeczka
musztardy, sol, cukier, ocet winny, granulowany czosnek.
Podajemy frykadelki polane sosem, obok pieczarki, zagryzamy surowka,
popijamy reszta wina.........no i przydaloby sie jeszcze cos, na przyklad
ryz albo opieakana bula, ale tego nie bylo na liscie.

Pozdrowienia,
Agata Solon, naturalna

W Polsce jest wszystko
W co sie bawic?