A po co potrzebny magnez organizmowi ???

1. Data: 2003-07-07 07:35:40

Temat: A po co potrzebny magnez organizmowi ???
Od: "lysy" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jak w temacie

2. Data: 2003-07-07 12:59:44

Temat: Re: A po co potrzebny magnez organizmowi ???
Od: "Musta" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> jak w temacie

pewnie do reakcji biochemicznych w tym do produkcji i regulacji
neurotransmiterow ;-)

czyli nie wiem nic konkretnego, ale jak znam zycie to do calej masy spraw.

musta

3. Data: 2003-07-07 20:07:13

Od: proto <p...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

lysy wrote:
> jak w temacie

3/4 magnezu ustrojowego znajduje sie w kosciach . W komorkach magnez
jest kationem (jonem dodatnim) i pelni role w utrzymaniu potencjalu
elektrycznego blon komorek nerwowych i miesniowych .
Dodatkowo magnez pelni role aktywatora enzymow .

Niedobory magnezu sprzyjaja rozwojowi zmian miazdzycowych .

Proto

4. Data: 2003-07-07 22:25:04

Od: "abrakadabra" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> elektrycznego blon komorek nerwowych i miesniowych .
> Dodatkowo magnez pelni role aktywatora enzymow .

brak magnezu=dokuczliwe skurcze lydek :(
mi sie dosc czesto zdarzaly, budzilam sie w nocy z okropnym bolem:<
zaczelam lykac magnez+potas i problem minal

pozdrawiam
Ola

5. Data: 2003-07-08 05:27:15

Od: Joanna <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

abrakadabra wrote:

> brak magnezu=dokuczliwe skurcze lydek :(
> mi sie dosc czesto zdarzaly, budzilam sie w nocy z okropnym bolem:<

....a mi z powodu niedoboru Mg drgała powieka - niektorzy zarzucali mi tik
nerwowy :)......Oprocz tego bylam nerwowa......

Ja jadlam migdaly i od czasu do czasu gorzka czekolade (tzn kawalek
czekolady) i pilam kakao....Pomoglo!!!

Asia

6. Data: 2003-07-09 07:15:40

Temat: Odp: A po co potrzebny magnez organizmowi ???
Od: "Chaciur" <gchat@na wirtualnej polsce.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Joanna <a...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bedkpq$6db$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
> nerwowy :)......Oprocz tego bylam nerwowa......
>
> Ja jadlam migdaly i od czasu do czasu gorzka czekolade (tzn kawalek

Pokarmy bogate w magnez:

kakao, gorzka czekolada, migdały, orzechy włoskie, soja, jęczmień,
mąka razowa pszenna, kukurydza, ryż brązowy

Czekolada, kakao - zawierają puryny. (niestety nie wiem na ile
to niewskazane i dla czego, ale jak się dowiem to napiszę)

pozdrawiam Chaciur

7. Data: 2013-05-22 18:45:53

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora