A teraz dwa słowa o etyce, czyli o moralności:...

1. Data: 2013-03-21 16:14:06

Temat: A teraz dwa słowa o etyce, czyli o moralności:...
Od: AW <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Na zwierzęcym poziomie trwa bezpardonowa konkurencyjność. Ludzkość
jest w dużym stopniu zezwierzęcona. Mądrością jest dla niej
przechytrzanie bliźnich, aby prosperować ich kosztem. Ów ograniczony,
wąski priorytet zezwala na wszelką nieetyczność.

Zaś ci którzy kładą nacisk na znaczenie świata w ogólnym sensie,
wytwarzają dużo szerszą perspektywę, nie podlegającą zwierzęcym
instynktom.

Choć ich wizja co do istoty rzeczywistości może opierać się o
nieskończenie wiele różnych ujęć, zawsze posiada jednak pewne podstawy
wynikające z logicznie najbardziej oczywistych relacji ze światem.

Na przykład, rozpoznanie że każdy z nas, jako istota świadoma, jest
takim samym elementem łączącego nas szerszego wymiaru. A więc, własne
doznania świadome, od najstraszliwszych cierpień do najwspanialszych
ekstaz i radości to coś co charakteryzuje nas wszystkich.

Dlatego utożsamiasz się z innymi. Dlatego rozpoznajesz ich doznania
jako potencjalnie twoje własne. A więc, nie czyń drugiemu co tobie
niemiłe. I to jest etyka.

Grzech i głupota to nacisk na różnice, czyli krótkowzroczność negująca
wszystko za wyjątkiem tego co pod samym nosem. Zaś ostateczna mądrość
to nacisk na to co nas łączy i zespala - a więc zrozumienie że wszyscy
jesteśmy wkomponowani w jedną, absolutnie zintegrowaną CAŁOŚĆ.
Kropka.

AW

**************************
...mind over matter
content over form
gist over glitter
exception over norm...
**************************
http://cmncore.org/pol/Lista1.htm

.

2. Data: 2013-03-21 16:29:26

Temat: Re: A teraz dwa słowa o etyce, czyli o moralności:...
Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 21 Mar, 17:14, AW <d...@g...com> wrote:
> [...]
> to nacisk na to co nas łączy i zespala - a więc zrozumienie że wszyscy
> jesteśmy wkomponowani w jedną, absolutnie zintegrowaną CAŁOŚĆ.

ta1.htm

> .

Jeśli partnerka jest taka sama jak ja, co jest niemożliwe, a partner
jednak do tego dąży ,to masz niedojrzałość emocjonalną , czyli
partnerce narzucasz swój obraz świata. Czy będzie szcześliwa _ NIE
-,bo robisz na niej nieetyczny totalitaryzm, nie liczysz się z jej
zdaniem, ani z tym co ma tobie do zaoferowania.
To etap rozwoju Awcik, ci którzy nie prześli okresu dojrzewania nie
rozpoznają szczególności innych ludzi i nie potrafią ich docenić,
ponieważ niedojrzeli do JA i Świat, tacy myślą że ON jest Świat, tym
samym wszyscy powinni być podobni , co tych wszystkich zkazuje na
prześladowania, więc Firerowaci czy Stalinowaci czyli Klerykowaci
napewno moralni i etyczni nie są PATOLOGIO ze wsi.

3. Data: 2013-03-21 17:33:03

Od: "GoD is The best And Fuck The Rest." <k...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

A czy Indianie amazonscy zanim czarne scierwo do nich zawitalo byli
etyczni (moralni) ?

kobieta, mezczyzna...
Czy wierzycie w Boga czy w kościół?
Czy was nie przeraża?